Gå till innehåll

allt - Första Seriösa Satsningen (SNG's @ Pokerstars)

Recommended Posts

Postad

Tack för svaren Conspiracy, riktigt schysst av dig :D

AQ blev det fold på, det tog emot lite då FI var extremt aggresiv, men precis som du sa var de andra två extremt korta. Så det var ju bra att jag inte var fel ute.

Artiklarna av Sheets och ZeeJustin är lästa. Riktigt givande får jag säga! Spelciellt ZeeJustins "Dissecting a hand".

Imorgon ska jag försöka grinda på allvar. Hittills har det mest blivit en timmes spel per session som max, jag måste försöka få igång storgrinden. Jag ska även posta en sammanfattning av veckan, om den inte kommer imorgon så kommer den på tisdag.

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tack för svaren Conspiracy, riktigt schysst av dig :D

AQ blev det fold på, det tog emot lite då FI var extremt aggresiv, men precis som du sa var de andra två extremt korta. Så det var ju bra att jag inte var fel ute.

Artiklarna av Sheets och ZeeJustin är lästa. Riktigt givande får jag säga! Spelciellt ZeeJustins "Dissecting a hand".

Imorgon ska jag försöka grinda på allvar. Hittills har det mest blivit en timmes spel per session som max, jag måste försöka få igång storgrinden. Jag ska även posta en sammanfattning av veckan, om den inte kommer imorgon så kommer den på tisdag.

Ja, det var "Dissecting a hand" av ZeeJustin jag främst syftade på. Tysen Streib på 2+2 har skrivit några bra artiklar oxå i deras Magazine, de flesta går inte att få tag på längre men jag PM:ade honom och då mailade han alla till mig :twisted:

Om du vill kan jag skicka över dom på mail till dig.

Postad

Det går inte att vinna längre, riggen har slagit in. Har rätt många SNG's och en SNG MTT (?) med 45 personer. I MTT:n kom jag 7:a och vann $11, men i SNG's turneringarna gick det sämre.

Spelade även 2st $6,25 HU SNG's. Vann en och förlorade en.

Conspiracy mailade mig texterna han skrev om längre upp i tråden :D , ifall någon annan vill ha dem så kan jag maila dem.

BR: $389.35

Postad

Sammanfattning av vecka 47 (spelvecka 2)

Veckan som gått har utan tvekan varit en besvikelse. Jag har bara lirat 47 turneringar, målet var 75. Och jag har inte spelat i mer än 10h. Resultatet är jag inte heller stolt över. Men $14,75 i vinst är väll bättre än förlust antar jag.

Jag kan tyvärr inte presentera ROI %, ITM % m.m då jag inte har köpt Tourney Manager än. Visst, jag skulle ju kunna räkna ut det, men det orkar jag inte då jag har spelat ett antal MTT's också. Det är t.o.m lite jobbigt att kolla upp hur många SNG's jag spelat per session, så i ett tag framöver så kommer jag nöja mig med att skriva att jag spelat "ett antal SNG's". Tourney Manager kommer jag att köpa i samband med att jag går upp i nivå till $15+1, och det gör jag när/om rullen når $800.

Jag har beslutat att ändra mitt ursprungliga mål att spela 1000st $6,50 SNG's till att lyckas klättra up till $55 nivån och etablera mig som vinnande där. Det här målet är självklart väldigt långsiktigt, men inom ett år skulle jag vilja vara där.

Mina svagheter i SNG spelet har inte förbättrats den senaste veckan, jag måste börja studera spelet mera, jag kommer börja ikväll med att läsa ett antal artiklar som Conspiracy var schysst och skickade. I MTT's är det ännu värre, jag känner att mitt SNG spel har smittat av sig, och nu spelar jag ungefär likadant i MTT's vilket självklart inte är bra. Om någon vet någon/några artiklar där skillnaderna i MTT's och SNG's jämförs och hur man måste schysstera sitt SNG spel till MTT's mottages det tacksamt.

Nästa vecka kommer jag nog inte hinna spela så jättemycket, men jag satsar på 50 SNG's iaf.

Lycka till med spelet alla

/allt

BR: $400,95

Postad

Har spelat $5,50 turbon och fem st SNG's. Gick dåligt som vanligt, om det ska forstätta så här så blir inte denna dagbok långvarig. OOTM i allt utom en SNG där jag kom trea.

Och så en hand:

okerStars Game #7199230052: Tournament #36806074, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2006/11/27 - 15:24:19 (ET)

Table '36806074 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: ayrefikon (1630 in chips)

Seat 2: barnygamble (1430 in chips)

Seat 3: ttocs15 (2130 in chips)

Seat 4: tomtom6 (1975 in chips)

Seat 5: royb777 (530 in chips)

Seat 7: BobloOne (3440 in chips)

Seat 8: vanbizzo (900 in chips)

Seat 9: I'm all this (1465 in chips)

barnygamble: posts small blind 15

ttocs15: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to I'm all this [Ad Kd]

tomtom6: calls 30

royb777: folds

BobloOne: folds

vanbizzo: folds

I'm all this: raises 120 to 150

ayrefikon: folds

barnygamble: folds

ttocs15: folds

tomtom6: calls 120

*** FLOP *** [5c 7d 9d]

tomtom6: checks

I'm all this: ?

Preflop: Standard, bettar 4bb+1bb för limparen. Men på floppen kommer ett tufft beslut, CB känns ju rätt, jag har stark draghand, men jag vill ju inte att han ska trycka in keramiken/säga helan går/dega in/pusha etc etc...

Postad

testa 15+1. tycker det känns lite enklare att vinna på den nivån faktiskt.

av olika anledingar.

men den största är att det känns mer att spela där. och din rulle klarar nog av det. har inte mer själv

Postad
testa 15+1. tycker det känns lite enklare att vinna på den nivån faktiskt.

av olika anledingar.

men den största är att det känns mer att spela där. och din rulle klarar nog av det. har inte mer själv

Det blir inte aktuellt fören jag har åtminstone 50 inköp, vinner jag inte på $6,50 vinner jag nog inte på $16

Postad

När jag fick höra om den trevliga frirullen Pokerforum arrangerar i Storåkers ära på Ultimatebet gjorde jag ett accout där av ren impuls. Så jag tog ut $25 ifrån Pokerstars och slängde in det på Ultimatebet. Självklart glömde jag inte bort bananerna och jag fick öven 100% i deposit bonus. Sen får jag ju delta i frirullen och får ytterliggare $10 av pokerforum. Jag ska spela lite ikväll, dock är det NL som gäller, dessa $25 plus gratispengarna är slaskpengar :twisted:

Jag kommer inte att hinna spela 50 SNG's i veckan, kommer nog inte spela mer på Stars i veckan ens, och 10h gränsen klarar jag inte. Jag har inte kommit igång att spela på allvar än, så 10h/vecka kommer bli svårt. Men tids nog kommer jag säkert igång med grinden.

BR

Ultimatebet: $25

Pokerstars:$348,75

Postad

$15,32 upp efter cirkus en timmes NL25 slask. Hur dåligt spelad är följande hand? inga reads...

Hand #37040521-14643 at Little Rock (No Limit Hold'em)

Started at 29/Nov/06 17:16:10

mCuAdRa is at seat 0 with $13.75.

dragonfreak is at seat 1 with $3.70.

moid is at seat 2 with $6.55.

DoNotTilt is at seat 3 with $35.90.

moviemaker96 is at seat 4 with $17.30.

allt is at seat 5 with $20.20.

The button is at seat 4.

allt posts the small blind of $.10.

mCuAdRa posts the big blind of $.25.

mCuAdRa: -- --

dragonfreak: -- --

moid: -- --

DoNotTilt: -- --

moviemaker96: -- --

allt: 7d Kh

Pre-flop:

dragonfreak folds. moid calls. DoNotTilt folds.

moviemaker96 calls. allt calls. mCuAdRa checks.

Flop (board: 7h 4c 3d):

allt bets $1. mCuAdRa calls. moid folds.

moviemaker96 calls.

Turn (board: 7h 4c 3d 2c):

allt checks. mCuAdRa checks. moviemaker96 bets

$2.50. allt calls. mCuAdRa calls.

River (board: 7h 4c 3d 2c Ts):

allt checks. mCuAdRa checks. moviemaker96 checks.

Showdown:

allt shows 7d Kh.

allt has 7d Kh 7h 4c Ts: a pair of sevens.

mCuAdRa mucks cards.

(mCuAdRa has 6c 3c.)

moviemaker96 shows Th 7s.

moviemaker96 has Th 7s 7h 4c Ts: two pair, tens and sevens.

Hand #37040521-14643 Summary:

$.55 is raked from a pot of $11.50.

moviemaker96 wins $10.95 with two pair, tens and sevens.

Postad

Jag råkade gula ultimatebet-pengarna på blackjack och lite skottning, men det var ju trots allt slaskpengar ;)

Jag har även spelat lite på Pokerstars, back cirkus $10.

BR: $336,65

Postad

Den här dagboken blev ingen långkörare. Jag har tyvärr varken tid eller motivation att spela så mycket poker för tillfället. Så jag lägger dagboken på is tills vidare.

Tack till alla som har tittat in här, GL alla!

Postad
Den här dagboken blev ingen långkörare. Jag har tyvärr varken tid eller motivation att spela så mycket poker för tillfället. Så jag lägger dagboken på is tills vidare.

Tack till alla som har tittat in här, GL alla!

Trist, det var en rolig dagbok att följa. GL.