Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.

mrdawwe

Recommended Posts

Tja dawwe. Du går det bra om jag kommer förbi dig runt lunch imorrn? Blir runt halv 1 kanske, då jag msåte checka ut från ban thai 12. Som sagt, skitsjysst om det går bra! Stannar bara en dag, sen bär det av till bang tao så vi får se till att ta en riktigt mosntersession :)

Du ärä väl antagligen inte vaken när jag kommer, men det löser väl sig :)

Gl vid bordet, och ladda upp inför morgondagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lång och seg lol... kort och lättläst relativt det mesta andra i pokertoeri-väg som skrivits imho.

sklanskydollars är väldigt användbart också för den delen. har väl samma typ av begränsningar som g-bucks fast en dimension mindre.

hans artikel sågades rätt rejält av nebbis. innehöll ju en del felaktiga antaganden och slutsatser, även om tanken var god. jman är grymt duktig, synd att han inte kom överens med cardrunners. :(

Finns Nebbis kritik att läsa någonstans offentligt (typ 2+2?). Nu var det iofs ett tag sen jag läste G-bucks artikeln, men jag kommer ihåg att jag tyckte den var grymt bra själv. Om jag inte minns fel skickade jag den till en polare med rubriken "bästa pokerartikeln jag nånsin läst". Hade varit intressant att se vad nebbis hade att säga om den så att man vet vad man har missuppfattat typ....:rolleyes:

Länk till kommentar

Text

Tack för ett som sagt intressant ilägg Jinxad.

tycker att det är bra att du postade här ist. för att pma då jag tror att många andra finner det intressant och börjar förhoppningsvis diskutera det.

Jag har så svårt att veta riktigt vad jag vill med pokern. Veta vad mitt stora mål med den är osv. Visst vill jag upp så högt som möjligt så fort det bara går men såklart inte jämfört med att leva "ett bra liv" .

Jag kan inte säga att jag lever ett jättebraliv just nu.

Ja, jag bor i Thailand(drömklimatet i mina ögon) har flickvän, bra ekonomi osv.

Men jag vill inte precis som du säger bara spela poker/tänka på poker. Vill kunna lägga ner det inom en snar framtid.

Jag vet inte vart gränsen går men för att bli ORDENTLIGT framgångsrik gäller det ju att lägga ner sin själ i pokern (precis som allt annat). Hur länge behöver jag lägga ner min själ idet? Ska det behöva kosta mig allt annat för att bli det?

Inte är det lätt inte.

Länk till kommentar

Har sovit 14-15 timmar nu efter gårdagens mardröm på -$44k. Jag har gått från nästan 4 milj-1,5milj nu på några veckor.

Igår fick jag total hjärnsläpo och bara sket i vad jag hade för hand osv. Degen skulle in om nån uppmanade mig. Tex synade jag en allin för $5k med A6 efter att ha 3betat till 400. Fi visar 99 som står.

jag drabbades av rejäl panik. Mådde riktigt illa. Kändes som jag hade någonting i solarplexus som vägrade släppa om jag inte tog tillbaka allt jag torskat blixtsnabbt typ. (Börjar få samma känsla nu bara genom att tänka på det)

Jag cashade iaf ut det "lilla jag hade kvar på sajterna ca $20k och har bestämt mig för att pausa några dagar, förhoppningsvis till 1 jan då jag åker till Bahamas.

Hur gör jag för att hålla mig till ett mål jag satt upp?

Snälla, kan någon kunnig ge mig ett bra svar?

Länk till kommentar

Har sovit 14-15 timmar nu efter gårdagens mardröm på -$44k. Jag har gått från nästan 4 milj-1,5milj nu på några veckor.

Igår fick jag total hjärnsläpo och bara sket i vad jag hade för hand osv. Degen skulle in om nån uppmanade mig. Tex synade jag en allin för $5k med A6 efter att ha 3betat till 400. Fi visar 99 som står.

jag drabbades av rejäl panik. Mådde riktigt illa. Kändes som jag hade någonting i solarplexus som vägrade släppa om jag inte tog tillbaka allt jag torskat blixtsnabbt typ.

Det finns ju vissa proffs som har snackat med hynotisörer, och fått några sessions, och därefter slutat tilta, dom påstår även att de har blivit betydligt bättre på MM sedan dess då tiltliret upphört till stor del.

Möjligen en longshot, men det kan kanska vara värt att kika på ämnet?

Evt lite bogus, men .. 15 euro, möjligen en skitinvestering, men kan lika gärna vara en bra..

http://www.hypnoshop.com/hypnosis-cds-mp3s/perfect-poker.html

Länk till kommentar

Varför inte spela på en vinnande nivå?

...vill inte vara dryg men du lever ju mångas dröm förihlevete !

Vid 4 mille ...eller 2 mille, så hadde jag lätt letat nivå för en normal grinf utan att må illa !

Jag klarar leva på 8k skr/mån ...skulle jag klara med en br på 2 mille att dra in 15k / månad skulle det va drömmen.

Jobba i lugn å ro mannen och sov gott !

:h:

Länk till kommentar

jaga inte dina förluster.. jag gjorde det misstaget och på ett par veckor gulade jag allt jag hade från att precis innan legat på min all time high bankrollmässigt...

har spenderat så många ångestfyllda tankar med att önska jag bara softat när jag låg som bäst, tagit semester en månad och sedan börjat spela hyfsat lågt...

vet hur det där slaget i magen känns... lätt att vara efterklok, svårt att lösa i stundens hetta...

men GLÖM dom pengar du har torskat... se istället hur mycket du har jämför med när du nästan gulat förut och jobbade upp från typ 3K dollar...

sen ere inte så mycket folk kan göra för att hjälpa dig, men tänk mycket när du inte spelar... ta dig en funderare när du inte är tiltad, när du kan tänka över livet lite utan att tänka på spel...

gl

Länk till kommentar

Om man ska vara lite seriös så finns det t.ex CD's och även seminarium som lär upp målträning, t.ex Lars-Eric Uneståhl. Används mycket av idrottsmän inom t.ex. koncentrationssporter. Skulle tro att det är användbart för dig med de summorna du spelar om.

Intressant! Har jobbat en hel del tidigare med CDs och seminarium innan jag började med pokern och har känt att det givit mig mkt.

har nu glömt det mesta känner jag. :S

Även en bok om målsättning som är MKT bra. "Svälj den fulaste grodan först" (översatt till svenska).

Länk till kommentar

Det finns ju vissa proffs som har snackat med hynotisörer, och fått några sessions, och därefter slutat tilta, dom påstår även att de har blivit betydligt bättre på MM sedan dess då tiltliret upphört till stor del.

Möjligen en longshot, men det kan kanska vara värt att kika på ämnet?

Evt lite bogus, men .. 15 euro, möjligen en skitinvestering, men kan lika gärna vara en bra..

http://www.hypnoshop.com/hypnosis-cds-mp3s/perfect-poker.html

Tack! Ser också intressant ut. Ska kolla sidan mer nogrannt.

Vilka proffs har tagit hjälp av det?

Länk till kommentar

Varför inte spela på en vinnande nivå?

...vill inte vara dryg men du lever ju mångas dröm förihlevete !

Vid 4 mille ...eller 2 mille, så hadde jag lätt letat nivå för en normal grinf utan att må illa !

Jag klarar leva på 8k skr/mån ...skulle jag klara med en br på 2 mille att dra in 15k / månad skulle det va drömmen.

Jobba i lugn å ro mannen och sov gott !

:h:

Människan blir aldrig nöjd. ;)

Jag kanske lever mångas dröm på ytan men när det kommer till kritan så att uttrycka det så är det inte pengar som är det viktigaste.

Länk till kommentar

jaga inte dina förluster.. jag gjorde det misstaget och på ett par veckor gulade jag allt jag hade från att precis innan legat på min all time high bankrollmässigt...

har spenderat så många ångestfyllda tankar med att önska jag bara softat när jag låg som bäst, tagit semester en månad och sedan börjat spela hyfsat lågt...

vet hur det där slaget i magen känns... lätt att vara efterklok, svårt att lösa i stundens hetta...

men GLÖM dom pengar du har torskat... se istället hur mycket du har jämför med när du nästan gulat förut och jobbade upp från typ 3K dollar...

sen ere inte så mycket folk kan göra för att hjälpa dig, men tänk mycket när du inte spelar... ta dig en funderare när du inte är tiltad, när du kan tänka över livet lite utan att tänka på spel...

gl

Du och jag är av samma skrot och korn. ;)

Hur ser det ut nu föresten pokermässigt? Du har inte lagt av misstänker jag :)

Är du i Thai nu eller?

Tack för tipsen!

Länk till kommentar

Tack för alla tipsen. Hoppas dom fortsätter trilla in. :)

Har nyss läst J-mans artikel som det pratats om. Intelligent skriven och mkt bra läsning. Måste citera en från 2+2 eftersom det appliceras på mig så bra "Anyway, great article, made me think about balancing my play more than anything else I've read."

Att läsa sånt gör mig väldigt taggad. Men jag ska iaf. vänta några dagar med att spela igen tror jag. Måste göra upp nån sorts nytt mål.

Länk till kommentar

Du och jag är av samma skrot och korn. ;)

Hur ser det ut nu föresten pokermässigt? Du har inte lagt av misstänker jag :)

Är du i Thai nu eller?

Tack för tipsen!

hehe ja alltså jag har känt igen mig i dig som fan sedan länge.. tror vi funkar rätt lika vad gäller tilt och spelproblem... :shock:

lägga av med poker e det sista jag vill göra.. dock vart lite knas sista tiden... skulle egentligen åkt till thailand nu i december men ställde in det.. gått för dåligt helt enkelt.. har en del jobb framför mig nu 8-)

Länk till kommentar

Dawwe, de mest effektiva psykologiska verktygen finnar man inom ramen för kognitiv beteende terapi (KBT). Om jag spelade poker på heltid och hade din bankrulle skulle jag definitivt söka upp en KBT psykolog och förklara mina problem för henne. Om du hittar någon bra (du får säkert pröva en eller två innan du hittar rätt) så kommer du att få lära dig tekniker för att hantera ditt beteende och dina känslor (tilt) som jag är helt övertygad om kommer att hjälpa ditt spel och MM mycket. Jag har läst en del psykologi själv och är väl allmänbildad på området men det betyder inte att jag hur lätt som helst kan lösa alla mina problem (tyvärr). Det är svårt att se vilka betenden och tankar som mn behöver förändra och på vilket sätt de bör förändras när man själv är mitt i det. En bra terapeut är tränad att göra en sådan analys och det är dessutom nyytigt med någon som sparkar på en och ser till att man gör sina läxor.

lycka till och ta en välbehövlig semester.

Länk till kommentar

Människan blir aldrig nöjd. ;)

Jag kanske lever mångas dröm på ytan men när det kommer till kritan så att uttrycka det så är det inte pengar som är det viktigaste.

Vad är det som är viktigast då?

Sätt upp mål för vad du vill uppnå med ditt liv.

Sätt sedan upp delmål som hjälper dig att uppnå ditt huvudmål.

Sätt sedan upp regler för hur du ska uppnå dina delmål (och därmed även ditt huvudmål) och håll dig till dem.

Disciplin är det som gäller när man vill något. Det är klart viktigare än något annat.

GL

Länk till kommentar