Gå till innehåll

allt - Första Seriösa Satsningen (SNG's @ Pokerstars)

Recommended Posts

Postad

Hade visst missat din dagbok fram till nu :)

Var ett tag sen du postade händerna ovan men jag kan ju försöka mig på några kommentarer...

AJ: Lite småknepigt läge, om Fi har gjort en massa muppsyner innan foldar jag. Har han däremot okey koll på bubbelspel pushar jag, viss FE finns i och med att han endast har 1k mer än dig i chips. Syn från din sida tycker jag inte finns på världskartan.

KJ: Instafold pre.

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Sammanfattning av vecka 46 (spelvecka 1)

Under den gångna veckan har jag deltagit i totalt 63st $6,50 turbo SNG's. Dessa har resulterat i en vinst på $124,9! Alltså är veckans ROI 30,5%, vilket jag självfallet får anse mig vara nöjd med. Tyvärr kan jag inte ge er mer statistik (ITM% mm) då Tourney Manager vägrar sluka mer än 50 SNG's i trial versionen. Jag ska ta och köpa tourney manager tids nog men tillsvidare avvaktar jag, $40 svider lite för tillfället.

Jag har även spelat en $5,50 MTT där jag åkte ut relativt tidigt. Jag tror tyvärr att jag kommer få svårt spela så många MTT's som jag egentligen skulle vilja tack vare tidsaspekten. Det tar ju ganska lång tid att lira en MTT, iaf vid positivt utfall.

På det hela är jag nöjd med veckan, jag har gått från att lira 2 bord åt gången till 4 bord åt gången och jag känner fortfarande att jag får min nödvändiga betänketid. Resultatet kan jag inte heller klaga på. Jag har även klarat att spela mer än 10h, jag tror att jag har spelat runt hela 15h faktiskt!

Fastän att jag känner att jag slår $6,50 nivån lågsiktigt så känner jag att det finns väldigt många områden i mitt spel som måste förbättras, de jag har tänkt på mest hittills listar jag nedan:

:club: Att syna all ins, jag har ingen aning om vilka händer det är EV med att syna efter att någon spelare annonserat en all in.

:club: Spelet när jag sitter i blindsen, både sb och bb tycker jag är svårspelade.

:club: Bubbelspelet, på bubblan är jag konstant osäker, jag är jätterädd för att bubbla och spelar därav tight. Kanske lite väl tight.

:club: ITM spelet, just nu har jag mer andraplaceringar än förstaplaceringar. Tredjeplaceringar har jag betydligt färre, men jag kanske borde gambla mer när vi är 3 spelare för att få ett bra utgångsläge inför HU-matchen.

:club: Att få ut något av livetrackern. Jag har VPIP, Preflop raise och AF postflop. Men jag får inte ut något av dessa siffror, förutom i de allra största extremfallen.

Nästa vecka ska jag försöka klämma in åtminstone 75 SNG's. Jag ska även försöka läsa på lite om svagheterna jag listade ovan.

Slutligen vill jag utdela ett stort tack till alla som har tagit er tid och kommenterat. Lycka till med liret alla!

BR: $386,42

Postad

Snygg sammanfattning. Tycker ditt upplägg påminner väldigt mycket om mitt eget när jag började spela SNG's i juni. Jag inledde också med två bord för att sedan gå upp till fyra relativt fort. Efter det är det knappt någon skillnad på att lira sex st samtidigt. Det kommer du säkert märka efterhand också.

För att veta vilka händer man "ska" syna all-in med är ju SNGPT ett utmärkt hjälpmedel. Tyvärr är det lite dyrt, tror det kostar runt $70. Det man kan säga generellt är ju att syna med relativt få händer ock pusha väldigt många händer från SB på höga blinds. Det kommer du rätt långt med.

Postad

Var ett tag sen du postade händerna ovan men jag kan ju försöka mig på några kommentarer...

AJ: Lite småknepigt läge, om Fi har gjort en massa muppsyner innan foldar jag. Har han däremot okey koll på bubbelspel pushar jag, viss FE finns i och med att han endast har 1k mer än dig i chips. Syn från din sida tycker jag inte finns på världskartan.

Detta låter mycket vettigt får jag säga. Och nu är jag helt övertygad om att jag slänger bort för mycket marker i sb.

Jag slängde AJ, men att pusha är nog bättre precis som du säger. Jag är lite väl rädd att bubbla.

Postad

Detta låter mycket vettigt får jag säga. Och nu är jag helt övertygad om att jag slänger bort för mycket marker i sb.

Jag slängde AJ, men att pusha är nog bättre precis som du säger. Jag är lite väl rädd att bubbla.

Tycker inte det är något fel i att folda AJ-handen heller faktiskt. Oavsett vad man väljer att göra så är det inget fel (förutom att syna).

Postad
Snygg sammanfattning. Tycker ditt upplägg påminner väldigt mycket om mitt eget när jag började spela SNG's i juni. Jag inledde också med två bord för att sedan gå upp till fyra relativt fort. Efter det är det knappt någon skillnad på att lira sex st samtidigt. Det kommer du säkert märka efterhand också.

För att veta vilka händer man "ska" syna all-in med är ju SNGPT ett utmärkt hjälpmedel. Tyvärr är det lite dyrt, tror det kostar runt $70. Det man kan säga generellt är ju att syna med relativt få händer ock pusha väldigt många händer från SB på höga blinds. Det kommer du rätt långt med.

Jasså, du har också en dagbok, den ska jag ta och kolla in under den kommande veckan. SNGPT känner jag till men det är ju lite dyrt som du säger, men om jag klonkar rejält är det ju helt klart en potentiell investering.

Postad

Jag har lirat 7 SNG's nu. Jag har även lirat en $10+1 MTT (lite för högt inköp då jag spelar $6,50 SNG's just nu, men jag har ju faktiskt mer än 30 inköp på 10+1 ;) ). I den åkte jag ut på plats 125/651, OTm alltså. Totalt blev det iaf $19.1 plus.

Jag har även en hand som rör det här med att syna all ins:

PokerStars Game #7104180656: Tournament #36302584, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/11/20 - 16:48:15 (ET)

Table '36302584 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: GoJackets33 (2015 in chips)

Seat 6: suzzyq591 (5440 in chips)

Seat 7: uready231 (1655 in chips)

Seat 8: I'm all this (4390 in chips)

uready231: posts small blind 75

I'm all this: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to I'm all this [Js Kd]

GoJackets33: folds

suzzyq591: folds

uready231: raises 1505 to 1655 and is all-in

I'm all this: ?

Jag har absolut noll koll på ifall jag ska syna eller ej, jag antar att någon med SNGPT kan kolla upp om synen är korrekt eller ej.

Postad

PokerStars Game #7104180656: Tournament #36302584, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/11/20 - 16:48:15 (ET)

*** HOLE CARDS ***

Fold. Krävs en bättre hand än KJo att syna här.

Postad

Det är så alltså? Vilka händer synar vi med här då? Är det någon som vill komplettera resonemanget med lite ICM beräkningar?

För övrigt glömde jag att skriva att jag har hittat lite dagliga MTT's som jag kommer att ha tid att delta i. Följande turneringar ska jag försöka spela i (men max en av dom per dag då dom har snarlik starttid och fokus ligger på SNG's):

Klockan 20.15: $11 NL hold'em [10minute levels]

Klockan 21.00: $5,50 NL hold'em [turbo] (alltså 5-minute levels)

Klockan 21.15: $11 NL hold'em [10 minute levels]

Jag känner att jag är sämre på MTT's än SNG's, så tips på hur jag ska spela eller länkar vore jag mycket tacksam för. I dessa turneringar jag har tänkt lira ökas ju blindsen snabbt. Så man kommer snabbt in i push/fold spel. Har jag rätt i att dessa turneringar inte handlar så mycket om finess utan mest om ren råstyrka och variansen på sin sida? Man börjar med en stack på 1500 marker och blindsnivåerna är "pokerstars standard".

Postad

*** HOLE CARDS ***

Jag tycker däremot att synen är given i det här läget. uready231 kan ha any two så allt över 55-60% över medelhanden blixtsynar jag här.. iofs är jag inget proffs men jag kan ta en förlust här då jag oftast stjäl så mycket på bubblan.

Trevlig dagbok.. har varit utan internet ett tag nu och missat denna.. :) ska nog fortsätta läsa den ibland.

Postad

Angåeden KJo-handen...

pillade lite i SNGPT och ställer SB med anytwo så är det relativt marginellt $EV+ att syna.

Break-even är när Fi ställer med 40% (22+,A2+,K2+,Q9o+,Q5s+,JTo,J8s+,T9s).

Postad

*** HOLE CARDS ***

Vad grundar du det på? För jag är tämligen övertygad om att en random Fi ställer med mer än 40% här.

Postad

*** HOLE CARDS ***

Vad grundar du det på? För jag är tämligen övertygad om att en random Fi ställer med mer än 40% här.

Han e short.. även om du inte drar ut.. så har du tillräckligt för att stjäla tillbaka in i matchen.. och vinner du.. ja då har du ett bra läge för 1:a platsen... antar att du inte gillar det.. men jag är faktiskt ganska framgångsrik på bubblan....

Postad

*** HOLE CARDS ***

Han e short.. även om du inte drar ut.. så har du tillräckligt för att stjäla tillbaka in i matchen.. och vinner du.. ja då har du ett bra läge för 1:a platsen... antar att du inte gillar det.. men jag är faktiskt ganska framgångsrik på bubblan....

Citerade du fel nu eller missuppfattade du mig? Jag SYNAR här eftersom jag tror Fi ställer med MER än 40 %. Sen ju fler händer Fi ställer med, ju mer given är synen.

Postad

*** HOLE CARDS ***

Citerade du fel nu eller missuppfattade du mig? Jag SYNAR här eftersom jag tror Fi ställer med MER än 40 %. Sen ju fler händer Fi ställer med, ju mer given är synen.

citerade fel, och missuppfattade.. läste igenom igen :) men tycker dock jag var klok i mina ord, fast dom var ju riktade i fel riktning :)

Postad

Jag tycker däremot att synen är given i det här läget. uready231 kan ha any two så allt över 55-60% över medelhanden blixtsynar jag här.. iofs är jag inget proffs men jag kan ta en förlust här då jag oftast stjäl så mycket på bubblan.

Angåeden KJo-handen...

pillade lite i SNGPT och ställer SB med anytwo så är det relativt marginellt $EV+ att syna.

Break-even är när Fi ställer med 40% (22+,A2+,K2+,Q9o+,Q5s+,JTo,J8s+,T9s).

Snyggt grabbar :D Jag tycker att handen i fråga är ett ganska bra referens när man kommer att ställas inför liknande situationer i liret.

Nu ska jag ta och spela en timme, synd att det inte blev en MTT idag dock.

Postad

4 SNG's blev det. Vann en, kom tvåa i en och bubblade två.

PO2 uppdaterades idag, och nu fungerar ingenting. Livetrackerna vägrar att starta, eller den startar men ingen information dyker upp på bordet. Dock så har jag ju inte någon användning för siffrorna för tillfället då jag inte får ut mycket av dom, men jag saknade "show mucked cards" funktionen. I vilket fall så känns det som att det här med livetrackers är mer för cashgame än för SNG's.

Någon som har lust att berätta lite om MTT's?

För övrigt glömde jag att skriva att jag har hittat lite dagliga MTT's som jag kommer att ha tid att delta i. Följande turneringar ska jag försöka spela i (men max en av dom per dag då dom har snarlik starttid och fokus ligger på SNG's):

Klockan 20.15: $11 NL hold'em [10minute levels]

Klockan 21.00: $5,50 NL hold'em [turbo] (alltså 5-minute levels)

Klockan 21.15: $11 NL hold'em [10 minute levels]

Jag känner att jag är sämre på MTT's än SNG's, så tips på hur jag ska spela eller länkar vore jag mycket tacksam för. I dessa turneringar jag har tänkt lira ökas ju blindsen snabbt. Så man kommer snabbt in i push/fold spel. Har jag rätt i att dessa turneringar inte handlar så mycket om finess utan mest om ren råstyrka och variansen på sin sida? Man börjar med en stack på 1500 marker och blindsnivåerna är "pokerstars standard".

Postad

Idag blev det 5 SNG's, etta i en, tvåa i en och OOTM i tre. Jag deltog även i $5,50 turbo MTT:n faktiskt. Och min hypotes stämde verkligen, man kom in i push/fold spel väldigt snabbt. Man får väll säga att den turneringen har en extrem lotto-faktor över sig. Men skit samma, dé e nice! Jag placerade mig på plats 47/947 och inkasserade $6,60 i vinst.

Jag har ingen HH att disskutera idag, men jag ska försöka få med någon intressant hand imorgon.

BR: $439,75

Postad

Tyvärr har det inte blivit så mycket spel de seneaste dagarna då jag har haft annat för mig. Men under torsdagen spelade jag 7st SNG's. Dock gick det inte bra och den första minusdagen var ett faktum. Jag testade på att spela 6st samtidigt, men det var inte för att jag inte klarade av att hantera det som det gick dåligt, det var för att jag spelade när jag var trött, vilket helt klart är negativ EV för mig. Det blev totalt $29,30 i förlust.

Men jag kommer antagligen fortsätta spela 6 bord åt gången då jag iaf tror att det kommer öka min $/h ratio. Idag ska jag försöka läsa på lite om SNG spel på 2+2 och kanske genom Cyntaxs länksamling. Jag har förhoppningar om att spela minst 20 SNG's också, men vi får se hur det går med det då jag känner mig extremt omotiverad just nu.

Postad
Tyvärr har det inte blivit så mycket spel de seneaste dagarna då jag har haft annat för mig. Men under torsdagen spelade jag 7st SNG's. Dock gick det inte bra och den första minusdagen var ett faktum. Jag testade på att spela 6st samtidigt, men det var inte för att jag inte klarade av att hantera det som det gick dåligt, det var för att jag spelade när jag var trött, vilket helt klart är negativ EV för mig. Det blev totalt $29,30 i förlust.

Men jag kommer antagligen fortsätta spela 6 bord åt gången då jag iaf tror att det kommer öka min $/h ratio. Idag ska jag försöka läsa på lite om SNG spel på 2+2 och kanske genom Cyntaxs länksamling. Jag har förhoppningar om att spela minst 20 SNG's också, men vi får se hur det går med det då jag känner mig extremt omotiverad just nu.

Den länksamlingen är GULD! Läser du igenom den samt skaffar SNGPT kommer du klättra i nivå skitfort...

Postad

Den länksamlingen är GULD! Läser du igenom den samt skaffar SNGPT kommer du klättra i nivå skitfort...

Det är så alltså :D Då kommer jag nog hoppa över att läsa på 2+2 och fokusera på den istället då jag har hyfsat limiterad tid ifall jag ska hinna spela lite idag också. Är det några särskilda artiklar du rekommenderar?

Postad

Jag har klämt in 9 SNG's nu och den andra förlustdagen är ett faktum. Förlusten blev på $10, men jag får säga att jag faktiskt hade lite oflyt.

BR: $400,55

Och så en hand:

PokerStars Game #7170222521: Tournament #36652848, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2006/11/25 - 14:29:39 (ET)

Table '36652848 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 3: DOMINATOR121 (8010 in chips)

Seat 6: I'm all this (2680 in chips)

Seat 7: grunchen (1600 in chips)

Seat 8: azzfire (1210 in chips)

I'm all this: posts small blind 100

grunchen: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to I'm all this [Ac Qc]

azzfire: folds

DOMINATOR121: raises 6200 to 6400

Postad

Det är så alltså :D Då kommer jag nog hoppa över att läsa på 2+2 och fokusera på den istället då jag har hyfsat limiterad tid ifall jag ska hinna spela lite idag också. Är det några särskilda artiklar du rekommenderar?

Jag har inte läst alla riktigt och minns inte vad de heter, men däremot de som Sheets har skrivit är bra. Sen den av ZeeJustin är grym...

...Många av de som ligger där behandlar exakt samma saker oxå så det går fortare att läsa alla än vad man kanske tror.

Tycker du ska ta dig tid att kolla på 2+2 oxå. Du behöver ju inte plöja igenom hella SNG-forumet :) Men kika lite bland de som skriver mkt.

Sen måste du läsa Gigabets tråd där han berättar in sin pokerkarriär...Riktigt underhållande.