Gå till innehåll

Sveriges mest tiltad kille börjar om!


kaTTla

Recommended Posts

Sanningen skall fram! Jag har tiltat bort min rulle på en dag! Den var inte särksilt stor men ändå på en bit över tio tusen kronor=(. Men det är bara att ta ny tag. Men först historien över hur rullen kunde försvinna på en dag.

 

DAG TILT:

Ledig från skolan och sugen på att lira lite. Har avsatt lite pengar för att lira 1/2 på fulltilt för att kunna skotta upp rullen lite. Börjar hyffsat bra och går upp en sisådär 150 dollar. Åker på ett halvtaskigt beat och tänker "hmmm 2/4 har man ju slaskat hem endel pengar på förut. En sjuk utdragning senare åker all pengar in på 5/10. tar en rejäl pott och spelar upp till 1700 dollar för att sedan gå upp och ät. efter maten upprepar samma historia sig fast med mindre lyckat resultat på 5/10 och hela fulltilt rullen är historia. Som tur är finns det lite pengar kvar på ett annat konto avsett för en större turnering och som backupp så nu skall jag börja med att grinda 0.25/0.5 och 10 dollars sit n gos tills rullen är uppe i dryga 2000 dollar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bra men har slaskat mej endel på slutet. Det är ofta jag vet att jag är slagen men inte pallar o lägga. Eller tänker "hmm ja slår om och synar checkar han ned. Men ändå pker mer pengar in i potten när killen synat=(. Måste skärpa mej.

 

Ett exempel:

97 suited en kille före reisar till 4 bb på 6 manna bord. Syn av mej o kille bakom. flopp 229 en i min färg. Pre reisarna bettar 1/4 dels pott. Jag slår om det trippla o tänker checka ned om han synar. en till i min färg på turn o det mesta åker in i potten. Visste ju att han hade överpocket när han visar QQ :? . Diciplinen brister. Annars e killarna på 0,25-0,50 relativt lät lästa :P

 

LOL dagen slutar back efte JJ. reis i tidig poss med JJ 4 ggr bb. 2 syner. Flopp 7810 off. bettar 2/3 pott. En kille ställer om o ja dampar in. Han sitter tydligen på 78 Off och har floppat 2 par. Varken turn eller river vill leverera en 9 Knekt eller 10. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bra men har slaskat mej endel på slutet. Det är ofta jag vet att jag är slagen men inte pallar o lägga. Eller tänker "hmm ja slår om och synar checkar han ned. Men ändå pker mer pengar in i potten när killen synat=(. Måste skärpa mej.

 

Ett exempel:

97 suited en kille före reisar till 4 bb på 6 manna bord. Syn av mej o kille bakom. flopp 229 en i min färg. Pre reisarna bettar 1/4 dels pott. Jag slår om det trippla o tänker checka ned om han synar. en till i min färg på turn o det mesta åker in i potten. Visste ju att han hade överpocket när han visar QQ :? . Diciplinen brister. Annars e killarna på 0,25-0,50 relativt lät lästa :P

 

LOL dagen slutar back efte JJ. reis i tidig poss med JJ 4 ggr bb. 2 syner. Flopp 7810 off. bettar 2/3 pott. En kille ställer om o ja dampar in. Han sitter tydligen på 78 Off och har floppat 2 par. Varken turn eller river vill leverera en 9 Knekt eller 10. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och slaskar runt på 0,5/1 för jag orkade inte grinda runt lägre. Vet att det är alldeles för högt för min minirulle men just idag känner jag mig i form :) Även om jag reisar preflopp och missar så faller dem som furor för mina forsättningsbet. Skall dock erkänna att jag slaska in en färg på rivern mot en högre färg. Handen gick till såhär:

 

Limpar på knappen med 10K med K i spader. Floppen kommer A105 med alla i spader en limpare framför bettar lite under halva potten och ja synar och sätter han på svagt ess. turn kommer J och nu har jag hålpipa med damen, nötfärgdraget med spader och K ger mig ett osäkert 2 par och tian en triss. Han bettar halvpott och ja dubblar bara för att vara lite löms. Då trycker han in resten av cashen och ja funderar en stund sätter han på en låg färg men fiskig som jag är vägrar jag att lägga min draghand. Mycket riktigt kommer spader på rivern och min kunghöga färg smiskar hans 8 höga. (Ja han hade satt färgen på floppen med 86 och börja gråta).

 

Lite senare får jag AQ i sen poss och den utdragna färg killen har limpat. Jag reisar 4 ggr bb och han synar. Floppen kommer Q99 met ett förgdrag. Han bettar lite under pottsize och jag slår om. Han synar och på turn komemr spader 8. Nu ligger dubbla färgdrag på brädan. Han checkar och ja bettar potten för att isolera mig emot färgdragen. Han såsar in hela staken i potten och ja synar. Med tanke på beten på floppen tror jag inte att han har nian och med tanke på min utdragning på han är han nog en aning tiltad. River leverarerar en nia till och vi får dela potten men min AQ och hans Q10.

 

Den uber tiltade snubben reisar till 4 bb och ja hittar syn från knappen med A3 suited. Inte för att A3 suited är särskilt bra men om ja träffar kan ja få duktigt betalt. Floppen kommer 245! mums tänker jag och hoppas att han har ett överpar. Mkt riktigt får jag duktigt betalt när han inte lägger sitt över par fastän turn och river kommer J och 10 och är överkort till hans 88.

 

DageN har gått bra trots en del utdragningar på en turnering där jag låg bra till och torska 2 60/40 i rad och åkte. 170 dollar upp går jag och lägger mig nöjt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...