Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Tja Dawwe!

 

Har lite funderingar kring ditt tiltande o dina stora swings % mot rullen. Har ungefär samma probs som du fast inte på samma nivå, mer mellan NL100 och 400. Grejen är ju att ju större swings du har % mot rullen dessto mer stressad blir man ju, vilket i sig leder till mer tilt.

 

Den inköpsgränsen du har satt kanske inte riktigt räcker med tanke på hur STORA swings du har. Vore det kanske inte bättre att sätta den till 100 inköp?! Tror detta skulle hjälpa dig på den psykiska biten vilket oxå antagligen leder till ett bättre resultat i längden. Just nu verkar det ju som att du mår lite halvtaskigt när du backar 10 inköp. Men i mina ögon så är inte 10 inköp så himmla mycket om man har en riktigt dålig dag. Säg att du hade en rulle på 100K då skulle nog inte 10 inköp back va lika påfrestande.

 

För övrigt önskar jag bara lycka till och hoppas korten faller din väg ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardsvar. När han vinner så beror det på att han är bäst. När han förlorar beror det på att han tiltar. Kan han spela dåligt någon gång och förlora pga det? Nej... han tiltar ju...

 

QTF.

 

Jag LOLar på alla som skyller på tilt / downswing när dom förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QTF.

 

Jag LOLar på alla som skyller på tilt / downswing när dom förlorar.

 

Innan du börjar LOLA på folk hit o dit kan du väll berätta vad deffinitionen på tilt/downswing är. Downswing betyder ju bara att det går neråt borde inte det kunna innebära att man spelar dåligt. Samma sak angående tilt, det är ju oxå att man lirar dåligt. Sen vad det beror på är väll en annan grej. Men det kanske man inte orkar beskriva så ingående så det blir bara att man säger att man tiltade bort ett par inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Lol, hur kan ni inte förstå att Mr.Dawwe är en vinnande spelare. Jag railar honom ofta och han krossar på de nivåer han spelar förrutom när han blir tiltad och spelar okoncentrerat :evil:

Ni snackar om att Dawwe synar ner mycket, men tänk efter lite vad säger de siffrorna egentligen? Om han synar ner mycket så innebär det ju även att han vinner mycket också.

 

Ni fiskar säger även att Mr.Dawwe behöver behöver en psykolog, men jag tror snarare det är ni som behöver en psykolog för att kontrollera er avundsjuka.

 

Ni fattar inte att man inte kan spela ABC-poker och krossa på de nivåer som Dawwe gör. Det gäller att mixa upp sitt spel och det gör Dawwe på ett bra sätt.

 

Jo, att döma av dina inlägg här på PF så är ju du helt klart rätt person att kalla andra för fiskar.... Doh!

 

(Ps. jag har ingen uppfatting om mrdawwes spel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du börjar LOLA på folk hit o dit kan du väll berätta vad deffinitionen på tilt/downswing är. Downswing betyder ju bara att det går neråt borde inte det kunna innebära att man spelar dåligt. Samma sak angående tilt, det är ju oxå att man lirar dåligt. Sen vad det beror på är väll en annan grej. Men det kanske man inte orkar beskriva så ingående så det blir bara att man säger att man tiltade bort ett par inköp.

 

downswing förutsätter att man har positivt väntevärde under en period men ändå backar. tiltar man så har man inte längre positivt vändevärde och de kan inte längre klassas som downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

downswing förutsätter att man har positivt väntevärde under en period men ändå backar. tiltar man så har man inte längre positivt vändevärde och de kan inte längre klassas som downswing.

 

Vill inte verka dryg eller något. Men klart man kan ha en downswing även fast man inte har ett positivt EV? Up/Downswing innebär ju bara att det går ovanligt bra/dåligt, avvikande från normalen. Det du säger innebär ju i princip att en plussande spelare(EV+ spelare) inte kan ha en upswing... Tiltar man kan man ändå ha EV+ men man inte spelar lika bra som i normalt tillstånd. aja shit, kanske inte är läge för att skriva om sånt här =), lite lost just nu, sängen nästa. GL dawwe ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det går för mycket neråt, så behöver man inte en massa skit kastat i ansiktet.

 

Utan lite smartare kommentarer och hejarop skulle väl vara på sin plats?

 

Sedan så kanske dawwe skulle ta det lugnt och ha en rulle på NL800 typ 40k$ och sedan spela ihop till 100k$ till så han har 60k$ som han använder på högre nivåer?

 

Sedan när det bara är 40k$ kvar får han gå ner till 800 igen.

 

Kanske nåt att prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering kring skillnaden mellan NL800 och NL1000:

 

Om jag förstått sista tiden rätt så har du vunnit >25 inköp på NL800 men förlorat rätt mycket på NL1000.

 

- Kan det vara så att det skiljer sig i spelnivå mer än det skiljer sig i "penningnivå"?

 

NL800 är tokhögt för mig men det känns ändå som en sådan nivå som många mid-/highstakesgrinders springer igenom för att kunna lira NL1000. På NL1000 finns lite större namn, större spelarbas, jämna fina siffror etc..

 

Varför inte ge sig fan på att piska NL800? För lite pengar i omlopp? Svårt att hitta spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det går för mycket neråt, så behöver man inte en massa skit kastat i ansiktet.

 

Utan lite smartare kommentarer och hejarop skulle väl vara på sin plats?

 

Hejarop är väl det sista han behöver? Det är ju många här som faktiskt ger rätt sunda råd som MrDawwe skulle må bra av att följa. Han behöver mer sånt, och det är ju inte att kasta skit.

 

Jag skulle snarare säga att de som hejar som mest på honom är de som är sämst för honom. Han behöver ju folk som är kritisk mot honom.

Hur utvecklande är det att folk säger: Åh, du är bäst! Det vänder, för du är ju kung. Du bara tiltade, du kan när du vill. Etc...

Blir han en bättre spelare av sådana ryggdunkningar? Nej, snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt å se att du har backat dawwe :cry:

 

bry dig inte om alla som klagar på ditt spel, du är å förblir kung...

 

du är nya lodden om 1 år !

 

ett tips faktiskt vore ju om du och barbruden skulle åka iväg ett par dagar å ta in på hotell å bara softa....

 

slappna av lite å njuta...

 

lycka till dawwe, hälsa dustinz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: Lol, hur kan ni inte förstå att Mr.Dawwe är en vinnande spelare. Jag railar honom ofta och han krossar på de nivåer han spelar förrutom när han blir tiltad och spelar okoncentrerat :evil:

Ni snackar om att Dawwe synar ner mycket, men tänk efter lite vad säger de siffrorna egentligen? Om han synar ner mycket så innebär det ju även att han vinner mycket också.

 

Ni fiskar säger även att Mr.Dawwe behöver behöver en psykolog, men jag tror snarare det är ni som behöver en psykolog för att kontrollera er avundsjuka.

 

Ni fattar inte att man inte kan spela ABC-poker och krossa på de nivåer som Dawwe gör. Det gäller att mixa upp sitt spel och det gör Dawwe på ett bra sätt.

 

Detta är en kandidat till årets post tror jag..

Har aldrig sett så många dumheter på så få ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...