Johannes789 Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Jag spelar 6max nl 0.25/0.5 och 0.5/1. vad ska jag kolla på, Avg pot och % Flop? vill man ha dom så högt så möjligt lr vad ska man leta efter? ska jag strunta i och spela om dom är under en viss gräns? hur gör ni? Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Jag spelar på samma nivå och jag tittar framförallt på vem som sitter på borden. Man lär sig ganska snabbt vilka man ska undvika och vilka man vill spela mot. (när man har spelat på siten ett tag). Sen försöker jag att undvika bigstackar på ett bord, finns väl en anledning till att dom har en storstack och då menar jag dubbla inköp ungefär. Man vill inte heller att flopprocenten är under 30%. Det är mina tips, finns säkert fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Generellt så är ju löspassiva bord de bästa. Därför letar jag i första hand efter bord med många spelare/flop (lösa) men inte så stora average pots (passiva). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes789 Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2006 OK! Tack för svaren. ngeför hur låg %Föp borde man undvika? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 jag undviker bord med en procent under 30. Känns tråkigt tight annars, men vissa gillar ju att spela på tighta bord. Oftast ganska lättläst och man kan äga borden lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 På låga nivåer skulle jag säga att det är bättre att kolla på spelarna. Sitter en eller två spelare du vet är "hyggliga" på ett bord kommer dom sabba din winrate rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MarcusK Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Sen försöker jag att undvika bigstackar på ett bord, finns väl en anledning till att dom har en storstack och då menar jag dubbla inköp ungefär. Ja anledningen till att de har en stor stack är oftast att de haft tur. Jag har nu inte spelat NL (Spelar NL25 och NL 50 ibland) så länge, kanske 3 månader regelbundet spel, men de gånger jag sett att någon fått sin stack att växa rejält så har det bara varit lyckosamma all ins. De har haft turen att få AA mot KK och floppa triss, få färg stege på rivern odyl. Första långa sessionen jag spelade NL så var det en tomte som satt satt med över 100$ på NL 25$ och efter 1 timme var han ner på 15$ En riktig juvel. Sen dök nästa upp och nästan tredubblade sitt 25$ inköp, för att så småningom gå samma öde till mötes. De gamblade vilt. På de bord jag spelar har jag ofta sett att spelar tiltar av framgången och tror att de vinner med allt och börjar spela vårdslöst. Detta är inget expertråd men en liten iaktagelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martine Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Ja det ær samma før mig. Varje gång jag dubblar loosar jag hela stacken till någon annan. Førstår det bara inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Sen försöker jag att undvika bigstackar på ett bord, finns väl en anledning till att dom har en storstack och då menar jag dubbla inköp ungefär. Ja anledningen till att de har en stor stack är oftast att de haft tur. Jag har nu inte spelat NL (Spelar NL25 och NL 50 ibland) så länge, kanske 3 månader regelbundet spel, men de gånger jag sett att någon fått sin stack att växa rejält så har det bara varit lyckosamma all ins. De har haft turen att få AA mot KK och floppa triss, få färg stege på rivern odyl. Första långa sessionen jag spelade NL så var det en tomte som satt satt med över 100$ på NL 25$ och efter 1 timme var han ner på 15$ En riktig juvel. Sen dök nästa upp och nästan tredubblade sitt 25$ inköp, för att så småningom gå samma öde till mötes. De gamblade vilt. På de bord jag spelar har jag ofta sett att spelar tiltar av framgången och tror att de vinner med allt och börjar spela vårdslöst. Detta är inget expertråd men en liten iaktagelse. Jo visst ligger det sanning idet. Men då, tycker jag att man måste ha koll på vilka spelare som har bigstackar. Ser man att det är en stor fisk som sitter med 2,5 inköp, då köper jag in mig blixtsnabbt givetvis. Men det kan också sitta en duktig spelare. Men har man en stor buddylist är det att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loka2 Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Jag tycker att det enklaste att hålla koll på de som multi-tablar och hur stora deras stackar är på micro för att veta vilka som är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Table selection är ett utmärkt sätt att stanna upp sin utveckling som pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
conny Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Table selection är ett utmärkt sätt att öka sin bankrulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Fanns en tråd om det här tidigare. Kanske står nåt matnyttigt i den? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17308&highlight=table+selection Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Table selection är ett utmärkt sätt att stanna upp sin utveckling som pokerspelare. Ja, för vi har alla som vårt livs största mål att bli pokerproffs så utveckling är det enda som räknas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts