Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat 15-20 händer på bordet och baserat på dem (litet urval, jag vet) har jag följande att säga om fi: CO har höjt väldigt ofta pre-flop, men är inte ofta med till showdown. Button är lös och passiv.

Paradise Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) converter

Preflop: Hero is MP1 with J:club:, A:heart:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, CO 3-bets, Button calls, 2 folds, Hero calls.

Jag höjer med AJo i tidig position. Lite halvlurig hand att ta hem eftersom den är dominerad av både AQ och AK, men det känns som om den är spelbar. Det är svårt att sätta CO på några sannolika händer eftersom jag har sett så många pre-flop höjningar tidigare; jag blir dock inte superoroad över re-raisen. Det jag har sett från knappen hittills är ganska svagt spel, han hänger med på det mesta känns det som.

Flop: (10.50 SB) A:diamond:, 5:diamond:, 5:club: (3 players)

Hero checks, CO bets, Button calls, Hero raises, CO calls, Button calls.

Sämre floppar har jag ju sett. Det är de dominerande essen som har mig slagen, eller möjligen A5s. Andra femmor tror jag inte har följt med (bortsett från PP, men med två femmor på bordet är det inte väldigt sannolikt). Ger mig in på en check-raise eftersom jag tror att CO bettar och jag tror att jag har bäst hand.

Turn: (8.25 BB) J:heart: (3 players)

Hero bets, CO calls, Button calls.

Härligt tvåpar. Tror inte att en CR funkar igen och bettar ut.

River: (11.25 BB) 7:diamond: (3 players)

Hero checks, CO checks, Button checks.

Jag tror bara att färgen vågar syna (eller snarare höja) och väljer därför att checka.

Final Pot: 11.25 BB

Results in white below:

Hero has Jc Ah (two pair, aces and jacks).

CO has 4c 4d (two pair, fives and fours).

Button has 2h Ac (two pair, aces and fives).

Outcome: Hero wins 11.25 BB.

Det jag funderat över är om CR på floppen är rätt, eller om jag ska check/calla och sedan CR på turn. Sen undrar jag också om det hade varit bättre att betta på river. De har ju båda haft odds att dra till färgen om det var den de letade efter.

Postad

Om CO är tillräckligt lös så kan man ju fundera på att cappa. Men det är ju att gå rätt långt out-of-line så då ska man ju vara säker på sin sak.

Jag har inte särskilt mycket emot floppspelet, åtminstone inte om det saktar ned honom när han har AQ/AK likaväl som när han har svagare ess. Om han dessutom är villig att syna ned med pockets är det ju utmärkt.

På turn betar du igen så klart.

Eftersom du faktiskt har topptvå på rivern så får du finna dig i att betala av två bet mot färg och triss. Jag är rätt säker på att det finns betydligt fler sämre händer som är villiga att betala av än bättre händer. Ytterligare en faktor som talar för att beta är att de händerna som är bättre än din alltid kommer beta när du checkar, medan många av händerna som skulle synat och som är sämre än din bara kommer checka.

Är du dessutom säker på att enbart färg eller bättre höjer så är det ett självklart valuebet eftersom du inte behöver betala två bet. Jag skulle dock alltid betala två bet och antagligen tre eller fyra på rivern med topptvå.

Tänk också på att dina motståndare måste syna med många händer pga den enorma potten.

Postad

Bra synpunkter, riverspelet är för mig nästan lurigare än de andra gatorna och jag har haft svårt att ta till mig det jag har läst än så länge.

Kul spel det här förresten; det blir mer komplicerat ju mer man lär sig :)

Postad

Asså ditt spel är ganska stabilt med tanke på att du vet hur dina motståndare lirar, men fan asså, jag hade kännt mig ganska klämd där med AJ om nån dragit 3 bets.

Men asså fan va roligt att kolla vilka händer dina motståndare spelade :)

eeee Jag "Isolerar" midpos-solid raisen med 44 och sen callar jag ner honom när det floppar ett ess! (han sitter ju med 90% ett pp eller ett A och har han pp är det nog högre än 44)

YEY, Jag har A2o på button, solklar call. liksom wtf ^^, A2o lägger man ju mot en early pos limper, fan mot en late pos limper med ju. Mot 1 raise, och jo, mot 2 riases med :)

vann just 15$ på micro limit fisked bakis som fan :) var ganska skoj.

Killen raisa mig med overpair när det låg 3-flushat 4568J, efter jag hade bettat ut på river.