Gå till innehåll

Lönsammaste spelstilen på nätet?


Superflugan

Recommended Posts

Jag spelar för tillfället medel-stakes på cryptologic-nätverket, där det finns fullt av "grinders". Jag har märkt att några av dessa sitter på 6-7-8 bord och vinner jämt. De spelar alla ganska loose-agg, höjer många potter preflop och betar sedan halvpott på flopp. De spelar rätt förutsägbart egentligen även fast de höjer många händer preflop, men det verkar som att väldigt många inte vet hur man ska hantera en sådan spelare....

Funkar denna spelstil också på de högre nivåerna? Är dettta den mest lönsamma spelstilen på nätet om man kan hantera den?

Någon som lirar på crypto som "vet"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar för tillfället medel-stakes på cryptologic-nätverket, där det finns fullt av "grinders". Jag har märkt att några av dessa sitter på 6-7-8 bord och vinner jämt. De spelar alla ganska loose-agg, höjer många potter preflop och betar sedan halvpott på flopp. De spelar rätt förutsägbart egentligen även fast de höjer många händer preflop, men det verkar som att väldigt många inte vet hur man ska hantera en sådan spelare....

Funkar denna spelstil också på de högre nivåerna? Är dettta den mest lönsamma spelstilen på nätet om man kan hantera den?

Någon som lirar på crypto som "vet"?

Om du tycker att cryptos grinders på medel stakes är loose måste du fan vara stor nit. Ingen av dem som jag spelar mot har typ högre stats än 25/16, det är gangska TAG kommer man däremot över 25/16 så börjam det luta mer åt loose hållet.

Vilen stil som är mest lönsam för just dig beror ju på vem du möter samt på din egen personlighet och masssa annat jag inte orkar ta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror alldeles på. Man måste anpassa sig efter motståndet, men vill du ha ett generellt svar, så på låga nivåer är det TAG upp till runt 2/4. Efter det är det LAG som är lönsammast.

(Jag har förutsatt att du menar 6max-bord)

 

Vet inte om jag håller med om detta. Fast samtidigt har jag ingen klar uppfattning om vart gränsen mellan lag och tag är.

 

Tycker fan alltid när man kollar på de påstådda lag-proffsen så spelar dom tajt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PAYmyLIFE sitter alltid på alla NL£200 bord när han spelar (ibland över 10st) och plussar rakt ut, tror han har runt 24/18 i stats.. är det så man ska spela? :shock:

 

Lol, vinner han? Sämsta tilttomten på crypto om du frågar mig.

 

Sen så går det ju egentligen inte att säga vilken spelstil som funkar bäst, generellt sett, utan att ta in hur duktig man är. Sen finns det ju även en sten-sax-påse grej, där dock _duktig_ LAG krossar typ allt. Nebbis hade en bra post om det på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PAYmyLIFE sitter alltid på alla NL£200 bord när han spelar (ibland över 10st) och plussar rakt ut, tror han har runt 24/18 i stats.. är det så man ska spela? :shock:

 

Lol, vinner han? Sämsta tilttomten på crypto om du frågar mig.

 

Zyr är PAYmyLIFE och han verkar plussa för det mesta enligt egen utsago :)

Skryt-zyr som verkar ha perfekt image för att få betalt iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...