mahjar Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Tjena, jag har under veckan spelat med runt 2000kr, har lagt in 70 dollar åt gången ungefär och jag har kunnat komma upp de dubbla och lite mer fast sedan förlorat allt. Jag spelar vanligtvis 0.25/0.50 NL borden, på PartyPoker. Vet inte vad det är som jag gör fel, i början verkar det gå jättebra men sedan blir det värre och värre. Kanske någon kan kika på min handhistory och kolla vad som händer, för som sagt i början när jag lägger in pengar och spelar kan ja komma upp till 150 dollar men sedan går jag ner och tills slut förlorar allt. Jag har fått tag i en som heter Insider Secrets of Online Poker, som min kompis tipsa mig om och hittills tycker jag den är jättebra, eller vad tycker ni? är det något att lära sig av? MVH Citera
ulaf Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Citera
mahjar Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? Citera
Gäst Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? 3000BB är ju den allmänna rekomendationen för NL och PL. Men om du vill spela NL50 eller NL25 går det väl bra ändå, problemet är ju att du tar en gigantisk risk varje gång och att försöka bygga upp en seriös rulle med de rullekraven är i praktiskt taget omöjligt. Så antingen försöker du hålla dig till 3000BB eller så spelar du vilken nivå du vill men riskerar ju samtidigt att torska insättningen. GL! Citera
ulaf Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? Alltså, variansen gör att man måste ha många iköp om du ska kunna spela utan att torksa allt. Om du är seriös och vill spela dig uppåt i nivåer och "bygga rulle" bör du ha en bankrulle på ca 20-30 inköp, vilket är tumregeln. Om du inte vill sätta in nytt ofta så är det bekvämast att sätta in hela summan på en gång. Om du tex vill spela $0,10/0,25 bör du ha en bankrulle på kanske $500. Om du har mindre än några hundra dollar kan du alltså räkna med att förlora allt även om du är duktig. Citera
mahjar Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? 3000BB är ju den allmänna rekomendationen för NL och PL. Men om du vill spela NL50 eller NL25 går det väl bra ändå, problemet är ju att du tar en gigantisk risk varje gång och att försöka bygga upp en seriös rulle med de rullekraven är i praktiskt taget omöjligt. Så antingen försöker du hålla dig till 3000BB eller så spelar du vilken nivå du vill men riskerar ju samtidigt att torska insättningen. GL! Hej tack. Men vad rekommenderar dudå? Vad menar du med 300BB? $150? Citera
Loveless Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Hur mycket du har på konton är ju inte så viktigt, utan hur mycket man är beredd att satsa på poker. För en vinnande spelare så brukar höfta till med 3000 * BB för en hyffsat gulningssäker rulle. Så då skulle man behöva ca $1500 för 0,25-0,50. Märkväl, detta gäller om du faktiskt är en vinnande spelare med någonstans 5-10BB/100 händer i winrate. Om du är en förlorande spelare så spelar det inte så stor roll hur du hanterar rullen. Jag skulle läsa igenom den boken du har. Sen bör du spela på en sådan nivå att du har råd att förlora tills du har förstått vad som står i boken (dvs, du blir en vinnande spelare). När detta sker kan du börja spela på en nivå som följer bankrulle-rekommendationen ovan. Citera
MJ Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? 3000BB är ju den allmänna rekomendationen för NL och PL. Men om du vill spela NL50 eller NL25 går det väl bra ändå, problemet är ju att du tar en gigantisk risk varje gång och att försöka bygga upp en seriös rulle med de rullekraven är i praktiskt taget omöjligt. Så antingen försöker du hålla dig till 3000BB eller så spelar du vilken nivå du vill men riskerar ju samtidigt att torska insättningen GL! Hej tack. Men vad rekommenderar dudå? Vad menar du med 300BB? $150? $1500!!! Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Du har ingen chans att inte gula med endast $70 på kontot om du lirar 0,25/0,50. Okej, men vad ska ja spela för nåt då? 0.10/0.25 kanske? Och när kan jag spela 0.25/0.50? 3000BB är ju den allmänna rekomendationen för NL och PL. Men om du vill spela NL50 eller NL25 går det väl bra ändå, problemet är ju att du tar en gigantisk risk varje gång och att försöka bygga upp en seriös rulle med de rullekraven är i praktiskt taget omöjligt. Så antingen försöker du hålla dig till 3000BB eller så spelar du vilken nivå du vill men riskerar ju samtidigt att torska insättningen. GL! Hej tack. Men vad rekommenderar dudå? Vad menar du med 300BB? $150? $1500 för 0.25/0.5 som skrivet ovan. Personligen tycker jag korrekta BR-krav är lite overkill till en början. Spela det som du tycker är roligt och sätt in så mkt pengar du har råd att förlora. Låter kanske tråkigt men det är ofta den bittra sanningen. Känn lite på spelen och testa dig fram och när du känner att du börjar få koll på grejerna kan du ju börja hårdgrinda, hålla dig till BR-krav och försöka bygga rulle. Citera
_tilter_ Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Det gäller verkligen att hålla på bankrulle kraven om man vill gå plus långsiktigt. Känns som att du vill se snabba resultat och därför spelar du för högt. Gå ner i nivå och var tålmodig, vinsterna kommer ska du se Citera
Recommended Posts