Gå till innehåll

NL - Att hålla ut


Silvers

Recommended Posts

Tänkte ta upp frågan angående att inte ge upp och spela löst.

 

Efter ett par händer märker man hur andra spelar (om det inte är riktigt bra spelare som ändrar spelstil under spelets gång). Då finns det många alternativ att spela och många anledningar att vara kvar. Detta bord är oftast mest intressant. Sen har vi ju alltid orsak att vara kvar med en high-pre-flop-raiser eftersom par alltid blir läge att vänta in och spela.

Sen skulle jag vilja påstå att det ibland är orsak att gå in low-stack "på vissa bord" eftersom man kan utnyttja underläget till sin fördel. Många spelare tror att low-stacks är lyckosökare (många gånger kanske det är så i verkligheten, men inte alltid).

 

Hmm, det blev visst lite annat men för att återgå till rubriken har jag personligen många gånger märkt en tendens att respektera en spelare som håller i och kommer igen. Vilket alltid är till fördel (vad jag erfarit i alla fall). Ett highstack-spel är ju alltid att föredra vid bord där spelare gärna bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är ju jag en CG-fisk men förklara detta för mig:

 

Sen har vi ju alltid orsak att vara kvar med en high-pre-flop-raiser eftersom par alltid blir läge att vänta in och spela.

 

Om du menar höga par så förstår jag såklart hur du menar. Men på vilket sätt blir små och medelhöga par mer spelbara om någon vid bordet gör stora höjningar pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag vilja påstå att det ibland är orsak att gå in low-stack "på vissa bord" eftersom man kan utnyttja underläget till sin fördel. Många spelare tror att low-stacks är lyckosökare (många gånger kanske det är så i verkligheten, men inte alltid).

 

Detta håller jag med om, resten av inlägget förstår jag inte... Brukar köpa in mig för knappt ett halvt inköp ibland och sedan köra vilt i rätta lägen. Det är otroligt hur pass underskattad man blir bara för att man inte köper in fullt, och vips så har man vunnit ihop till ett helt inköp. Sedan kör man normalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som inte riktigt hajjar syftet med denna "fråga"/tråd? :oops:

Nej, du är inte ensam. Är inte alltid lätt att hänga med när någon går igenom shortstackspel, de implicita värdet av par, table selection, vilka motståndare hand respekterar samt hur stor stack man vill ha mot någon som gillar att blffa. Framför allt inte när detta gårs igenom på 12 rader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag vilja påstå att det ibland är orsak att gå in low-stack "på vissa bord" eftersom man kan utnyttja underläget till sin fördel. Många spelare tror att low-stacks är lyckosökare (många gånger kanske det är så i verkligheten, men inte alltid).

 

Detta håller jag med om, resten av inlägget förstår jag inte... Brukar köpa in mig för knappt ett halvt inköp ibland och sedan köra vilt i rätta lägen. Det är otroligt hur pass underskattad man blir bara för att man inte köper in fullt, och vips så har man vunnit ihop till ett helt inköp. Sedan kör man normalt...

 

Wow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag vilja påstå att det ibland är orsak att gå in low-stack "på vissa bord" eftersom man kan utnyttja underläget till sin fördel. Många spelare tror att low-stacks är lyckosökare (många gånger kanske det är så i verkligheten, men inte alltid).

 

Detta håller jag med om, resten av inlägget förstår jag inte... Brukar köpa in mig för knappt ett halvt inköp ibland och sedan köra vilt i rätta lägen. Det är otroligt hur pass underskattad man blir bara för att man inte köper in fullt, och vips så har man vunnit ihop till ett helt inköp. Sedan kör man normalt...

 

verkar ju genialiskt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag vilja påstå att det ibland är orsak att gå in low-stack "på vissa bord" eftersom man kan utnyttja underläget till sin fördel. Många spelare tror att low-stacks är lyckosökare (många gånger kanske det är så i verkligheten, men inte alltid).

 

Detta håller jag med om, resten av inlägget förstår jag inte... Brukar köpa in mig för knappt ett halvt inköp ibland och sedan köra vilt i rätta lägen. Det är otroligt hur pass underskattad man blir bara för att man inte köper in fullt, och vips så har man vunnit ihop till ett helt inköp. Sedan kör man normalt...

 

verkar ju genialiskt!!!

Verkligen det borde skrivas en bok om ämnet IMHO. The key to winning at online poker by buying in halfstack and play crazy maniac style!!!!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förklara detta lite utförligare.

 

Jag skottar ibland (ja, det erkänner jag) men känner jag att det inte är någon skillnad på bordet på den lägre nivån jag kom ifrån har jag all anledning att stanna kvar på det högre bordet. Vänta in en bra hand för att pejla in max-värde av handen. Jag kan hoppa från $100 till $300-$600 ända upp till $1000 - och faktum är att jag många gånger inte märker någon skillnad. Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins). Förlorar man på några bad-beats så är det ok, bara man inte gör det så ofta att du förlorar koncentrationen och humöret.

 

Ge upp när du börjar känna frustrationen men håll ut så länge du känner att du har ett bra spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förklara detta lite utförligare.

 

Jag skottar ibland (ja, det erkänner jag) men känner jag att det inte är någon skillnad på bordet på den lägre nivån jag kom ifrån har jag all anledning att stanna kvar på det högre bordet. Vänta in en bra hand för att pejla in max-värde av handen. Jag kan hoppa från $100 till $300-$600 ända upp till $1000 - och faktum är att jag många gånger inte märker någon skillnad. Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins). Förlorar man på några bad-beats så är det ok, bara man inte gör det så ofta att du förlorar koncentrationen och humöret.

 

Ge upp när du börjar känna frustrationen men håll ut så länge du känner att du har ett bra spel!

 

Har du nån gång floppat topptvå och flushdrag på SS??? :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förklara detta lite utförligare.

 

Jag skottar ibland (ja, det erkänner jag) men känner jag att det inte är någon skillnad på bordet på den lägre nivån jag kom ifrån har jag all anledning att stanna kvar på det högre bordet. Vänta in en bra hand för att pejla in max-värde av handen. Jag kan hoppa från $100 till $300-$600 ända upp till $1000 - och faktum är att jag många gånger inte märker någon skillnad. Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins). Förlorar man på några bad-beats så är det ok, bara man inte gör det så ofta att du förlorar koncentrationen och humöret.

 

Ge upp när du börjar känna frustrationen men håll ut så länge du känner att du har ett bra spel!

 

du måste va ett sånt här proffs??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inget proffs. Proffs har för stora EGON och en övertro på sin

förmåga, dessutom spelar proffs för att försörja sig. Jag spelar för att det är spännande och kul. Ska sanningen fram skulle jag bli alldeles för rastlös med att bara spela poker och inte ha ett jobb.

 

Jag vill bara förklara att det var detta spelsätt och mer därtill såsom psykologi, övertag, bluff och timing som fick mig att gå från $50 till $7000 på tre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inget proffs. Proffs har för stora EGON och en övertro på sin förmåga, dessutom spelar proffs för att försörja sig. Jag spelar för att det är spännande och kul. Ska sanningen fram skulle jag bli alldeles för rastlös med att bara spela poker och inte ha ett jobb.

 

Jag vill bara förklara att det var detta spelsätt och mer därtill såsom psykologi, övertag, bluff och timing som fick mig att gå från $50 till $7000 på tre dagar.

 

Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins).

 

Förklara gärna detta för mig som inte förstår...

Det är enkelt. När din pejling* av motståndarens kort visar skräp bettar du och vinner småpotterna och stacken växer med 10-30%. När han istället har en stark hand, som han kan tänkas syna en all-in med, så gäller det att själv samtidigt ha en bättre hand så vi vinner. Detta är ju inte så vanligt och sker ungefär en gång i timmen och vi vinner det fulla inköpet.

 

*Pejling: Att vända på skärmen för att se motståndarens kort. När vi kollar på skärmens framsida ligger motståndarens kort med baksidan upp, genom att då vända på skärmen kan vi med fördel se vilka valörer det är och "pejla" in rätt spel, således kallas det för att pejla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar nu mitt spel på detta bord, bör min stack växa med ca 10-30% varje halvtimme + ett fullt inköp varje timme (pejling av all-ins).

 

Förklara gärna detta för mig som inte förstår...

Det är enkelt. När din pejling* av motståndarens kort visar skräp bettar du och vinner småpotterna och stacken växer med 10-30%. När han istället har en stark hand, som han kan tänkas syna en all-in med, så gäller det att själv samtidigt ha en bättre hand så vi vinner. Detta är ju inte så vanligt och sker ungefär en gång i timmen och vi vinner det fulla inköpet.

 

*Pejling: Att vända på skärmen för att se motståndarens kort. När vi kollar på skärmens framsida ligger motståndarens kort med baksidan upp, genom att då vända på skärmen kan vi med fördel se vilka valörer det är och "pejla" in rätt spel, således kallas det för att pejla.

 

Megalol! Var länge sen jag skrattade så mkt! :P:P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...