Gå till innehåll

Värde av Stars Supernova? Samt UBs cashback


Stig_Wallby

Recommended Posts

Jag är lite nyfiken på vilket värde det har att vara Supernova på Stars när man spelar NL100, NL200 och NL400 (gärna uppåt också för den delen om nån har sån info.)

 

Vilken "rakeback" motsvarar det att Supernova? Dels så har man möjlighet att få $1500 i bonus om man spelar in 100.000 FPP. Hur många händer skulle krävas för att göra det på NL400 t ex som SN? Runt 40-45k? Hur mycket uppskattar ni att man rakear under så många händer?

 

Nån som kan peka mig vart jag kan läsa mer om det här, för jag antar att nån annan tänkt i samma banor? Eller ni kanske sitter o trycker på egen undersökning som ni vill dela? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ja alltså jag har haft för mig att det ligger runt 20-30% också, men minns inte mer exakt.

 

UB har ju ett system nu där man kan konvertera poäng till cash. Det är det systemet jag också var ute efter att hitta värde på, men glömde precisera i posten!

 

Har SuperNove frirullen något bra värde i sig? Prispott på $26.000 men jag har ingen aning om hur många spelare som brukar slås om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ja alltså jag har haft för mig att det ligger runt 20-30% också, men minns inte mer exakt.

 

UB har ju ett system nu där man kan konvertera poäng till cash. Det är det systemet jag också var ute efter att hitta värde på, men glömde precisera i posten!

 

Har SuperNove frirullen något bra värde i sig? Prispott på $26.000 men jag har ingen aning om hur många spelare som brukar slås om den.

 

300-400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, ni kanske kan hjälpa mig. Det börjar bli dags att plocka hem lite prylar ur VIP-shoppen.

 

Vilken monitor skall jag välja, tycker ni? Och vilken TV är bra att ha i en löjligt liten lägenhet?

 

Hur mycket poäng har du? Om du är ute efter en LCD TV + en skärm i sig tycker jag att du bör mejla supporten och fråga exakt vad för tv-apparater det är. Det står ju inte, som jag ser det iaf... löjligt.

 

Vore jag i ditt läge hade jag dock saftat på med en 24" lcd-tv från Samsung och använda den som både monitor och TV eftersom rummet du sa var "löjligt" litet? Då är det inte det bästa (skönaste...) att smacka in en 40-tummare. Hade jag haft poäng kvar efter detta hade jag köpt en ipod eller Sunday Million-inköp. :)

 

Eller en kamera... shit, nu måste jag samla fpp på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, ni kanske kan hjälpa mig. Det börjar bli dags att plocka hem lite prylar ur VIP-shoppen.

 

Vilken monitor skall jag välja, tycker ni? Och vilken TV är bra att ha i en löjligt liten lägenhet?

 

24 tums Samsungen är väl den jag skulle köpt, 24 tum är lagom stort för en liten lägenhet. Kollade upp den för ett tag sedan och det verkar vara en väldigt bra TV/monitor.

 

Fast det är klart, om lägenheten är riktigt löjligt liten är väl IPod Video det enda rimliga alternativet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du är ute efter en LCD TV + en skärm i sig tycker jag att du bör mejla supporten och fråga exakt vad för tv-apparater det är. Det står ju inte, som jag ser det iaf... löjligt.

Jodå det står.

Dom Tv-apparater som är tillgängliga för europa är 40" Samsung LE40R72B för 132000 poäng och 26" Sharp LC-26P55 för 59000.

Även i en löjligt liten lägenhet så hade jag valt 40-tummaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag läste i nån 2+2 tråd om att på NL400 är varje hand i snitt värd 0.69VPP. Men vet inte om det var före eller efter deras ändring av FPP systemet.

 

Men in såna fall så kan du juh räkna på att du får 2.415FPP per hand i snitt som SuperNova på NL400 om vi antar att den siffran stämmer.

 

För 100.000FPP kan du köpa en $1500 bonus. Och då måste du spela 41400 händer ungefär. Hur mycket rakear man under den tiden på NL400? Runt $8k kanske? I sådana fall så får du 1500/8000 i rakeback, eller 18-19%.

 

Du får alltså runt 50%+ mer vid en vanlig sida som FT, UB, Ongame osv...

 

Men däremot kanske man får andra förmåner som stora reloadbonusar, det vet jag inte. Och nåt värde har ju frirullarna. Om man spelar alla frirullar blir det nog några extra % i värde till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...