Gå till innehåll

FLT - TT pre-flop


Hygglo

Recommended Posts

Har precis börjat ge mig på lite FLT CG igen efter en tid med bara turneringsspel.

 

Handen:

 

Dealt to Hygglo [T :heart: T :club: ]

 

2 players fold

 

Fi1: raises $0.50 to $1

(Fi1 har jag nära 200 händer på i PT, han är tight, VP$IP på 8.85)

 

Fi2: raises $0.50 to $1.50

(Fi2 har precis satt sig vid bordet, jag har ingen info på honom)

 

Hygglo: ?

 

Av de fyra efter mig är tre tighta och spelar bara premium-händer efter en raise och re-raise, den fjärde har också precis satt sig ned och vet därför inget om honom.

 

Vad ska jag göra? Hade Fi2 lagt sig efter Fi1:s raise hade jag nog höjt, men vad gör jag här?

 

Det kanske verkar vara ett enkelt problem, men jag tyckte verkligen det var ett svårt beslut.

 

edit: om det inte framgick så är det fullring-bord, 9 spelare vid bordet. Fyra spelare före mig, fyra efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat ge mig på lite FLT CG igen efter en tid med bara turneringsspel.

 

Handen:

 

Dealt to Hygglo [T :heart: T :club: ]

 

2 players fold

 

Fi1: raises $0.50 to $1

(Fi1 har jag nära 200 händer på i PT, han är tight, VP$IP på 8.85)

 

Fi2: raises $0.50 to $1.50

(Fi2 har precis satt sig vid bordet, jag har ingen info på honom)

 

Hygglo: ?

 

Av de fyra efter mig är tre tighta och spelar bara premium-händer efter en raise och re-raise, den fjärde har också precis satt sig ned och vet därför inget om honom.

 

Vad ska jag göra? Hade Fi2 lagt sig efter Fi1:s raise hade jag nog höjt, men vad gör jag här?

 

Det kanske verkar vara ett enkelt problem, men jag tyckte verkligen det var ett svårt beslut.

 

Du måste ju se floppen me TT.

 

Sen tycker jag du ska leta efter bord lite bättre, har aldrig sett någon på .5/1 Limit med VP$IP på 8.85 du ska nog hitta lite riktiga tomtar på den nivån.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar TT. Kan inte spela den.

 

MEN, jag brukar tänka att jag ska behandla den antingen som ett premium pair eller ett lågt par, beroende på situationen. Typ nånting i stil med: Många limpare -> Lågt par, Ingen eller en limpare o jag i sen position -> Premium pair. I detta fall vet jag faktiskt inte vilket. Någon?

 

Faktum är att jag inte vet om något av ovanstående är särskilt klokt. Någon?! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...