Max Cady Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Har av olika anledningar hittills inte använt PokerOffice Livetracker när jag spelar (SnG's 8-10 manna $5.5) men har tänkt börja med det nu. När jag sitter och pillar med inställningarna till de stats som visas på bordet när man spelar, slås jag av att det är en djungel med alternativ och att jag inte har koll på vilka stats som är bra att ha på bordet! Det känns som att det finns en gräns för hur många olika stats man kan ha på bordet för att det ska vara överskådligt och inte bara rörigt. Dessutom är det ju en fördel om man vet vad de olika statsen egentligen säger... Till min fråga: Vilka stats använder/rekomenderar ni att man använder på bordet när det gäller SnG's 8-10 manna $5.5? Vore bra om ni motiverar lite varför ni anser att de respektive statsen är viktiga. Tack på förhand! P.S Då min fråga inte rör PO i sig, anser jag att detta ställe är det rätta att posta frågan. Om ni moderatorer är av annan uppfattning får ni flytta tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Är det verkligen ingen här som använder Livetracker? Har väääldigt svårt att tro det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
istinkface Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 jag använder det till cashgame.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Som jag skriver i min första post i den här tråden så är jag intresserad av att veta vilka stats som är lämpliga att använda, inte vilka här på PF som använder Livetracker... Ursäkta om tonen är hård! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
istinkface Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 jag vet inte vilka som är lämpliga till SnG, men till cashgame så har jag vpip,pfr,contbet,agg fact total postflop, men tycker cont beten e rätt useless Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Tycker ni det är någon jätteskillnad mellan pfr o total agg factor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Liite fler svar vore ju nice. Har inte direkt blivit klokare av det som sagts hittills! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Fold to blind steal borde vara användbart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Inicius_ Postad 18 November , 2006 Rapport Share Postad 18 November , 2006 Jag anväder iofs inte PO, men PT resp Hud för CG... använder dessa siffror: Pre flop: VPIP PFR Fold bb to steal Flop: Aggr. Flop Bet flop Fold flop to bet River: Aggr. Riv Bet riv Fold riv to bet Totalt Antal händer bb/100 Tycker alla de här är tämligen användbara. Aggr. faktorn + bb/100 är väl de första jag skulle ta bort om jag inte ville ha så många. Pre-flop-siffrorna och fold flop to bet är de jag använder allra mest. Turn är inte med eftersom det ofta brukar vara ngt mellanting mellan flop o riv. Eftersom det är indelat i kloumner så blir det inte speciellt rörigt eftersom du oftast bara behöver hålla koll på en kolumn per gata i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Tack för ett bra svar! Men, det jag är ute efter är de stats som man har på bordet, inte i ett annat fönster. Vill slippa hålla på att växla fönster hela tiden, det blir för rörigt när man multitablar. När det gäller "VPIP" som om jag fattat det rätt visar hur lös spelaren är, så borde väl spelarikonerna i PO ha samma funktion eller? "PFR" håller jag med om att det verkar vettigt att ha koll på men "Fold BB to steal" måste jag erkänna att jag inte fattar? "Bet flop" eller "CB" verkar ju vara bra att kunna se. Vill gärna ha mer tankar om stats! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Inicius_ Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Det är de siffrorna jag har på bordet...och det fungerar utmärkt när man multitablar (spelar 7-8 bord, iofs på 30-tums skärm, men 6 fungerar på en vanlig 19''are) Varför man ska ha fold bb to steal? Eh, för att man ska veta vilka man kan stjäla av? Finns sjukt mkt spelare man kan höja alla händer från knappen mot, o lika många man knappt bör steala mot alls.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 Det vore nice att höra vad fler personer har för åsikter om stats på bordet. Vet att det finns ganska många här som använder det vid SnG's, så kom igen nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts