Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och spelar turnering på prima och har haft en del fina händer, bland annat KK hela 4 (!) gånger under första timmen. Detta har givit fin utdelning och jag har legat högt upp större delen av tiden. Nu till min fråga.

Sitter på ett halv tight bord med höjning preflop i många händer. Sitter i CO och plockar upp KK.

Jag har ca 5k

UTG har ca 4k

UTG+1 har ca 800

UTG limpar in

UTG kan ha en hel del händer, många limpar ganska mycket med stor stack och han kan ha i princip alla par, och kanske ATs+ AJo+ KJs+ KQo skulle jag tro.

UTG+1 höjer upp till 3 bb.

UTG+1 kan ha högt par, samt höga ess och kungar, dock tror jag han hade slängt in allt han hade kvar med AA/KK.

Jag går all in

Här funderar jag inte så länge innan jag slänger in allt jag har för att hindra andra från att syna.

UTG foldar, vilket jag hade hoppats på, och UTG+1 synar med AQo.

Mina kungar står och jag tar potten som inte är vidare stor

Precis efter att jag hade ställt in undrar jag om det verkligen var rätt att ställa in allt där. Visst, jag vill ha ut alla ess om det går, men det är ganska stor risk att UTG eller UTG+ sitter med ett ess och jag får syn där när jag ställer in, alltså är alla andra lägre ess som synar inga stora hot mot mig.

Borde det inte vara bättre att bara syna UTG+1's höjning, eller höja ytterligare i hopp om att få in fler folk i potten? Det är ju bara AA som har mig slagen och tror knappast att nån med AA släppar sin hand precis.

* RP - QoS *