13_Outs Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Poker Stars No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 7 players Converter Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with Q♦ Q♣ Hero raises to $3, 4 folds, SB raises to $9, BB folds, Hero calls. Flop: T♦ 3♣ T♥ ($19, 2 players) SB bets $12, Hero raises to $24, SB calls. Turn: 2♦ ($67, 2 players) SB bets $45, Hero folds. Uncalled bets: $45 returned to SB. Results: Final pot: $67 OK hur ofta är jag slagen här? Är readlös och känner mig allmänt bortspelade. OK fold? /Alex Citera
Sansrom Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Syna floppen. Fold på turn är nog ok, du är väldigt ofta slagen här. Förstår inte riktigt varför han donkar turn dock, en knepig linje helt klart. Men utan read får man nog anta stål här. Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Tycker själv det luktar lite AAKK. Hade det inte vart för att jag betade flop och han synar för att sedan reraiseaturn. konstigt som sagt. Citera
Sansrom Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tycker själv det luktar lite AAKK. Hade det inte vart för att jag betade flop och han synar för att sedan reraiseaturn. konstigt som sagt. Quoi? Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 hehe lite okoncentrerad i skrivandets hetta. Finns ett ord för när man synar och bettar direkt gatan efter. Donkbet kanske men du fattar nog iaf. läs igen annars. Citera
dlinder Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tyvärr jättedålig floppraise. Som spelat kan du gott slänga på turn, ja. Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Har en känsla av att du vill se en större höjning flop? typ till 36? Skulle nog valt den linjen nu i efterhand också. Citera
brut Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Har du någon indikation på att han inte skulle ha ett stål PP så kan man ju börja fundera. Hans turnbet ser ju lite misstänkt ut. Ska du spela vidare så måste du ställa in(utgår ifrån att ni har ca 100 i stackarna från start). Men som sagt han behöver nog ha utmärkt sig på något sätt i så fall. Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Har du någon indikation på att han inte skulle ha ett stål PP så kan man ju börja fundera. Hans turnbet ser ju lite misstänkt ut. Ska du spela vidare så måste du ställa in(utgår ifrån att ni har ca 100 i stackarna från start). Men som sagt han behöver nog ha utmärkt sig på något sätt i så fall. Ungefär samma åsikt som jag då. Hela stacken var ju garanterat att åka in. Får beta bättre nästa gång men det är lite svårt då man känner sig lite PC om man bettar 36 på flopp och får ett omslag. Citera
Sansrom Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Har du någon indikation på att han inte skulle ha ett stål PP så kan man ju börja fundera. Hans turnbet ser ju lite misstänkt ut. Ska du spela vidare så måste du ställa in(utgår ifrån att ni har ca 100 i stackarna från start). Men som sagt han behöver nog ha utmärkt sig på något sätt i så fall. Ungefär samma åsikt som jag då. Hela stacken var ju garanterat att åka in. Får beta bättre nästa gång men det är lite svårt då man känner sig lite PC om man bettar 36 på flopp och får ett omslag. Men det finns ingen anledning att höja floppen, syna bara. Om jag nu förstår dig rätt, du är inte helt lätt att förstå. Citera
dlinder Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Har en känsla av att du vill se en större höjning flop? typ till 36? Skulle nog valt den linjen nu i efterhand också. Nej, absolut inte! Det är en given syn där. Inga drag ute, och antingen ligger du jätteefter eller en bra bit före. Dessutom har du position. Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Har du någon indikation på att han inte skulle ha ett stål PP så kan man ju börja fundera. Hans turnbet ser ju lite misstänkt ut. Ska du spela vidare så måste du ställa in(utgår ifrån att ni har ca 100 i stackarna från start). Men som sagt han behöver nog ha utmärkt sig på något sätt i så fall. Ungefär samma åsikt som jag då. Hela stacken var ju garanterat att åka in. Får beta bättre nästa gång men det är lite svårt då man känner sig lite PC om man bettar 36 på flopp och får ett omslag. Men det finns ingen anledning att höja floppen, syna bara. Om jag nu förstår dig rätt, du är inte helt lätt att förstå. Haha sorry ska skärpa mig. Du menar alltså att syna flop och göra vad på turn? om han höjer respektive checkar. Är fisk jag vet men det är ju därför jag skriver. /A Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Har en känsla av att du vill se en större höjning flop? typ till 36? Skulle nog valt den linjen nu i efterhand också. Nej, absolut inte! Det är en given syn där. Inga drag ute, och antingen ligger du jätteefter eller en bra bit före. Dessutom har du position. Låter vettigt. Hur kör du turn river sedan? /A Citera
brut Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Om du inte har för avsikt att bluffa med en hand så är det nästan aldrig bra att höja om man bara får syn av en bättre hand. Det var nog det han menade. Citera
13_Outs Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Om du inte har för avsikt att bluffa med en hand så är det nästan aldrig bra att höja om man bara får syn av en bättre hand. Det var nog det han menade. OK då fattar jag lite mer än när jag började iaf. Tackar tackar! /A Citera
dlinder Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Låter vettigt. Hur kör du turn river sedan? /A Beror på Om inget A eller K faller kan jag tänka mig att jag skulle syna ett rimligt bet på turn och folda till motsvarande på river alt checka bakom om jag får möjlighet. Citera
Recommended Posts