Gå till innehåll

Bästa cash out alternativ?


downtown

Recommended Posts

Väntar med lika stor spänning!

 

När jag kollade växelkursen på bank wire så är de väldigt "generösa" gentemot t.ex kursen de visar på detta forum så det känns rent spontant som om bank wire kommer vara förmånligare men det tar ju å andra sidan längre tid.

 

Jo, men sedan så tar ofta din bank ut en avgift eftersom du får en insättning från utlandet. Swedbank tar som sagt 65 kr som är en fast kostnad oavsett belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom pengarna via Bank Wire Transfer in. Gjorde uttaget i måndags och idag torsdag kom de, alltså 3 arbetsdagar.

 

Kursen blev (med PP avgift på $2 och Swedbanks på 65 kr inräknade):

7,06433

 

Eftersom det är fasta avgifter på ca 80 kr (jämfört med ~7 kr med VISA) lönar det sig att ta ut via bank wire transfer om man tar ut ett par tusen kr, jag tog ut ~5500 kr och då blev det alltså en skillnad på kursen med ca 9 öre (eller ca 1,2% högre kurs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upskattar undersökningen.

 

Funderade bara på om dollarkursen för VISA-uttaget och Bank wire båda beräknades från och med i måndags. Eller om bank wire beräknats från tisdag, onsdag eller torsdag.

 

När du gjorde en bankwire utbetalning, valde du då sek eller usd. Såg att den valmöjlighten finns. Vad ska man välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde SEK och då borde växlingen ske hos PartyPoker och därför borde det vara den kursen som är den dag du gör uttaget.

 

När man tar ut med VISA så tror jag pengarna tas ut i dollar (eftersom det är det enda man kan välja) och sen sker växlingen vid din bank, därav den sämre kursen.

Observera att jag _tror_ detta, inget jag vet säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...