LuckyRiver Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Någon som kommer att svinga en bägare och se detta suveräna event? Am Fotboll is the game for real Men, om man bortser från Austraila Rules Ruggby då... (RP - Kubo) Citera
Papa Kubo Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Jag hade tänkt titta, men sen kom jag på att jag inte är någon riktig karl. Jaja, det får väl bli VM i konståkning för mig då. Citera
LuckyRiver Postad 1 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2005 Jooorå Kubo nog är du Man nog att kolla på de. Årets händelse kan man inte missa Sen kan man alltid hoppas på att New Eng Patriots gör slarvsylta av Örnarna. Citera
HeadLess- Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 visas den på tv? vilken kanal? ska självklart se den om jag har kanalen och den sänds Citera
eroz Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Ok, vilka vinner då så man vet vilken depositkod man ska köra på paradise? Citera
Elvis Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Ok, vilka vinner då så man vet vilken depositkod man ska köra på paradise? Patriots är klara favoriter. Å andra sidan så är det en spread de kör på Paradise, så båda alternativen har ungefär samma chans. (Om Patriots vinner med 6 poäng eller mindre så räknas Eagles som vinnare.) Citera
LuckyRiver Postad 1 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2005 Patriots kommer förmodligen att ta hem det för andra gången i Rad. Efter att sett Conf finals ser dom VÄLDIGT starka ut, med fler lösningar på spelet. Så det är inget vågat spel att sätta en slant på New England Patriots. Skulle tro att det blir 14-21 poängs fördel. Men man vet aldrig. Eagels kan överaska. Citera
miggemex Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Patriots ska va favoriter men glöm inte att Eagels får till baka Terrell Owens efter skada. Citera
Elvis Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Så det är inget vågat spel att sätta en slant på New England Patriots. Skulle tro att det blir 14-21 poängs fördel. Du får 1,90 i odds hos William Hill om du spelar på att Patriots vinner med minst 7,5 poäng. Citera
LuckyRiver Postad 2 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2005 Patriots ska va favoriter men glöm inte att Eagels får till baka Terrell Owensefter skada. Helt klart, med Terrel O tillbaka så finns det mycket mer och bättre lösningar. För Eagels del får man väl hoppas att skadan kommer att hålla. Han har vart borta en och halv månad, och läkarteamet vill inte att han ska spela, men jag förstår honom. Ganska stort att spela en Super Bowl. Citera
jason Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Får en tår i ögat varje år då det börjar dra ihop sig till Super Bowl. För ca 10-15 år sedan var Am. Fotboll det roligaste jag visste. Jag och en kompis var totalt insnöade i sporten, för honom gick det dock något bättre sportsligt sett då han var med i JR. landslaget som QB. Själv så var jag aldrig något vidare på att utöva sporten aktivt. Men jag följde den så hårt jag bara kunde. Detta var på den tiden då inga matcher sändes live, utan man fick nöja sig med att höra Gullö på 3an kommentera matchern på sitt alldeles speciella sätt. Jag har säkert 10-15 videoband där man skrivet "NFL '93" osv på, ibland när man vill bli lite nostalgisik så brukar jag stoppa i ett av dessa video band och det lustiga är att man kommer ihåg nästan allt på alla band trots att man inte sett dom på flera år. På den här tiden (tidigt 90 tal) så kunde jag ta tåget till Göteborg (bodde inte här då) och köpa tidningar, vet en sommar då jag åkte till Göteborg och handlade tidningar för nästan 900kr detta var mer än hela min "månadslön" på den tiden (ca 15 bast var man då). När matcherna spelades på söndagarna så satt jag och lyssnade på en amerikansk militärradio som sände matcherna till sina soldater som var stationerade i Europa. Det var verkligen ingen vidare kvalitet på sändingen utan man fick hela tiden sitta och vrida radion för att få in "bra" ljud. Matchern från radion spelade jag även in på kasset band som jag sedan kunde lyssna på flera gånger i repris. Helt sjukt... Spelade mitt favvo gäng Oakland Raiders (eller Los Angeles Raiders som dom hette på den tiden) Monday Night Fotball så började inte matchen förrens kl 02:00 svensk tid, och matchen var inte slut förrens vid 05:30 draget, hade då inte Raiders vunnit så ville jag inte ens gå till skolan, jag var helt knäckt över en förlust när man offrat en hel natts sömn för dessutom. Det "lustiga" i denna historian är att när man sedan fick Internet och kunde följa ligan betydligt mer ingående via diverse sajter så började jag tappa intresset, och nu på senare år så tittar jag bara lite slött på reslutaten. Nåja, i vilket fall som helst så tror jag att det är Eagels tur iår.. Citera
LuckyRiver Postad 3 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2005 Jo jason, vet precis hur det kändes. Som TUR var så sände då screen sport mycket AM. fotboll vilket var en stor tröst. Lika stor som Viasat sport har vart senaste vintern. På söndag natt är årets händelse, fram med chips, ÖL, och Tröja 81 Sf 49:ers. Kuggfråga. Vem bar den tröjan under glada 90-talet? hehe. Citera
OrkarInte Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 eagels har ju en QB som kan springa med bollen. Men Patriots kommer vinna klart Citera
LuckyRiver Postad 4 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2005 Helt klart McNabb har många fler lösningar på spel genom att han kan ta några yards på egen hand. Synd bara att defense låter han sackas lite för ofta bara. Det tar på krafterna. Citera
jason Postad 5 Februari , 2005 Rapport Postad 5 Februari , 2005 Luckyriver: Jerry Rice hade väl #80 ? men vad hette deras andra receiver, Taylor någoting vill jag minnas, var det han som bar #81 ? Tyvärr liggar alla mina gammla "års tidningar" från 90talet nerpackade hemma hos föräldrarna, annars hade jag lätt snokat fram rätt resultat.. Här har du lite mer goda 90 tals nötter att knäcka: 1. Vem valdes först i draften '95 2. Vad hette Los Angels Rams arena ? 3. Vad hette den Coachen som gav en (NY Jets?) coach en rak höger någongång på '90 talet. 4. Vilket nummer hade Steve Young. 5. Vad hette den CB'n som spelade i Atlanta, SF, och senare Dallas som även spelade Baseball (#21 var hans nummer vill jag minnas) och var med i Pro Bowl i bägge sporterna. 6. Vad hette Raiders RB som även han spelade Baseball (mycket tidigt '90 tal). 7. Vad fick Washington Redskins OL för smeknamn i början av '90 8. Vad hette Bill's RB som förde dom till ett par Superbowl Finaler. 9.Vem var Ronnie Lott? och vilket nummer hade han. 10. Vilket lag avslutade Joe Montana sin kärriär i? Där har du (ni) lite att bita i... Citera
Bloop Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 4. 8 5. Deion Sanders? 8. Thurman Thomas (förlorade inte Bills fyra raka Superbowls?) 10. Kansas City Chiefs Citera
Clarre Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 2. Anaheim Stadium ? Chiefs är för övrigt det bästa laget så jag vet att svaret på Montana är rätt Citera
jason Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Bloop: Rätt på samtliga svar. Kommer inte riktigt ihåg, men jag minns att det iallfall var 2 på raken dom förlora, ev 3 men 4a var det väl ändå inte? Clarre: Rätt! Återkommer med dom andra rätta svaren tills lite senare om någon annan känner sig manad att försöka besvara dom... Citera
LuckyRiver Postad 6 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2005 jason: Nr 81 är det några som haft Chandler, Wes WR 1988 Williams, Jamie TE 1989-93 va den jag syftade till en dåldis. McCaffrey, Ed WR 1994 Caldwell, Mike WR 1995 om jag inte mins helt tokigt hade han även nr (13, 17) 1. Ki-Jana Carter 2- Anaheim Stadium 1980-1994 Los Angeles Memorial Coliseum 1946-1979 3- ?? 4- 8 helt riktigt 5- Deion Sanders 6-?? 7- the "hogs" flyger lite snabbt genom huvudet. Men säkert fel.. 8- Hoppas du inte syftar till OJ. 9- Ronnie Lott CB/S SF 49ers 1981-1990 Nr 42 10- svaret har du fått =) Man fick tänka rätt ordentligt måste jag säga =) Citera
jason Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 LuckyRiver: Du var verkligen duktig!! 1. Rätt 2. Rätt 3. Pinsamt, har glömt det nu på morgonen, hade det i huvudet i lördags när jag skrev frågorna. 4. Rätt 5. Rätt 6. Bo Jackson, glömmer aldrig hans comeback i Raiders efter skada när han gör en 65yards rush (mot Seattle Seahawks) och komentatorn skriker "Bo is back in the silver and black" Ryser fortfarande när jag tänker på det. 7. Rätt 8. Bloop gav det rätta svaret, Thurman Thomas #34 (?) 9. Rätt! (fast CB spelade han väl aldrig? Möjligtvis väldigt tidigt i kariären) 10: Rätt. Mycket bra ! Betyg MVG Citera
LuckyRiver Postad 7 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2005 LuckyRiver: Du var verkligen duktig!! 9. Rätt! (fast CB spelade han väl aldrig? Möjligtvis väldigt tidigt i kariären) Mycket bra ! Betyg MVG Tckar tackar Jo då tidigt i karriären spelade han CB, om jag inte mins helt fel fram till 84 eller 85. Men jag kan ha fel, ska undersöka lite i det där =).. Skaplig match måste jag säga, även fast Patriots efter de tagit ledning va ganska säkra. Men va med fumble och intercept de va. Jisses. Man kunde tro det va collage fotboll .. Citera
marcamannen Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 Inatt är det tydligen dags för Super Bowl XL (nr 40), Pittsburgh Steelers - Seattle Seahawks Visas på ZTV (00.00-05.00). Har aldrig kollat på amerikansk fotboll, men man kanske skulle ge det en chans. Har inga föreläsningar i morgon, så då finns det väl egentligen inga hinder... Fram med ett sexpack Millers och ett gäng flottiga kycklingvingar. Någon som har något förhandstips på vem som plockar hem det ifall man skulle slänga in ett litet bet? Steelers verkar vara förhandsfavoriter hos bookisarna. Citera
finnish_fox Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 jag slänger in lite slantar på seahawks. de har varit grymt starka mot slutet och är hungriga på ett första mästerskap. fast det viktiga är ju att dricka öl och hoppas att inte Mick Jagger försöker göra en Janet Jackson under halvtids-showen. Citera
dropbass Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 ...och hoppas att inte Mick Jagger försöker göra en Janet Jackson under halvtids-showen. The horror, the horror!! Citera
Recommended Posts