SpelaKlokt Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Hej allihop. Är nyfiken på vilka som kom på de försvenskade pokerorden i "Påker på svenska"-tävlingen? Man vill ju kunna tacka varandra för bra kreativitet när man ses ute på klubbarna. Kan därför avslöja att undertecknad satte "Världmästarhand" för "Doyle Brunson" (10-2). Här är hela listan, fyll i de upphovsmän ni känner till så får vi en komplett författarlista till ordboken (skriv ert nick på Pokerforum, hemort och ålder): Add-on=Påtår All-in=Helan går American Airlines=Arne Anka Anna Kournikova=Kalle Anka Ante=Ante Bad Beat=Bakslag Bankroll=Bankrulle Beer-hand=Skrot Bet=Satsa Big Blind=Stora mörken Black Jack=Svarte/Röde Petter Blind=Mörken Bluff=Bluff Board=Brädan Bubble=Pottkanten Burn=Hyvla Buy-in=Inköp Call=Syn Calling station=Synmaskin Cap=Locket på Case card=Kö-kort Center pot/Main pot=Huvudpott Check=Pass Check-Raise=Dröjhöj Chip leader=Herre på täppan Clean Out=Storstädning Community Cards=Allmänningen Connectors=Grannar Counterfeit=Brädkrasch Cowboys=Tvåkrona Crabs=Krabbsallad Cripple=Lemlästa Dead Mans Hand=Död mans hand Dealerbutton=Knappen Dolly Parton=Knegarhand Doyle Brunson=Världsmästarhand --- av SpelaKlokt, Hammarby Sjöstad, 37 år Draw=Drag Draw Dead=Dra dött Ducks=Simfötter Family Pot=Familjepott Father and Son=Helan o Halvan Fish=Fisk Fixed limit=Staketpoker Flush=Färg Fold=Lägga sig Forest=Krabbfrossa Foul=Avblåsning Four of a Kind=Fyrtal Four Queens=Prima Primadonnor Free Card=Gratiskort Freeroll=Frirulle Freezeout=Enköping Full House=Kåk Gutshot straight=Hålstege Hand=Hand Heads-up=Duell High Card=Högsta kort Hilton Sisters=Primadonnor Hit=Träff Hole Cards /Pocket Cards=Hålkort Hooks/Fish hooks=Vapenbröder House=Hus Inside Straight=Hålstege Jackpot=Jackpott Jackson Five=Järnfemma Kicker=Sidokort King Crab=Kungskrabba Leak=Läcka Limit=Gräns Limping in=Surfa Muck=Komposten No limit=Obegränsad poker Nuts=Nötterna Off-Suit=Osvidat Out=Livboj Over Card=Överkort Over Pair=Överpar Pair=Par Position=Position Pot=Pott Pot limit=Pottgräns Pot-Committed=Pottbunden Rabbit hunting=Kaninjakt Rags=Skräp Rainbow=Regnbåge Raise=Höja Rake=Avgift Re-buy=Återköp Re-raise=Mothöj Represent=Representera Ring games=Kontantspel Route 66=Kanelbullar Royal Straight Flush=Kronjuvelerna Sailboats=Optimistjollar Satans Area=Odjuret Scare Cards=Skrämselkort Semi-bluff=Halvbluff Seven Eleven=Näröppet Short stacked=Ammunitionsbrist Showdown=Domedagen Side pot=Sidopott Sit-and-go=Gryta Slow Play=Mjölka Small Blind=Lilla mörken Snowmen=Lussebullar Split Pot=Delad pott Stack=Ammunition Straight Flush=Färgstege Suited=I färg Suited Connectors=Goda grannar The Couple, Marriage=Äkta makar The Flop=Floppen The River=Femte gatan The Sticks=Stilettklackar The Turn=Fjärde gatan Three of a kind=Triss Three Wise Men=Tre kronor Tilt=Härdsmälta Two Pair=Två par Under the Gun=Heta stolen Underdog=Grävling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Jävla skit namn det där "Världsmästarhand" FY FAN VA ILLA! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Tycker att hela konceptet känns rätt fånigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johny_Tex Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jävla skit namn det där "Världsmästarhand" FY FAN VA ILLA! ja .. varför översätta ett personnamn liksom, dom bestämmer fan inte vad man ska kalla T2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jag stod för bankrulle, satsa, brädan, hålkort, kicker och jackpott. Mest nöjd med jackpott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jag stod för bankrulle, satsa, brädan, hålkort, kicker och jackpott.Mest nöjd med jackpott. Jävlar, jag satt länge och grubblade på den men kom inte fram till någt vettigt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Darkmag Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 jatack, lite namn... vill ju tacka dessa genier med en rejäl pungspark alternativt en rejäl tisseblå, herregud vilka fruktansvärda översättningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Ante=Ante Den var bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Strykis Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Alltså vad är det för nolla som kom på det här tramset från början? Hoppas verkligen inte folk börjar prata så här vid borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cAshville Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 Alltså vad är det för nolla som kom på det här tramset från början? Hoppas verkligen inte folk börjar prata så här vid borden Dan Glimne? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 22 November , 2006 Rapport Share Postad 22 November , 2006 suited connectors=färgade grannar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cryo Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Under the Gun=Heta stolen Limping in=Surfa Vad e detta! e det ett skämt Hur tänkte de här! -Han surfa från heta stolen mad Arne Anka... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Driver Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Jag tycker hela iden med att försvenska pokertermerna är skitfånig. Vad blir det härnäst? Hockey, fotboll, tennis etc funkar ju alldeles utmärkt med engelska termer eller ska vi förvänta oss att det blir översättningar där med? rödlinjesavisda? Vissa översättningar är lite roliga, det kan jag hålla med om men hela iden kommer att rinna ut i sanden. Ingen kommer ju använda dessa översättningar. Att det lagts ner så mycket energi förstår jag inte. "vänligen notera inget "helan-går-skydd" Vem sitter och och säger "helan går" när man går All in? Ulf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Det är som vanligt när det ska marknadsföras. Det spelar ingen roll vad innehållet i kampanjen är eller vilken kvalitet det håller, så länge syftet att få uppmärksamhet uppfylls. Det verkar det ha gjort med råge i detta fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 -Han surfa från heta stolen mad Arne Anka... Ja, det är clown, men ta det för vad det är, det är reklam för Svenska spel, inget mer.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaqk Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Jag stod för bankrulle, satsa, brädan, hålkort, kicker och jackpott.Mest nöjd med jackpott. Väl talat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Jag gråter mig till sömns varje kväll när jag tänker på det här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Hahaha, ska lätt säga "helan går" när jag går på CC nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 suited connectors=färgade grannar? loooooooooooooooooooool Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Jag har jäkligt svårt för att spela med färgade grannar, speciellt om de är små. Jag brukar oftast slänga dem i komposten istället. Det kan aldrig vara mer än marginellt fel. Hata Horace. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Bubble=Pottkanten är ändå värst. Bubbla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Kommer att bli sån fiskstämpel på de som använder orden. MÅ DE FÖRSVINNE I CYBERRYMDEN OCH ALDRIG MER VISAS! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Jag har ofrivilligt börjat använda dom. But then again I am a fish. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 du menar "jag är en fisk" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts