Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Hej Dawwe!

 

Jag är ingen postare av stora mått på pokerforum.

 

Jag känner däremot och rätta mig om jag har fel att din dagbok ibland kan vara tiltframkallande eftersom det är så många som klankar ner på ditt spel. Då känns det som du känner att nu ska jag minsann vissa "mupparna" var båten ska ligga, sådeså...

 

I min värld är det mer som att du kanske borde tänka lite mer på dig själv och kanske inte bevisa för allt och alla att du faktiskt KAN. Jag tror att de flesta här redan vet att du kan. Eller så har du haft 3-4 sjuka rusher på väldigt kort period.

 

Så kontentan borde vara att lägga ner dagboken för bekräftelsen har du redan fått.

 

Jag antar att de flesta kommer racka ner på mig nu, men jag tror någonstans att du förstår vad jag menar.

 

Å andra sidan har jag varit full i ett dygn nu så mina åsikter kanske mest är värda vatten...

 

tadada

 

Tjenare Escobar!

Folk som inte pratar så ofta brukar ju ha nåt att säga när dom väl gör det så det fick mig kanske att lyssna lite mer :P

Vissa inlägg (under en dålig period) kan garanterat få mig mer tiltad om jag ska börja spela direkt efter jag läser dom och så.

Det är helt sant att jag tänker liknande saker som, nu ska jag visa dom :P

Det finns såklart baksidor med det hela men jag ser fler positiva saker med att skriva faktiskt (jag kan såklart missbedöma det känns bra iaf.). annars skulle jag sluta.

Jag får bättre disciplin känner jag när andra "ser mig" som Nickefik säger och ja, nånstans njuter jag av det hela med, vore lögn att säga nåt annat, det är så de flesta människor funkar, även jag och jag skäms inte för att säga det. Alla vill ju ha uppmärksamhet och eftersom jag just nu mer eller mindre lever för pokern så känns det jättebra att få uppmärksamhet på det området.

Det sporrar mig enormt att folk ser mig.

Nath har även en poäng i det han säger ang. tilta framför andra tror jag. Det blir mer pinsamt när folk ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för en pokersession!

Vaknade tidigt för en gångs skull och känner mig pigg o gla. Efter några timmar blir det paus med en löprunda för första gången på jättelänge. Ska även hämta bilen idag. :D

Mer lir ikväll tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså :( Fattar inte att du aldrig kan hålla dig. Du vinner som fan på NL1k men ändå kan du inte ens hålla dig där nu när du pratat om det hur mycket som helst. Du säger ju själv att du har svårt att du har svårt att sluta när du börjar tilta, så nog fan kan pengarna rinna iväg även om du spelar "lungt". Vore ju om du kunde göra som du sa en gång i livet. För din egen skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga dig varför du just lirar på prima av alla klienter? Är det för rakeback? Dom gångerna jag railat dig har jag fått den uppfattningen om att det är samma motstånd du möter i princip varje gång du spelar, eller åtminstone 2-3 spelare på varje bord. Är det verkligen lönsamt? Nu har jag iofs fattat det som att du inte alltid spelar för pengarna utan för att bli bäst och då förstår jag ju till viss del men men. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan tvekan den roligaste db:n att följa men du har verkligen noll struktur på dig själv, helt otroligt. Om någon orkade citera dig och lägga det i kronologisk ordning där man börjar med "Jag lovar att bara spela osv" och sen några timmar senare eller dagar så kommer nästa dbinlägg från dig dawwe där du skriver "jag skottade..." "jag struntade i pausen".

 

Jag tror du skulle få lite mer perspektiv på det hela då. Vi som läser din db får nog bättre överblick än du själv. Säger det i all välmening, för om du gular blir det ju ingen mer db-läsning :)

 

Keep up the good flow.

 

Btw helt ärligt skulle du tjäna psykiskt kanske fysiskt och definitivt ekonomiskt på att heltidsanställa någon för en stabil svensk månadslön som coach åt dig. Personen ifråga jobbar 9 timmar per dag med dig. Hans arbete blir att övervaka dig, ta med dig ut på löpträning, se till att du äter, dricker (ej alkohol...) sover. Men framförallt ser till att du inte tiltar och skottar.

 

2k$ i månaden är en helt OK lön för många i Sverige (netto) så se det som en investering. 2k$ är ju en fem-tiondel av vad du brukar tilta bort.

 

MVH

Tottyville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt allvarligt jag klarar fan inte att läsa denna DB snart. Du måste ju vara utvecklingsstörd. Får nåt bryt på dig snart. Alltid hoppats på att du ska klara det men nu lägger jag ner! sopa! Och jag ja vet att det inte är nån som tvingar mig att läsa.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Var det ingen action på NL800 heller? Jag förstår verkligen inte hur man kan tilta i princip varje dag? Det låter nästan som att man har annat att ta itu med i livet också då på något sätt än bara någon form av spelproblem. Jag vet inte.

 

I ditt fall verkar det inte heller vara så viktigt med att ta en paus på ett par dagar, eller ens åka utomlands i ett par veckor. Det krävs något annat. Rannsaka sig själv och sitt spel. Hitta problemen mer ingående och försöka lösa dom.

 

Jag lirar ju inte poker regelbundet och när jag väl lirar så lirar jag jättelågt så, jag har ju ingen erfarenhet av high stakes eller poker i någon extrem utsträckning. Hur som helst. När jag började lira var jag tiltarn nummer ett. Spelade liksom ingen roll om jag vann 10 inköp en dag för om jag åkte på en beat gick jag upp i nivå och tiltade bort pengarna eller så insta-synade jag folks all-in med 96s bara för gamblingens skull.

 

Tids nog har tiltandet börjat börjat avta lite och jag tror det har med mognad att göra. Jag har blivit lite äldre och fått mer tålamod med saker och ting. Visst, blir jag utdragen i en, enligt mina mått, stor pott så kan jag väl vråla till och sura ett par minuter men sen går det över och man är med i matchen igen. Så, ja, jag vet inte. Antingen är du inte helt mogen för att spela poker ännu och då är det inte mycket du kan göra, eller så är det någon bakomliggande orsak som får dig att vara labil (ursäkta ordvalet). Kanske tänkvärt. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt allvarligt jag klarar fan inte att läsa denna DB snart. Du måste ju vara utvecklingsstörd. Får nåt bryt på dig snart. Alltid hoppats på att du ska klara det men nu lägger jag ner! sopa! Och jag ja vet att det inte är nån som tvingar mig att läsa.....

 

Det är ingen som tvingar dig att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk får läsa om dom vill, helt upp till dom. Jag gillar att gambla, helt upp till mig.

Sjukt vad folk gillar att klanka ner på andra. Oftast dom som gör det som har STÖRST problem. (vi har dom allihopa)

Konstruktiv kritik kan jag ta hur tiltad jag än är men vissa inlägg här får mig att spy. Tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...