Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ, mot svårt flopbeslut?

Recommended Posts

Postad

Övrig info. Det är min kompis som spelar turnering, men jag tyckte hans beslut i handen var fel. Därför jag lägger upp den.

Table Name $35,000 GUARANTEE

Table Type Multi Table Tournament

Active Players 9

HERO sitter med cirka 25-28000

Jeanette83 sitter med cirka 43000

Alla andra spelare är oväsentliga

Jeanette83 har 20% Flops, 15 PFR% och 2,3 i AGG, min read på henne är att när hon höjer 4xBB så har hon väldigt stark hand, då jag sett henne höja 2-3xBB innan och foldat mot omslag

> ousdigidi posted small blind (400)

> Mr_Sterken posted big blind (800)

> Dealing Hole Cards

> WoodyRoz folded

> hoa1 folded

> Jeanette83 raised for 3,200

> HERO called for 3,200

> nk2412 folded

> emilwester folded

> gibbsson folded

> ousdigidi folded

> Mr_Sterken folded

> Dealing the Flop(5c 4s 8s )

> Jeanette83 went all-in for 39,949

Vad gör HERO med den readen jag har på henne?

Postad

eftersom du synade preflop så har du ingen aning om var du står. Spelaren kanske spelar så här med färgdrag och 2 överkort, bara färgdrag, överpar eller set...

hade hellre re-raisat preflop och vunnit potten direkt eller synat mot omlag/all-in...

Postad

ibland kan faktist överbet med 3-4ggr pott vara AA/KK, verkar lite idiotiskt oavsett vad hon har.

hon betar ju 24k (typ) i en 7.6k pott (om det inte är ante). vissa är faktist så genomskinliga så dem kör 3xbb med bra händer o 4xbb med de högre pocketparen för de vill inte ha flera syner.

lite intressant är det vad avrg ligger på osv, men antar att han med 24k ligger mkt bra till ändå o då kanske man kan passa qq. som jag skulle se det slår hon JJ, akof, lika mot aks o qq, o ligger under mot resten. skulle kännas som fördelningen är emot en om hon spelar så.

om hon cont. betat typ 6k skulle man ju vara fast så tycker hon spela den helt fel.

Postad

Jag sällar mig till de som tycker att degen ska in preflop.

I detta läge ser jag det svårt att lägga QQ om man inte är extremt säker på sin read. Det ser jag som osannolikt... Det är bara att trycka in allt och hoppas på att dubbla upp.

Sen kan man ju fråga sig varför FI trycker så hårt på den brädan om hon skulle ha KK eller AA? Färgdrag borde hon väl skrämma/göra olönsamma bort med mindre också.

Jag tror att hon sitter med typ AJ-AK eller 99-JJ...

Postad

Tack för idéerna, flesta av er tyckte i alla fall samma som mig! Syn alltså, eller re-raise preflop!

Jag spammade syn, när killen/tjejen ställde floppen i alla fall.

Kompisen låg top 40 gissningsvis, runt 80-120 kvar, 50 fick cash(tror jag?)

Kompisen hittade i alla fall folden, med förklaringen att han spelade den så för han ville ha syn av lägre pocketpar då han satt på ett jättehögt.

Jeanette83 sa senare att hon hade KK i alla fall, så det var ju en bra fold. Men i längden tror jag man förlorar värde på att folda här, eller inte reraisa preflop.