Gå till innehåll

NLT - SnG, AK på bubblan


Skanke

Recommended Posts

TK14 har inte gjort så mycket väsen utan spelat stabilt...

BB är rätt tight....

 

Seat 1: Skanke (3,980)

Seat 5: E_Felson (2,770)

Seat 7: saucer (1,805)

Seat 9: TK14 (4,945)

Skanke posts the small blind of 200

E_Felson posts the big blind of 400

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Skanke [Kd As]

saucer folds

TK14 raises to 800

Skanke has 15 seconds left to act

 

Vad gör vi här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade kört all-in preflop mot fi.

Nu efter flop (om jag bara hade synat) hade jag check-raisat honom all-in.

 

Men det är bara jag, är ju inget Pro på SnG (än). Men har ROI på 33% efter 50st SnG på $20, mycket nöjd med de siffrorna eftersom jag har åkt på sjukt många riktiga badbeats på bubblan. Jag vet, för få SnG för att vara något säkert, men det känns bra i alla fall. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han förstår att han bör lägga typ JJ här så pushar jag.

Men det är väl mer tveksamt om han gör det....

 

Frågan är om det är korrekt att lägga JJ här. Om Fi förutsätter att vi spelar optimalt så är det rätt att lägga. I realiteten spelar ju väldigt få optimalt dock.

 

Om vi vänder på situationen, vilka händer är det då korrekt att syna en push med mot en okänd Fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vänder på situationen, vilka händer är det då korrekt att syna en push med mot en okänd Fi?

 

Hmmm, om vi vänder på situationen... Hade det inte varit smartare av fi att bara syna för att se en flop, och med en låg flop betat ut med sina JJ? Vid höjning preflop från någon av blindarna hade man kört all-in för att ta potten där?

 

Eller är det för aggro med JJ? Måste vara bra skrämmande med check-raise all-in preflop i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag ger mig. Det är någonstans däromkring. :)

 

Vad tror du om mitt spel som "fi" då, med JJ.

Syn, för bet på flop. Alternativt raise all-in efter höjning preflop. För aggro? 8-)

 

Limp har jag svårt att få till aggro, eftersom vi så sällan får chans att slå om.

Alltså, jag antar att du förordade (eller spekulerade i) limp/reraise preflop?

OM vi limpar före floppen så är det ju lite deception, och vi måste ställa mot en motståndare.

Men jag tycker generellt att det är en tokdålig idé i det här skedet av en turnering, speciellt i bubblan där spelet ska vara distinkt, plocka hem potter och hör sen.

 

Vi vill inte låta KQ7-floppen komma och tvingas vika, vi vill inte låta 84o floppa ut oss osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...