Gå till innehåll

SnG - Vilka PO Livetracker stats på bordet?


Max Cady

Recommended Posts

Har av olika anledningar hittills inte använt PokerOffice Livetracker när jag spelar (SnG's 8-10 manna $5.5) men har tänkt börja med det nu. När jag sitter och pillar med inställningarna till de stats som visas på bordet när man spelar, slås jag av att det är en djungel med alternativ och att jag inte har koll på vilka stats som är bra att ha på bordet! Det känns som att det finns en gräns för hur många olika stats man kan ha på bordet för att det ska vara överskådligt och inte bara rörigt. Dessutom är det ju en fördel om man vet vad de olika statsen egentligen säger... :lol:

 

Till min fråga: Vilka stats använder/rekomenderar ni att man använder på bordet när det gäller SnG's 8-10 manna $5.5? Vore bra om ni motiverar lite varför ni anser att de respektive statsen är viktiga.

 

Tack på förhand!

 

P.S Då min fråga inte rör PO i sig, anser jag att detta ställe är det rätta att posta frågan. Om ni moderatorer är av annan uppfattning får ni flytta tråden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anväder iofs inte PO, men PT resp Hud för CG... använder dessa siffror:

 

Pre flop:

VPIP

PFR

Fold bb to steal

 

Flop:

Aggr. Flop

Bet flop

Fold flop to bet

 

River:

Aggr. Riv

Bet riv

Fold riv to bet

 

Totalt

Antal händer

bb/100

 

Tycker alla de här är tämligen användbara. Aggr. faktorn + bb/100 är väl de första jag skulle ta bort om jag inte ville ha så många. Pre-flop-siffrorna och fold flop to bet är de jag använder allra mest. Turn är inte med eftersom det ofta brukar vara ngt mellanting mellan flop o riv.

 

Eftersom det är indelat i kloumner så blir det inte speciellt rörigt eftersom du oftast bara behöver hålla koll på en kolumn per gata i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra svar! Men, det jag är ute efter är de stats som man har på bordet, inte i ett annat fönster. Vill slippa hålla på att växla fönster hela tiden, det blir för rörigt när man multitablar.

 

När det gäller "VPIP" som om jag fattat det rätt visar hur lös spelaren är, så borde väl spelarikonerna i PO ha samma funktion eller?

 

"PFR" håller jag med om att det verkar vettigt att ha koll på men "Fold BB to steal" måste jag erkänna att jag inte fattar?

 

"Bet flop" eller "CB" verkar ju vara bra att kunna se.

 

Vill gärna ha mer tankar om stats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är de siffrorna jag har på bordet...och det fungerar utmärkt när man multitablar (spelar 7-8 bord, iofs på 30-tums skärm, men 6 fungerar på en vanlig 19''are)

 

Varför man ska ha fold bb to steal? Eh, för att man ska veta vilka man kan stjäla av? Finns sjukt mkt spelare man kan höja alla händer från knappen mot, o lika många man knappt bör steala mot alls....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...