Memory Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Hej, tror jag har spelat en del mot dig på Everest(moffegrev där också va?) själv nickar jag Fubbo. Tycker att spelet på NL25 där också var rätt segt, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men har precis fått rulle för NL50 och där passar min spelstil mycket bättre, kanske är det lika för dig. Testa att spela några inköp på NL50 så du får känna på hur det är... Kan ju dock bli ett problem med för liten rulle men går det dåligt får du gå ner i nivå igen eller om du har råd att fylla på bankrullen. Citera
MOffegrev Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Hej, tror jag har spelat en del mot dig på Everest(moffegrev där också va?) själv nickar jag Fubbo. Tycker att spelet på NL25 där också var rätt segt, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men har precis fått rulle för NL50 och där passar min spelstil mycket bättre, kanske är det lika för dig. Testa att spela några inköp på NL50 så du får känna på hur det är... Kan ju dock bli ett problem med för liten rulle men går det dåligt får du gå ner i nivå igen eller om du har råd att fylla på bankrullen. Ska testa det när jag börjar spela igen. Citera
Tjocko76 Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Har haft liknande problem som du och jag löste dem genom att ta en paus på ett par månader. Tror att problemen kan bero på att man ökar kraven på sig själv i takt med att man vinner. När man sen hamnar i en dålig period så tappar man tålamodet och spelar sämre vilket leder till att man aldrig riktigt lyckas ta sig ur den dåliga perioden. När jag sedan började spela igen så var det helt utan förväntningar på mig själv och helt plötsligt så började vinsterna rulla in igen. Det bästa svaret hittills. Misstänker att jag spelat alldeles för många tveksamma händer (eller också bara haft otur). Ska nog ägna mig åt tentorna istället den närmsta tiden. Wow bra svar...visst är det så att efter bra perioder där man vunnit en del varje dag och på ett ganska lätt vis så kommer förlusten och man har orimliga krav, småtiltar, skall vinna tillbaka, mer loose osv...helt tills man ligger rejält minus och verkligen skiter i det blå skåpet och GULAR Citera
MOffegrev Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 Sådär, har haft ett uppehåll sen jag startade den här tråden. Har ägnat tiden åt att plugga istället, och jag känner mig riktigt säker på att jag satt alla tentorna. Så idag började jag spela igen. Var dock lite feg och fortsatte på NL25, och har hittills vunnit 4 inköp på ca 2h spelande. Känns bra. Citera
thefman Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Sådär, har haft ett uppehåll sen jag startade den här tråden. Har ägnat tiden åt att plugga istället, och jag känner mig riktigt säker på att jag satt alla tentorna. Så idag började jag spela igen. Var dock lite feg och fortsatte på NL25, och har hittills vunnit 4 inköp på ca 2h spelande. Känns bra. Att du går plus minus noll betyder egentligen att du är vinnande i och med att det finns något som heter rake. Börja bonushora, och du kan lika gärna spela NL50 med 800 bucks säger jag. GL Citera
MOffegrev Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 Att du går plus minus noll betyder egentligen att du är vinnande i och med att det finns något som heter rake. Börja bonushora, och du kan lika gärna spela NL50 med 800 bucks säger jag. GL And if the road warrior says it, it must be true... Mjo, jag tycker själv att jag är en bättre spelare än majoriteten av slaskhinkarna som sitter vid 25borden. Nu har jag ju lite över 900big ones så jag får väl testa 50borden och se hur det går. Risken finns dock att von Ankan i mig fegar med bettandet och callandet. Kommer med en uppdatering ikväll så får vi se hur det har gått. Citera
MOffegrev Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 Jahopp, det verkar vara samma lösa och allmänt slappa spel på NL50 som på NL25. Här är ett typexempel på varför jag spelar på everest: Everest Poker — Giv - info Giv-ID: 805927455 Bords ID: -34294104 Spelsätt: Spel om pengar Bord - namn: Berlin-4 Speltyp: Hold'em Blindar: $0.25/$0.50 Insatser: $0.50/$0.50 Valuta: USD Startdatum: 2006-12-03 GMT Starttid: 15:08:59 GMT Bordsplacering: steinbuechel sitter på stol 1 med $30.54. kriegerboy10 sitter på stol 2 med $54.29. NisseLasse sitter på stol 3 med $53.77. Moffegrev sitter på stol 4 med $47.50. Blanc79 sitter på stol 5 med $17.62. jose004 sitter på stol 6 med $5.44. z_z.z@z.z_z sitter på stol 7 med $30.29. dragonize sitter på stol 8 med $47.75. onclebob sitter på stol 9 med $23.00. Bininho sitter på stol 10 med $51.31. Lägga blindar: Knappen är vid stol 10. steinbuechel lägger den lilla blinden på $0.25. kriegerboy10 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: steinbuechel: -- -- kriegerboy10: -- -- NisseLasse: -- -- Moffegrev: Ks As Blanc79: -- -- jose004: -- -- z_z.z@z.z_z: -- -- dragonize: -- -- onclebob: -- -- Bininho: -- -- Före floppen: NisseLasse höjer $1.75. Moffegrev synar $1.75. Blanc79 lägger sig. jose004 synar $1.75. z_z.z@z.z_z lägger sig. dragonize lägger sig. onclebob lägger sig. Bininho lägger sig. steinbuechel lägger sig. kriegerboy10 synar $1.25. Floppen (4d Ac 2d): kriegerboy10 checkar. NisseLasse checkar. Moffegrev höjer $4.50. jose004 lägger sig. kriegerboy10 synar $4.50. NisseLasse säger "L U C K" NisseLasse lägger sig. Turnkortet (4d Ac 2d 6h): kriegerboy10 höjer $4.25. Moffegrev synar $4.25. Riverkortet (4d Ac 2d 6h Kd): kriegerboy10 höjer $5.50. Moffegrev synar $5.50. <--- Var rädd för flushen där, därför synade jag bara. Kortvisning: kriegerboy10 visar Ad 9s. kriegerboy10 har 6h 9s Kd Ad Ac: Par Moffegrev visar Ks As. Moffegrev har 6h Ks Kd As Ac: Två par Pott - sammandrag: Hela potten: $35.75 Moffegrev vinner $34.32. Husprovision: $1.43 Citera
Memory Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jahopp, det verkar vara samma lösa och allmänt slappa spel på NL50 som på NL25. Här är ett typexempel på varför jag spelar på everest: Everest Poker — Giv - info Giv-ID: 805927455 Bords ID: -34294104 Spelsätt: Spel om pengar Bord - namn: Berlin-4 Speltyp: Hold'em Blindar: $0.25/$0.50 Insatser: $0.50/$0.50 Valuta: USD Startdatum: 2006-12-03 GMT Starttid: 15:08:59 GMT Bordsplacering: steinbuechel sitter på stol 1 med $30.54. kriegerboy10 sitter på stol 2 med $54.29. NisseLasse sitter på stol 3 med $53.77. Moffegrev sitter på stol 4 med $47.50. Blanc79 sitter på stol 5 med $17.62. jose004 sitter på stol 6 med $5.44. z_z.z@z.z_z sitter på stol 7 med $30.29. dragonize sitter på stol 8 med $47.75. onclebob sitter på stol 9 med $23.00. Bininho sitter på stol 10 med $51.31. Lägga blindar: Knappen är vid stol 10. steinbuechel lägger den lilla blinden på $0.25. kriegerboy10 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: steinbuechel: -- -- kriegerboy10: -- -- NisseLasse: -- -- Moffegrev: Ks As Blanc79: -- -- jose004: -- -- z_z.z@z.z_z: -- -- dragonize: -- -- onclebob: -- -- Bininho: -- -- Före floppen: NisseLasse höjer $1.75. Moffegrev synar $1.75. Blanc79 lägger sig. jose004 synar $1.75. z_z.z@z.z_z lägger sig. dragonize lägger sig. onclebob lägger sig. Bininho lägger sig. steinbuechel lägger sig. kriegerboy10 synar $1.25. Floppen (4d Ac 2d): kriegerboy10 checkar. NisseLasse checkar. Moffegrev höjer $4.50. jose004 lägger sig. kriegerboy10 synar $4.50. NisseLasse säger "L U C K" NisseLasse lägger sig. Turnkortet (4d Ac 2d 6h): kriegerboy10 höjer $4.25. Moffegrev synar $4.25. Riverkortet (4d Ac 2d 6h Kd): kriegerboy10 höjer $5.50. Moffegrev synar $5.50. <--- Var rädd för flushen där, därför synade jag bara. Kortvisning: kriegerboy10 visar Ad 9s. kriegerboy10 har 6h 9s Kd Ad Ac: Par Moffegrev visar Ks As. Moffegrev har 6h Ks Kd As Ac: Två par Pott - sammandrag: Hela potten: $35.75 Moffegrev vinner $34.32. Husprovision: $1.43 Hur tänker du när du inte höjer preflopp? Citera
ulaf Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 von Ankan i mig fegar med bettandet och callandet. Är inte Joakim von Anka en ytterst underlig översättning av Scrooge McDuck? Joakim är ju allt annat än en "von" som väl associeras till adel? Trodde han växte upp "i en skokartong på motorvägen". Citera
MOffegrev Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Hur tänker du när du inte höjer preflopp? Det där är en liten miss från min sida. Spelar nl25 normalt, och där är ett raise till 1,75 rätt standard för händer som AA och KK AK etc. Så måste ha mixat ihop spelet. Menmen, det är ju en höjning 3,5ggr BB iaf. Citera
MOffegrev Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Är inte Joakim von Anka en ytterst underlig översättning av Scrooge McDuck? Joakim är ju allt annat än en "von" som väl associeras till adel? Trodde han växte upp "i en skokartong på motorvägen". Låter väl ändå rätt bra med von Anka? Men kan hålla med om att hans adelstatus kanske är lite väl obefogad. Citera
Ignatius Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Är inte Joakim von Anka en ytterst underlig översättning av Scrooge McDuck? Joakim är ju allt annat än en "von" som väl associeras till adel? Trodde han växte upp "i en skokartong på motorvägen". Låter väl ändå rätt bra med von Anka? Men kan hålla med om att hans adelstatus kanske är lite väl obefogad. Visar väl bara att allt kan köpas för pengar. Citera
Recommended Posts