Gå till innehåll

Kenan83 -- NL50 & sng på FT ** mitt PO2 statistik, HLP *


Kenan83

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men ärligt :shock:

 

fyfan va det går dåligt på FL :cry: Vet inte vad jag ska göra längre. Fattar inte hur folt tänker på WPX!

 

Alla händer jag spelar blir jag utdragen, fattar inte. AA mor K/ typ, klart fisken får in 2par :( kolla här bara:

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 74088226

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 12:51:54 26/11/2006 ET

Table 'Redskin (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 5 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 0 to 5

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $192.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $198.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $284.23, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $71.44, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $141.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : sexyme85, amount $243.50, amount bet $0, penalty (None)

Player 0: Small Blind ($1)

Player 1: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to sexyme85: [4s, 4h]

Player 2: Fold

Player 3: Fold

Player 4: Call ($3)

sexyme85: Raise ($6)

Player 0: Fold

Player 1: Fold

Player 4: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [7s, 5h, 5c]

Player 4: Check ($0)

sexyme85: Bet ($3)

Player 4: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: [Kh]

Player 4: Check ($0)

sexyme85: Bet ($6)

Player 4: Raise ($12)

sexyme85: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: [6c]

Player 4: Bet ($6)

sexyme85: Call ($6)

** End Round **

** Evaluate **

Player 4: Show Cards ($0)

sexyme85: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $55.25, Rake $2.75

Summary Player 4: bet $27, won $55.25, net $28.25, HoleCards [3s, 4d], HiHand [a straight, three to seven] [7s, 6c, 5h, 4d, 3s], won $55.25 from main pot

Summary sexyme85: bet $27, won $0, net $-27, HoleCards [4s, 4h]

 

Vet att jag lirar lite dåligt, men va fan - har åkt mot sånna händer hela jävla dagen.

 

Lägger ner FL ett tag nu och börjar lira lite sng och NL!!!

 

sng lär jag spela på full tilt, någon som vet ett bra CG sajt?

 

 

Sånt händer hela tiden i FL.

Han spelar sin hand fel, men å andra sidan tycker jag att du spelar lika fel :D

 

Problemet med FL är att mna ofta får bra odds att syna och till och med höja med färg och stegdrag. Inbitna NL spelare tycker att det fiskas och att de blir utdragna hela tiden.

 

Ett fel son NL spelare gör i FL är att de bettar på floppen om de träffar högt par, för att bluffa med höga kort eller med PP.

Vad innebär betten. Ofta inte att fi lägger sig eftersom det finns hyffsat med pengar i potten i förhållande till betten. Snarare blir det så att hans drag mot färg och stege blir ännu mer lönsamt!

 

Jag skulle inte betta på floppen utan låta honom betta, sedan eventuellt höja. Då har har fått stoppa in 2 insatser i stället för en.

Jamen då får han gratiskort, tycker NL spelaren

 

Jo, men i och med att det blir så mycket dyrare att satsa på turn kommer motståndarens odds att bli mycket sämre (om han inte träffat på turn, naturligtvis.)

 

Låga PP bör inte spelas annat om om många spelare redan limpat in.

 

Jag tycker att både ditt och motståndares spel är jätteskumt, och personligen hade jag muckat båda händerna PF.

 

Tja!

 

Jag tror inte du läste igenom först sidan, men jag har spelar FL mycccket mer än NL, det är ju inte så att jag började lira FL förra vecka, åkte ut på 2-3 utdragningar och börjar klaga här. Kan posta mer likadana HH men tycker inte de ger något eftersom de som kan svara på mina frågor har varit med om samma sak som jag antar jag ;)

 

Det är kanske lite löst och spela 44 där, och hade 2-3 spelare limpat så skulle jag nog bara synat. Nu har jag knappen, en svag spelare limpar, känns standard o höja här för att isolera sig mot endast ett FI, som man desutom vet är dålig.

 

Jag skulle inte betta på floppen utan låta honom betta, sedan eventuellt höja. Då har har fått stoppa in 2 insatser i stället för en.

Jamen då får han gratiskort, tycker NL spelaren

 

? Fattar inget nu. Jag är knappen, jag pratar sist, jag kan inte check-raisa där (antar att det är det du menar) :S Vadå gratiskort? Det är fortfarande knappen som bestämmer om det blir nån gratiskort eller inte (om inte FI har bettat självklart)

 

Floppen bettar han aldrig eftersom jag raisade där, han vet att jag bettar 99% av 100% där (man trycker fel knapp då och då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #1313117214: Table Sherwood (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 10:19:38 ET - 2006/11/27

Seat 1: the_fruit ($56.25)

Seat 2: Preen ($64.80)

Seat 3: Kenan83 ($84.45)

Seat 4: mrleeisme ($106.45)

Seat 5: Rob 1974 ($49)

Seat 6: Hellsen ($60.10)

the_fruit posts the small blind of $0.25

Preen posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kenan83 [Jc Jh]

Kenan83 raises to $2

mrleeisme calls $2

Rob 1974 folds

Hellsen calls $2

the_fruit folds

Preen folds

*** FLOP *** [7s 8s 9c]

Kenan83 bets $5

mrleeisme folds

Hellsen raises to $18

 

 

Fold eller all in? 70 händer på FI = 12/20/12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med tidigare talare om att jag inte spelar helt rätt.

 

Men min tanke är att du inte bettar på floppen om det inte är en extremt tight och weak spelare, som du vill folda. Om du är säker på att han foldar är ett bet på sin plats för att ta hem potten.

 

Det jag menar är att Om du bettar på floppen ska fi ta ställning till om han ska stoppa in 3 för att ha en chans att vinna 19 (i ovanstående fall).

 

Väntar du till turn måste fi ta ställning till om han ska betta 6 för att kunna vinna 16, ett mycket sämre alternativ om han inte tror att han leder eller har träffat på turn.

 

Du tvingar fi att fatta ett sämre beslut genom att inte betta mot risken att han får träff på turn. (samtidigt har du också fått ett gratiskort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med tidigare talare om att jag inte spelar helt rätt.

 

Men min tanke är att du inte bettar på floppen om det inte är en extremt tight och weak spelare, som du vill folda. Om du är säker på att han foldar är ett bet på sin plats för att ta hem potten.

 

Det jag menar är att Om du bettar på floppen ska fi ta ställning till om han ska stoppa in 3 för att ha en chans att vinna 19 (i ovanstående fall).

 

Väntar du till turn måste fi ta ställning till om han ska betta 6 för att kunna vinna 16, ett mycket sämre alternativ om han inte tror att han leder eller har träffat på turn.

 

Du tvingar fi att fatta ett sämre beslut genom att inte betta mot risken att han får träff på turn. (samtidigt har du också fått ett gratiskort).

 

hehe ok, men det där är typ de första man lär sig när man börjar lira FL ;)

 

Vad gör du om FI bettar efter din check på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med tidigare talare om att jag inte spelar helt rätt.

 

Men min tanke är att du inte bettar på floppen om det inte är en extremt tight och weak spelare, som du vill folda. Om du är säker på att han foldar är ett bet på sin plats för att ta hem potten.

 

Det jag menar är att Om du bettar på floppen ska fi ta ställning till om han ska stoppa in 3 för att ha en chans att vinna 19 (i ovanstående fall).

 

Väntar du till turn måste fi ta ställning till om han ska betta 6 för att kunna vinna 16, ett mycket sämre alternativ om han inte tror att han leder eller har träffat på turn.

 

Du tvingar fi att fatta ett sämre beslut genom att inte betta mot risken att han får träff på turn. (samtidigt har du också fått ett gratiskort).

 

hehe ok, men det där är typ de första man lär sig när man börjar lira FL ;)

 

Vad gör du om FI bettar efter din check på floppen?

 

no set - no bet ... kasta skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #1313117214: Table Sherwood (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 10:19:38 ET - 2006/11/27

Seat 1: the_fruit ($56.25)

Seat 2: Preen ($64.80)

Seat 3: Kenan83 ($84.45)

Seat 4: mrleeisme ($106.45)

Seat 5: Rob 1974 ($49)

Seat 6: Hellsen ($60.10)

the_fruit posts the small blind of $0.25

Preen posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kenan83 [Jc Jh]

Kenan83 raises to $2

mrleeisme calls $2

Rob 1974 folds

Hellsen calls $2

the_fruit folds

Preen folds

*** FLOP *** [7s 8s 9c]

Kenan83 bets $5

mrleeisme folds

Hellsen raises to $18

 

 

Fold eller all in? 70 händer på FI = 12/20/12

 

dega såklart fiiiisk :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om eller syn på rivern? Nästan inga stats på FI, men verkar ganska fiskig. Synar bl.a. överbett från FI me drag och lite sånna moves...

 

Full Tilt Poker Game #1318467759: Table Lindell (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 10:46:24 ET - 2006/11/28

Seat 1: Kenan83 ($64.70)

Seat 2: joeystacks ($81.45)

Seat 3: djryry20 ($50)

Seat 4: mortenkt ($60.30)

Seat 5: Danny Schultz ($53.85)

Seat 6: M P Wong ($45.70)

mortenkt posts the small blind of $0.25

Danny Schultz posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kenan83 [Ad Ks]

M P Wong folds

Kenan83 raises to $2

joeystacks folds

mortenkt folds

Danny Schultz calls $1.50

*** FLOP *** [Tc 7d Jd]

Danny Schultz checks

Kenan83 checks

*** TURN *** [Tc 7d Jd] [9s]

Danny Schultz bets $4.25

Kenan83 calls $4.25

joeystacks: wish that came out last time

*** RIVER *** [Tc 7d Jd 9s] [Qd]

Danny Schultz bets $12.75

joeystacks: not now against ak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör kommer lite info om mitt spel efter 10K händer på NL50. Har tänkt och lira 10K till innan jag hoppar till NL100, Vilka förändringar vill ni se till nästa gång?

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16694-PO_NL502.JPG#

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16695-HA_NL50.JPG#

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16696-P_NL50.JPG#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, det var inte många som komenterade mina stats :( Aja, får la be andra som har bra resultat att skicka lite stats til mig så får jag försöka jämföra lite :)

 

Kommer få tillgång till http://www.stoxpoker.com/ så fort jag lyckas uppnå $500 i bananer (varje månad). Ganska bra filmer där, tänkte hoppa upp till NL100 så fort jag kollat igenom 10 filmer och får lite feed-back på mitt NL50 statistik.

 

Brukar oftast blanda NL50 och NL100 (efter 600 händer på NL100 ligger jag + 700$ så jag har fått en fin start där :D

 

Br. ligger på ca. $3400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör kommer lite info om mitt spel efter 10K händer på NL50. Har tänkt och lira 10K till innan jag hoppar till NL100, Vilka förändringar vill ni se till nästa gång?

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16694-PO_NL502.JPG#

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16695-HA_NL50.JPG#

 

http://www.geting.se/viewimage.php?image=16696-P_NL50.JPG#

 

Kollade bara igenom lite snabbt, men det ser bra ut enligt mig. Det jag tycker du bör göra är att spela lite mer positionsspel, aggresivare från knappen och från CO. Även aggresiviteten postflop tycker jag ska vara lite högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade på samma bord som dig nyss på fulltilt och du blåste typ 2 inköp på helt jävla värdelöst spel. Jag gör aldrig så kassa spel men ändå går det helt värdelöst. Jag lovar du kommer med nåt inlägg snart att du ligger några inköp plus idag eller nåt men jag fattar inte alltså. Blir så jävla matt.... fattar inte alltså. TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade på samma bord som dig nyss på fulltilt och du blåste typ 2 inköp på helt jävla värdelöst spel. Jag gör aldrig så kassa spel men ändå går det helt värdelöst. Jag lovar du kommer med nåt inlägg snart att du ligger några inköp plus idag eller nåt men jag fattar inte alltså. Blir så jävla matt.... fattar inte alltså. TILT

 

Tja!

 

Du råkar inte ha sparat HH, är intresserad av att se vilka händer det handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållit på hela dagen med att formatera och fixa min data, och naturligtvist så misslyckades jag. Kunde komma ut på nätet efter 4-5h i alla fall och det första jag ser på pf.nu är http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=37615&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Är anmäld, ska bli skoj, behöver koppla av lite. Ska nog grinda ganska länge ikväll, men mitt PO fungerar inte än (behöver cd-key:() så de blir nog massa sng och MTT ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...