Gå till innehåll

% att se floppen för att klassas som för tight?


Urme

Recommended Posts

Finns det något "riktmärke" att t.ex om du höjer/synar innan floppen 30% så spelar du för tight eller kanske t.om för löst? Om vi snackar cashgames och inte turneringar.

 

Jag har inte så mycket data personligen, men på runt 5000 händer har jag sett floppen 32%.. det är en tredjedel och låter ganska mycket, men känns som jag spelar extremt tight när jag sitter och lirar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken form av poker spelar du och hur många är ni vid bordet?

 

Just nu lirar jag mycket NLTSH och där ligger mina siffror på

 

5/10 - 43%

10/20 - 40%

25/50 - 32%

 

Datan är över ca 20.000 händer. Jag har BB/100 på 10 i snitt. Jag tycker själv att jag är en rätt lös spelare och har faktiskt försökt att vara lite mer nogrann med handval det senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

Jag är ute på djupt vatten nu bland alla siffervändare och pokerteoretiker men jag jag gillar att köra ca 35-40% på shorthanded och ca 10 procentenheter lägre vid fullring.

 

Jag tycker också det är viktigt att tänka på hur du spelar när du ser floppen. Kommer du in som aggressor eller synar du helt enkelt? Det är en faktor som kan öka din winrate på wins/flopseen relativt enkelt. Titta igenom datan för hur du spelar runt knappen och försök och anpassa ditt spel därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

Jag är ute på djupt vatten nu bland alla siffervändare och pokerteoretiker men jag jag gillar att köra ca 35-40% på shorthanded och ca 10 procentenheter lägre vid fullring.

 

Jag tycker också det är viktigt att tänka på hur du spelar när du ser floppen. Kommer du in som aggressor eller synar du helt enkelt? Det är en faktor som kan öka din winrate på wins/flopseen relativt enkelt. Titta igenom datan för hur du spelar runt knappen och försök och anpassa ditt spel därefter.

 

Eftersom killen spelar NL20 kvittar det nästan om han kommer in som synare eller aggressor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

Jag är ute på djupt vatten nu bland alla siffervändare och pokerteoretiker men jag jag gillar att köra ca 35-40% på shorthanded och ca 10 procentenheter lägre vid fullring.

 

Jag tycker också det är viktigt att tänka på hur du spelar när du ser floppen. Kommer du in som aggressor eller synar du helt enkelt? Det är en faktor som kan öka din winrate på wins/flopseen relativt enkelt. Titta igenom datan för hur du spelar runt knappen och försök och anpassa ditt spel därefter.

 

Eftersom killen spelar NL20 kvittar det nästan om han kommer in som synare eller aggressor.

 

Jasså? Det tycker jag inte. Men hans preflop spel var ju faktiskt inte frågan så för min del går det bra att lämna det kapitlet till senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...