Gå till innehåll

NLT - KK mot möjlig flush/triss


ebisumaru

Recommended Posts

Seat 2: Have2Raise ($1,122 in chips)

Seat 3: aabech10 ($498.60 in chips)

Seat 5: oykarl ($908.30 in chips)

Seat 10: ebisumaru33 ($996 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

ebisumaru33 posts blind ($5), Have2Raise posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

aabech10 folds, oykarl calls $10, ebisumaru33 bets $40, Have2Raise calls $35, oykarl calls $35.

 

FLOP [board cards QD,10D,5D ]

ebisumaru33 bets $100, Have2Raise folds, oykarl calls $100.

 

TURN [board cards QD,10D,5D,QS ]

ebisumaru33 checks, oykarl bets $150, ebisumaru33 calls $150.

 

RIVER [board cards QD,10D,5D,QS,6C ]

ebisumaru33 checks, oykarl bets $613.30 and is all-in, ebisumaru33 ?

 

Har spelat kanske 75 händer på bordet när detta händer. Har backat ett knappt inköp med tvåpar mot stege men har spelat helt ok. Inga stora potter mot denna fi vad jag kan komma ihåg. Har spelat en del mot honom tidigare. En helt ok spelare, men knappast en av de bättre på nivån. Hans stats är 41/11 (säger man så, alltså flops seen/preflopraise?). Har tidigare sett honom openlimpa och syna raise med händer som KJo.

 

Preflop och floppen tycker jag spelar sig själva. Turn kommer ett ganska äckligt kort och han betar halvpott. Funderar här på att slå om all in då jag kanske leder och i så fall vill hindra honom från att dra. Ligger jag under har jag fömodligen 10-11 outs om han inte har färdigt kåk eller Ad Qx. Väljer i vilket fall att bara syna för att se vad han gör på river. River blankar och han pushar vilket är nästan exakt pott. Vad skulle ni gjort här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lilla turnbettet är sexigt. Inducerar push från dig ibland och sätter up en PSB shove på river annars.

 

En helt ok spelare, men knappast en av de bättre på nivån.

 

Givet att han inte autoställer allt som ser ut som ett blockbet, vad sägs om att blocka turn? Discuss...

 

Det hade nog varit bättre att själv beta ordentligt här och sedan folda.

 

Nej. Inte om du menar på rivern iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att den gode B Greenstein diskuterade denna problematik under att avsnitt från Live at The Bike. Med överpar pushade han direkt på floppen. Hans teori var att om han betar floppen och får syn så blir det problem direkt på turn. Antingen får han ställa då, vilket kan vara för sent eller vika handen och förlora. Att han pushade motiverade han också med att han alltid köper in short för att just kunna göra det spelet.

 

Du sitter med hyffsat stack och har investerat ca $300 och slår endast en bluff på rivern. Själv hade jag muckat handen i ditt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det där är väl fold.

 

Har spelat en del mot fi och han spelar knepigt preflop, men kompenserar det med rätt ok postflop-spel. Trodde först att han var jättefisk med tanke på att han gärna minihöjer och limpar med skithänder och synar med skräp, men han har gått vinnande från varje session jag spelat mot honom. Dock möter jag honom gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...