Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Sådär, då var det dags för en session om en stund. Har precis sett färdigt dagens Cardrunnersvideo:

 

Green Plastic 76 $25-50 NL

 

I början av videon fick jag lite "CTSintryck" av honom och tänkte att detta blir spännande men jag har tidigare inte sett nån mer solid spelare tror jag :P. Iofs var han bra på att förklara vad han tänkte och det är ju mkt värt när man spelar in en video. Han vet helt vad han pratar om och inte på nåt sätt dålig. Lite halvtråkig spelstil för min smak bara men alla tycker ju olika. Han pratade lite om när spelare instaraisar preflop så är det väldigt stor chans att dom sitter med en jättebra starthand. Kan va värt att tänka på. I exemplet foldade han QTs på knappen mot en 50bbstack på CO. Själv hade jag blixtsynat. Är jag helt fel ute?

Bra spelare på bordet, det gör ju iofs att man behöver spela mer solitt. Han jämförde också sig själv som spelar få bord i taget och spelare som kör upp emot 8 bord (det gör bl a jag).

Han säger att "vi" blir mycket mer lättlästa då vi spelar mer eller mindre som robotar. Frågan är vad som ger mest EV. Vinna mindre på fler eller mer på färre bord.

(Jag vet jag är ingen bra recentör om det nu ens heter så men jag försöker :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad som ger mest EV. Vinna mindre på fler eller mer på färre bord

 

Många brukar använda argumentet att variationen jämnar ut sig genom att spela på flera bord samtidigt. Att du spelar som en robot bara för att du spelar 8 bord har jag mycket svårt att tänka mig. För mig brukar det vara ett sätt att undvika TILT, har alltid ett nytt beslut att fatta på ett nytt bord vilket leder till att jag inte behöver hänga upp mig på en utdragning eller motsvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många brukar använda argumentet att variationen jämnar ut sig genom att spela på flera bord samtidigt. Att du spelar som en robot bara för att du spelar 8 bord har jag mycket svårt att tänka mig. För mig brukar det vara ett sätt att undvika TILT, har alltid ett nytt beslut att fatta på ett nytt bord vilket leder till att jag inte behöver hänga upp mig på en utdragning eller motsvarande.

 

Blir också mindre lätttiltad av det. Lite väl slaskigt annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du börjat skriva igen Dawwe, har följt dagboken sen start och har saknat den. Du verkar vara en underbar kille så säg till om du vill fika nån gång.

 

 

 

hahahahahahahaha

LOOOOOOOOOOOOL

:-):-D:lol::mrgreen:

http://www.motesplatsen.se ?

 

"följt dagboken från start"?

Avd jag har skrivit 5 inlägg på forumet, men varför skriva när man har dawwe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt av manligt kön. Får man inte gå och fika med trevliga killar utan att utmålas som homogay längre?

 

Och jag hade ett annat konto tidigare så jag har kunnat följa dagboken.

 

Så Marre S står för Martin?

 

Jag menar, jag har inte utmålat det som homosexuellt men nu när du lägger fram det så ja, det låter lite åt det håller. Jag dömmer dock ingen.

 

Däremot tror jag tyvärr inte mrdawwe är intresserad av en 'trevlig kopp fika' med en främmande kar, som dessutom nickar Marre_S (?).

 

Om man är lite smidig tar man det i PM så slipper man skämma ut sig. Nu ska jag sluta vara seriös och skratta lite för mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...