Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 1/2, världsslaskpoker på 24h!

Recommended Posts

Postad
ska se Arsenal - Man U på krogen - anmäler mig men blir kanske bortblindad men man vet aldrig med 24:s lagg !!!

Tvivlar på att de kan ha mer en 4 deltagare med om deras server ska palla trycket.

Men man måste ju iaf anmäla sig:)

Postad
grabbar, akta er idag, jag har nämligen läst de 10 första sidorna 2-7 i SS2 och vunnit över 30BB på en sessision på 24an..

Meh...helt klart fusk :)

aja får väl köpa ut som vanligt!

Postad
grabbar, akta er idag, jag har nämligen läst de 10 första sidorna 2-7 i SS2 och vunnit över 30BB på en sessision på 24an..

För att jämna ut det hela lite så kommer här en kondenserad version a SS2-avsnittet:

*Första Rundan*

Limpa aldrig in. Trebeta eller tvåbeta alltid om du ska spela utanför mörkarna.

Starthänder:

Tvåor är extremt viktiga startkort, har du en draghand utan en tvåa är den oftast inte spelbar. Sexor är risiga kort som förstör möjligheten till hjulet och dessutom omöjliggör de bästa åttorna och niorna.

En färdig hand bör vara som högst 9 och ska spelas hårt.

(Nästan) Alla enkortsdrag till en åtta eller sjua är spelbara, så länge de inte innehåller hålstege och absolut inte är en öppen stege.

Dra inte till nior utanför mörkarna.

Tvåkortsdrag är helt ok.

De bästa är: 432, 732, 532, 542, 742 och 752. Alla dessa kan ge en 75:a och saknar stegdrag.

Oftast spelbara är: 632, 642, 652, 762

Knepiga händer värda att försvara eller sno mörkarna med: 843, 753, 853, 763, 743 och 754.

Trekortsdrag görs lämpligtvis inte om man inte försöker sno drcs mörkar eller försvarar stora mörken. Då *måste* du ha en tvåa med 7543 som kicker, 62 är inte spelbar eftersom den inte kan göra hjulet eller de mjukaste åttorna och niorna.

Position är asviktigt och har du en hand som är värd att spela i position kan den normalt sett trebetas.

*Allmänt*

Om du har dragit ett kort mindre än din motståndare vid andra köpet betar du alltid ut eller betar om han checkar till dig. Spelet är 100% automatiskt. Tvärtom så betar du aldrig ut om du dragit ett kort mer än din motståndare, normalt sett ligger du efter hyffsat där.

Det är viktigt att försöka rensa i potten efter första köpet, höj nästan alltid om du förbättrar din hand.

Slöspela inte färdiga händer tidigt, det syns ändå för väl vad du har.

Var villig att spräcka en nia vid första köpet om du har ett hjuldrag.

Om du tror att en motståndare kan tänkas ha en färdig sämre hand än din och samtidigt ett bättre drag så ska du försöka få honom att behålla den färdiga handen så att han drar dött. Exempelvis genom att inte checkhöja näst sista rundan utan bara syna och stå nöjd så att din hand verkar svagare än den är.

Postad
Slaktarn1, som har en massiv jävla chiplead nu, synar raise+re-raise i lilla mörken och slänger tre kort. Så mycket för dina teorier... Rasmus.

It's Kerstin to you... Beatch.

BTW, varför är det ingen som förstår hur massivt synd det är om mig och att min utslagning antagligen var den värsta i pokerns historia?

Postad
BTW, varför är det ingen som förstår hur massivt synd det är om mig och att min utslagning antagligen var den värsta i pokerns historia?

Du hade typ 77432 och förlorade eller? Poor boy. Nästa gång står du nöjd med din K-hög så går det säkert bättre.