Gå till innehåll

FLT - 2 par på turn mot semitiltad Fi


Plinga

Recommended Posts

Limit: $2/$4

5 players

 

UTG och SB är hyffsade för nivån. Tror dock UTG är semitiltad/ute efter "hämd" efter jag semibluffade flop och turn mot honom förra gngen han höjde UTG och träffat river(KQ vs AJ board: KTxxQ). Jag tror att hans 3-bet här väldigt ofta är en bluff. Vad är min linje här? Bäst att syna ner för att få ut max av en bluff och betala minimum till monster eller bäst att ta betalt av sämre tvåpar, toppar och semibluffar?

 

Preflop kan (troligen) höjas för värde. Ok att inte göra det?

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J:club: A:club:

UTG raises, 2 folds, SB calls, Hero calls.

 

Flop: Q:club: J :heart: 9:diamond: (6SB, 3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets, SB folds, Hero calls.

 

Turn: A:spade: (4BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på stämningen på bordet hade min linje varit att 3-beta preflop och ta befäl i handen.

 

Annars Check-raise på floppen. Kan inte se att 3-betet på turn är en bluff, knappt ens semibluff (TT kanske)? Jag hade nog fegat och synat ner efter den trebeten på turn. Du har en read som du säger... möjligen hade jag kört check-raise på river om rivern var helt ofarlig, eller betat river direkt. Som sagt, 3-bet på turn tycker jag är ganska avskräckande...

 

 

Tänk också på att du inte har gett någon aggression mot honom så han kan lika gärna ha AA, QQ, JJ, 99, AQ. Du har inte fått någon info preflop eller flopp på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop känns som du kan göra vilket som.

 

Brädan känns rätt farlig men jag tror nog jag checkraisar direkt på flop här ändå och leder turn, mest för att ta över initiativet direkt.

Eller eventuellt leda flop för att få ut SB. Antar att UTG lär höja dig om han nu är lite förbannad på dig ;)

 

På turn synar jag nog bara ner efter hans trebet om han inte är helt mongo. Och det ska han tydligen inte vara. Visst kan det vara så att du har bäst hand men det känns inte tillräckligt säkert för att jag tycker att du ska cappa.

 

OT: Var spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att check raisa floppen. Som jag ser det får jag bort Fis bluffar och får väldigt lite information om han återhöjer. Känns som jag för ofta antingen är uppe mot en bluff, leder knappt eller ligger långt efter. Bra eller anus?

 

Sactodian: Tack för en fin analys.

 

OT: Var spelar du?
Party/Paradise/Prima
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...