Gå till innehåll

Är det dags för mig att lägga ner?


MOffegrev

Recommended Posts

Tja, spelar på Everest, NL 25 och har grindat upp 100$ till 850$. Problemet är att jag har stannat på den nivån ett bra tag nu. Har varit på 850$ (diffar lite upp och ner, men landar alltid på ungefär den summan).

 

Känns som om jag inte är en vinnande spelare längre. Utan bonusen skulle jag nog backat, men tack vare den håller jag mig där jag är.

 

Vad säger ni ska jag ta ut mina pengar, byta sida, eller rent av lägga ner internetpokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det roligt?

Jag har rätt mycket dötid (pluggar), så ja det är ett rätt roligt tidsfördriv. Men tanken är ju att jag ska tjäna något på det också, annars hade jag lika gärna kunnat spela wow istället.

 

Ett försölag är att börja spel wow och grinda guld och sälja till kinesfarmarsiter, kanske ger mer än $1/h :mrgreen:.

 

Skämt åtsido, för att utvecklas som pokerspelare måste du först och främst finna luckorna i ditt spel och sedan försöka täppa till dem. Ett tips kan vara att investera i po eller pt (fungerar dock inte med everest).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande problem som du och jag löste dem genom att ta en paus på ett par månader. Tror att problemen kan bero på att man ökar kraven på sig själv i takt med att man vinner. När man sen hamnar i en dålig period så tappar man tålamodet och spelar sämre vilket leder till att man aldrig riktigt lyckas ta sig ur den dåliga perioden.

 

När jag sedan började spela igen så var det helt utan förväntningar på mig själv och helt plötsligt så började vinsterna rulla in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande problem som du och jag löste dem genom att ta en paus på ett par månader. Tror att problemen kan bero på att man ökar kraven på sig själv i takt med att man vinner. När man sen hamnar i en dålig period så tappar man tålamodet och spelar sämre vilket leder till att man aldrig riktigt lyckas ta sig ur den dåliga perioden.

 

När jag sedan började spela igen så var det helt utan förväntningar på mig själv och helt plötsligt så började vinsterna rulla in igen.

 

Det bästa svaret hittills. Misstänker att jag spelat alldeles för många tveksamma händer (eller också bara haft otur).

 

Ska nog ägna mig åt tentorna istället den närmsta tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida man inte är vinnande på NL 100+ är alltid det bästa beslutet att sluta spela.
:D

 

Största skämtet jag läst i hela mitt liv.

Då borde man alltså börja skotta direkt på NL100?

Tror defenitivt att många skulle bli vinnande då!

 

1. Du kan inte ha levt länge

2. "Defenitivt" är felstavat

3. Du missförstod

4. Du är en gnu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida man inte är vinnande på NL 100+ är alltid det bästa beslutet att sluta spela.
:D

 

Största skämtet jag läst i hela mitt liv.

Då borde man alltså börja skotta direkt på NL100?

Tror defenitivt att många skulle bli vinnande då!

 

1. Du kan inte ha levt länge

2. "Defenitivt" är felstavat

3. Du missförstod

4. Du är en gnu

 

Och hur stor misslyckad tomte är du som känner ett behov av att påpeka detta och hur tragisk gör egentligen det mig enligt mitt eget resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beslutat att ta ett litet uppehåll på 2 veckor (intensiv tentaperiod), och sen köra på igen.

 

Mitt resonemang är att eftersom jag förvandlat 100$ till 850$ så kan jag inte vara en helt värdelös pokerspelare, och eftersom det mesta här är vunnet ifrån just nivån jag spelar på (nl25) så kan inte den nivån vara för hög (advancerad).

 

Sen angående varför jag spelar, så beror det dels på att döda tid med något som är rätt kul och intressant. Dessutom så gillar jag att utvecklas, läsa situationer och framförallt att vinna över andra. Behöver inte gälla några större summor för att jag ska bli tillfredställd (hehe tolka inte fel nu), utan räcker egentligen att jag går + och att det går framåt.

 

Dessutom är det tänkt att pengarna jag vinner (om jag vinner) ska finansiera en resa till Miami i vår (tar ut allt). Räknar lite kallt med att jag behöver ca 1500$ för att den resan ska vara lyckad, och framförallt bli av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte klaga att du gått +-0 under x antal sessioner... om du inte gått - så är det väll ok ?!?!

 

Nja, det är inte det att jag gått +-0 3 eller 4 sessioner i rad, utan snarare 15-20st, och då börjar det kännas lite väl meningslöst. Lite utav känslan att jag kunde gjort något betydligt vettigare med min tid (plugga, träna, träffa polare mm). Man börjar dessutom tvivla på sig själv som spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte klaga att du gått +-0 under x antal sessioner... om du inte gått - så är det väll ok ?!?!

 

Nja, det är inte det att jag gått +-0 3 eller 4 sessioner i rad, utan snarare 15-20st, och då börjar det kännas lite väl meningslöst. Lite utav känslan att jag kunde gjort något betydligt vettigare med min tid (plugga, träna, träffa polare mm). Man börjar dessutom tvivla på sig själv som spelare.

 

Hur kan man gå +- i 15-20 sessioner i rad?? Du får nog kolla upp ditt spel.. Rent spontant så får du nog bli lite lösare.

 

Och skotta lite med, jävligt kul och ibland ganska lönande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte klaga att du gått +-0 under x antal sessioner... om du inte gått - så är det väll ok ?!?!

 

Nja, det är inte det att jag gått +-0 3 eller 4 sessioner i rad, utan snarare 15-20st, och då börjar det kännas lite väl meningslöst. Lite utav känslan att jag kunde gjort något betydligt vettigare med min tid (plugga, träna, träffa polare mm). Man börjar dessutom tvivla på sig själv som spelare.

 

Hur kan man gå +- i 15-20 sessioner i rad?? Du får nog kolla upp ditt spel.. Rent spontant så får du nog bli lite lösare.

 

Och skotta lite med, jävligt kul och ibland ganska lönande.

 

Tror du att det är lättare att vara vinnande om man tenderar mer åt LAG-poker (givet att std fi på everests NL25 knappt minns om du höjt tidigare och än mindre med vad...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...