Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Konstruktiv kritik är ju svinbra, det tror jag alla, inkl. Dawwe tycker. Sättet man framför sin kritik på, det är ju där det brister för väldigt många i den här dagboken.

$1000 på att Dawwe når pengarna i main. Any takers?

 

Jaha Verbal_Kunt nu var det dags..du kan föra över pengarna till Neteller: 494399483045.. tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte nyss. Kul turnering att spela men efter några klantiga "moves" var man short. Gick inte att komma tillbaka. Knektarna vs AK till slut i en 35k-pott.

Att åka ur turneringar är bland dom värre upplevelserna man kan ha tror jag.

 

Aja, nya tag blir det antagligen imorn eller övermorn då Bellagio Cup WPT $10k spelas.

Ska ta igen dagens förlust + mkt mer genom Cg online ikväll är det tänkt.

 

jag förstår inte varför man köper in sig i WSOP, det går ju inte direkt att undvika att betala 30-50% skatt om man klonkar nått (dessutom får skatteverket upp ögonen och man kan bli tvungen o skatta på massa annat)

 

är ju LÅNGT ifrån +EV i längden, visst är den en upplevelse var 10e gång då man lyckat komma ITM, men annars måste det väl finnas roligare saker att göra för $10k

 

 

hoppas du redan skattat på de 50-80k du klonkat i tours ( http://www.pokerpuls.se/profiler/David_Sonelin/ ), annars lär skatteverket komma o kräva dig på $35-40k om nått år eller två (+skatt på det du cashat ut från nätet om det ej är skattefritt)

 

vill inget illa, bara hjälpa dig att köra det säkra framför den osäkra nu när du bara har 40k i rulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska man tolka att Slaska nekar dawwe att spela 25/50 =)?

 

Förmodligen att han vill spela mot dawwe där han redan har en stor stack och kunna busta honom i en stor pott rakt av istället för att börja om med €5000 inköp. Nu har han ju möjlighet att vinna/förlora en 24k pott istället för max 10k som det skulle blivit på det nya bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen att han vill spela mot dawwe där han redan har en stor stack och kunna busta honom i en stor pott rakt av istället för att börja om med €5000 inköp. Nu har han ju möjlighet att vinna/förlora en 24k pott istället för max 10k som det skulle blivit på det nya bordet.

 

 

inte direkt lätt o vinna en 24k pot när han satt med 4k då dawwe hade 28k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SLASKA verkar ha stått för sitt ord och i princip gulat dawwe.

 

deempa sa i chatten att han va upp 10k mot dawwe totalt innan 32k potten. Skulle inte tro att han gulat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ändå att det låter som han är uppe och skottar för högt... Men visst; har man vinden i ryggen, eller iaf slörvind, så ska man väl fortsätta. Men dock, kan vara bra ändå tycker jag att gå ner ngn nivå. Svings på $40k kräver ju ändå en BR på uppåt $800k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...