allt Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Yes, nu är det tiden inne. Tärningen är kastad. Dock har jag inga planer på att tåga över Rubicon och anfalla Rom, däremot kommer jag att gå till attack mot Pokerstars $6,50 turbo SNG's. Jag har helt enkelt äntligen bestämt mig för att för att spela seriöst och konsekvent. I ungefär 1,5 års tid har jag slaskat runt lite på olika spel utan några BR krav både live och online. Det hela har resulterat i ungefär 20.000:- plus. Men jag hade tjänat åtminstone det dubbla ifall jag lagt ner tiden på att flippa burgare på McDonalds. Det är alltså Pokerstars turbo SNG's jag har bestämt mig för att lira. Jag kommer minst att ha 30 inköp för nivån jag lirar, antagligen bestämmer jag mig för att ha ännu konservativare BR-krav när jag går upp till de lite dyrare inköpen. Ibland kanske jag får för mig att lira någon MTT, då kommer dens inköp högst vara lika mycket som den SNG nivå jag lirar vid tillfället. Min BR ligger just nu på $256,02 vilket är ca 39 inköp på $6,50 nivån så det blir där jag startar. För att hålla koll på mitt spelande så har jag köpt PokerOffice 2. Jag kommer att använda Live Trackern och ha följande information om motspelarna: Nr of hands played/VPIP/Preflop Raise/Agression Factor Postflop. För att hålla ytterliggare koll på mitt spel har jag laddat ner Tourney Manager, jag har dock inte köpt någon licens än så jag får högst importera 50 turneringar till det. Denna dagbokens syfte är att motivera mig att spela, och spela bra. Eftersom jag måste redovisa reslutatet till er så tror jag att jag kommer koncentrera mig mer, man vill ju inte framstå som en totaltomte. Jag tror även att denna dagbok kommer hjälpa till med att utveckla mitt spel, genom åsikter från er och genom egna reflektioner. En gång i veckan (preliminärt på söndagar) kommer jag att sammanfatta veckan som gått och redovisa vinsten/förlusten tillsammans med annan statistik. Mål: Spela minst 10h/vecka. Klättra upp i nivå till minst $55 och självklart spela vinnande där. Komma top 3 i en MTT med minst 100 spelare. Slutligen vill jag säga att jag inte utlovar någonting med denna dagbok. Inte att den kommer vara intressant och givande, inte att den kommer vara rolig eller innehålla några språkliga finesser, inte att jag kommer posta här kontinuerligt eller ens hålla den vid liv, inte att jag håller vad jag skriver, inte att jag är en vinnande spelare. Helt enkelt ingenting. BR: $256,02 Citera
allt Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Nu har jag lirat mina första 10 turneringar. Det gick väll sådär, men jag känner att jag borde ha en edge över clownerna som lirar $6,50. De är helt vilda, vilket som är bra! Totalt blev det $5,20 upp. Just nu lirar jag två bord åt gången för att bli varm i kläderna och lära mig lira SNG's. Tanken är att jag successivt ska utöka analet bord och till slut lira 6st samtidigt. PO2 registrerar vilken placering jag får i turneringarna, men däremot vägrar den att förstå att man får pris om man kommer top 3. Dessutom envisas Live Trackern att visa mina egna stats, fast jag har kryssat bort "show own stast", och statsen täcker en del av min hand så jag får svårt att urskilja vad jag har. Skaplig tilt på PO2 alltså. Däremot fungerar Tourney Manager ypperligt. Blir väll till att köpa det så småningom, synd bara att priset är 15% av min nuvarande BR ($40). Jag har även en hand som består utav en väldigt vanligt förekommande situation, och jag har ingen aning om hur jag ska lira: PokerStars Game #7024908746: Tournament #35878333, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/11/14 - 17:13:51 (ET) Table '35878333 1' 9-max Seat #9 is the button Seat 3: Sherman19755 (695 in chips) Seat 5: tsuguy (3925 in chips) Seat 6: hell_goose (2185 in chips) Seat 8: Crown Cow (4235 in chips) Seat 9: I'm all this (2460 in chips) Sherman19755: posts small blind 75 tsuguy: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to I'm all this [Qh As] hell_goose: raises 300 to 450 Crown Cow: folds I'm all this: ? Problemet är att hel_goose varit väldigt tight, så en hyfsad hand sittar han på, är det push som gäller? Och hur ska man spela ifall det hade hade varit på bubblan? Ponera att hel_goose istället var en dåre som raisa 70% av händerna i detta läge och garanterat skulle syna ett omslag, hur spelar man då? Jag vill ju helst undvika en allin konfrontation. Nä, nu ska jag kolla ett avsnitt Prison Break och sen lägga mig, jag planerar att lira minst 2h imorgon. Citera
allt Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Jag har spelat 11 turneringar idag. Jag kan väll inte påstå annat än att det gick bra, totalt blev det $53 plus. Jag spelade på 3st bord åt gången nu, och än sä länge känns det som att jag har koll på allting, men jag tror inte att jag kommer börja spela 4 bord innan jag lirat åtminstone 50 turneringar. Pokeroffice strular än, så jag har plockat bort agression factor för att kunna se mina kort, hoppas dom löser det i v2.17 som ska släppas inom en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid. Jag tänkte inte posta någon hand då jag forfarande är osäker på hur jag ska spela handen från förra sessionen. Rullen ligger nu på $313.92 Citera
Skanke Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Är han toktajt kan man kanske hitta folden där, men jag skulle pushat in degen. Är han tokaggro och synar alla omslag pushar jag med glädje..... Jag skulle inte kunna hålla mig från att pusha på bubblan heller Citera
allt Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Push var vad jag tänkte, och det är ju vad som känns rätt spontant också. Skönt att få det bekräftat att det inte är fel Dock råkade jag ut för the infamous "great overthink" och vek. Men just denna gången blev jag dock glad för det då tsuguy pusha och helgoose synade och visade AK. Citera
Skanke Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Push var vad jag tänkte, och det är ju vad som känns rätt spontant också. Skönt att få det bekräftat att det inte är fel Dock råkade jag ut för the infamous "great overthink" och vek. Men just denna gången blev jag dock glad för det då tsuguy pusha och helgoose synade och visade AK. Perfekt!! Fast du har inte fått något bekräftat jag skrev bara vad jag skulle gjort Citera
allt Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Äh, om Skanke säger något så är det bekräftat , det vet jag efter att ha kollat på dina videos. Citera
Skanke Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Äh, om Skanke säger något så är det bekräftat , det vet jag efter att ha kollat på dina videos. Kan inte du ringa min sambo och säga att det är så...... Citera
allt Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Ytterligare 11 turneringar är spelade idag. Plussade $9,50. Dock bubblade och semibubblade jag tyvärr mycket. Allt som allt är 32 turneringar spelade hittills. Så det är bara 18 kvar innan Tourney Manager börjar bråka. Jag känner mig tvungen att köpa programmet då det är helt suveränt och PO2 inte klarar av att registrera vilken plats jag får. Men att betala $40 svider lite, men sånna smällar får man ta antar jag. Jag kollade lite i SNG delen av forumet idag och såg att en väldigt bra spelare kan förvänta sig 25% i ROI på så här billiga nivåer. Så jag kommer ändra mitt mål från att spela 1000 turneringar med ett ROI på 10% till att spela 1000 turneringar med ett ROI på 15%. När börjar ni pusha any 2 i SB? Jag börjar vid 10BB men jag har tänkt lite på att höja det till 12-13BB. Vad tycker ni? Jag har även en hand jag känner mig osäker på om jag spelade rätt i: PokerStars Game #7048748087: Tournament #36006628, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2006/11/16 - 14:20:17 (ET) Table '36006628 1' 9-max Seat #9 is the button Seat 1: I'm all this (1720 in chips) Seat 4: redsboy (1620 in chips) Seat 5: itsme-QuiK (1425 in chips) Seat 6: kwikcash (940 in chips) Seat 7: fine tune (1665 in chips) Seat 8: ludi2303 (2255 in chips) Seat 9: Vlad833 (3875 in chips) I'm all this: posts small blind 25 redsboy: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to I'm all this [Tc Ah] itsme-QuiK: folds kwikcash: folds fine tune: calls 50 ludi2303: calls 50 Vlad833: calls 50 I'm all this: calls 25 redsboy: checks *** FLOP *** [6s 3c Th] I'm all this: checks redsboy: checks fine tune: bets 300 ludi2303: folds Vlad833: folds I'm all this: raises 1370 to 1670 and is all-in redsboy: folds fine tune: calls 1315 and is all-in *** TURN *** [6s 3c Th] [Qc] *** RIVER *** [6s 3c Th Qc] [Jh] *** SHOW DOWN *** I'm all this: shows [Tc Ah] (a pair of Tens) fine tune: shows [Jd Jc] (three of a kind, Jacks) fine tune collected 3480 from pot Jag kunde inte sätta honom på någon hand som slog mig förutom 33 respektive 66. Möjligtvis TT också men jag tycker han borde höja mindre då ifall han vill få betalt. Med JJ+ borde han ju iaf raisa innan flop. Floppen verkar ju relativt ofarlig och jag tror att jag slår majoriteten av hans HD, och de andra limparna har ju inte visat någon styrka. Rätt eller fel att pusha? Citera
allt Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Jag har lirat 6st turneringar idag. Blev 3st andraplaceringar och 3 OTM, toltal $9.60 plus. Jag tänker inte posta någon hand då det fortfarande finns en aktuell i ovanstående inlägg. Och jag undrar fortfarande hur er taktik i SB är, om ni är storstackade och BB har säg 7bb trycker ni in degen med any 2? Man riskerar ju inte att förlora mer än i de lägena man pushar med shortstack. Möjligtvis är BB lite mer synbenägen. Det blir troligtvis inget mer lir idag, men under helgen ska jag jäklar i det lira Citera
Skanke Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Jag har lirat 6st turneringar idag. Blev 3st andraplaceringar och 3 OTM, toltal $9.60 plus. Jag tänker inte posta någon hand då det fortfarande finns en aktuell i ovanstående inlägg. Och jag undrar fortfarande hur er taktik i SB är, om ni är storstackade och BB har säg 7bb trycker ni in degen med any 2? Man riskerar ju inte att förlora mer än i de lägena man pushar med shortstack. Möjligtvis är BB lite mer synbenägen. Det blir troligtvis inget mer lir idag, men under helgen ska jag jäklar i det lira Där får du nog gå på vad han har gjort tidigare, dumt att dubbla upp någon man vet synar med det mesta om man själv sitter på 83o..... Citera
Skanke Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 I handen ovan är det som du säger sbvårt att sätta FI på en hand du inte slår.... Överpar är nog det ända som känns aktuellt ifall han skulle ha dig slagen.... Limp raise innan floppen kan han ju ha varit ute efter, förvisso känns det som idioti med JJ. Fast att han är lite idiotisk kan vi nog vara överens om.... Om han checkat och du bettat 300 och sedan han ställt. Hade du synat då??? Citera
allt Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 Ifall jag checkat och sen bettat 300 följt av att han ställer hade jag med all säkerhet vikt och sparat mina 1370 marker. Ifall inte ett T eller A hade landat på turn vill säga. Om han skulle spelat så känns det mycket troligare att han sitter på ett sett, alternativt att han drog ut mig med tvåpar/högre par. Så här i efterhand känns det ändå som att det var rätt att pusha. Citera
Skanke Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Ifall jag checkat och sen bettat 300 följt av att han ställer hade jag med all säkerhet vikt och sparat mina 1370 marker. Ifall inte ett T eller A hade landat på turn vill säga. Om han skulle spelat så känns det mycket troligare att han sitter på ett sett, alternativt att han drog ut mig med tvåpar/högre par. Så här i efterhand känns det ändå som att det var rätt att pusha. Håller med.... Citera
allt Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Nu har den oundvikliga första minussessionen kommit. Jag har spelat 9 SNG's varav de första 8 var OTM och den sista vann jag. Riggen slog in för först gången hittills och jag råkade ut för en hel del horribla bad beats. Sen var tajmningen uppenbarligen i en annan tidszon. Jag har även spelat min första MTT, $5,50 förlorade jag där då jag åkte ut med AA vs 77. Jaja, bara att ta nya tag, ska pausa och skaka av mig tiltkänslan så att inte ett stort tilt-utbrott utbryter. Citera
Kornone Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Jag har lirat 6st turneringar idag. Blev 3st andraplaceringar och 3 OTM, toltal $9.60 plus. Jag tänker inte posta någon hand då det fortfarande finns en aktuell i ovanstående inlägg. Och jag undrar fortfarande hur er taktik i SB är, om ni är storstackade och BB har säg 7bb trycker ni in degen med any 2? Man riskerar ju inte att förlora mer än i de lägena man pushar med shortstack. Möjligtvis är BB lite mer synbenägen. Det blir troligtvis inget mer lir idag, men under helgen ska jag jäklar i det lira Instafold preflop i handen ovan, för mig varefall. hade i såfall hellre höjt upp om jag fått för mig att spela en skithand som AT på så låg blindnivå.Men det är ju jag de. Citera
allt Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Instafold preflop i handen ovan, för mig varefall. hade i såfall hellre höjt upp om jag fått för mig att spela en skithand som AT på så låg blindnivå.Men det är ju jag de. Jag slänger också AT på den blindnivån med den stacken, enda undantaget är när jag sitter i sb. Tycker du inte att det är värt att betala en halv BB då man får 8,5:1 i odds (exlusive satsningar postflop)? Jag vet faktiskt inte, jag kanske är lite väl liberal när det gäller att fylla i sb faktiskt. Men med AT känns det iaf rätt, vad tycker ni om händer som A2s, 68s, 9T etc? Jag har nyss kollat på Spiderman 2, mycket bra film får jag säga. IMO så är Spiderman och Batman (de 2 första + den senaste) de ända bra superhjälte-serietidning till film inkarnationerna. Nu ska jag ta och äta en bit och sen blir det lite fler SNG's. Jag ska lira 4st åt gången (continusely) nu, jag tycker att det inte borde vara så stor skillnad mot 3 bord samtidigt, men vi får se. Lycka till med kvällsliret folk! Citera
allt Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Jag har spelat 8 turneringar nu, tog in förgående sessions minus och hamnade $3 plus för dagen. Det känns som att jag behärskar att lira 4 bord samtidigt, vilket som är bra! Nu kan grindandet börja på riktigt, men jag tror dock att det kommer dröja innan jag tar steget upp till 6 bord samtidigt. Imorgon ska jag skriva en sammanfattning av veckan och redovisa BR, ROI etc. Jag tänker också lista mina tillkortakommande (inom SNG's alltså) då jag har märkt att det tyvärr finns en hel del av dom, kanske inte så konstigt med tanke på att jag bara lirat ca 12h. Och så en 2 HH's där jag känner mig osäker: PokerStars Game #7077871762: Tournament #36161983, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2006/11/18 - 17:32:00 (ET) Table '36161983 1' 9-max Seat #2 is the button Seat 2: buckyb13 (5780 in chips) Seat 4: I'm all this (2715 in chips) Seat 5: BigBonnie97 (1275 in chips) Seat 6: ivski (3730 in chips) I'm all this: posts small blind 75 BigBonnie97: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to I'm all this [Jc Ah] ivski: raises 450 to 600 buckyb13: folds I'm all this: ? Vi är på bubblan och jag är 3:a i chip, shortstacken har mindre än hälften av mig. Min hand är ju helt okej och det känns rimligt att den slår isvki's HD. Men är det rätt att trycka alternatibt syna här? PokerStars Game #7077763570: Tournament #36162033, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2006/11/18 - 17:22:53 (ET) Table '36162033 1' 9-max Seat #7 is the button Seat 1: RedGreenBox (2355 in chips) Seat 2: Snower (840 in chips) Seat 3: KYWILDCATS23 (1595 in chips) Seat 6: giggles45 (3705 in chips) Seat 7: jjksd517 (1495 in chips) Seat 8: I'm all this (1520 in chips) Seat 9: ivski (1990 in chips) I'm all this: posts small blind 25 ivski: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to I'm all this [Jc Kh] RedGreenBox: folds Snower: folds KYWILDCATS23: folds giggles45: calls 50 jjksd517: folds I'm all this: calls 25 ivski: checks *** FLOP *** [9s 3d 6d] I'm all this: checks ivski: checks giggles45: checks *** TURN *** [9s 3d 6d] [Kc] I'm all this: bets 200 ivski: folds giggles45: calls 200 *** RIVER *** [9s 3d 6d Kc] [Qd] I'm all this: checks giggles45: bets 450 I'm all this: ? Sitter på small blind och fyller (här kan man också disskutera om det är rätt att fylla, se föregående inlägg). Plockar upp kungar på turn och skyddar med ett bet marginellt över potstorlek då det är en farlig bräda. På river kommer det tredje färgkortet. Hur ska man spela här? Ska jag beta ut här för att undvika en bluff och vika mot omslag? Eller ska jag försöka checka ner potten? Det var iaf vad jag gjorde och då fick jag ett sort bet mot mig. Här tror ju inte att jag skulle slå någon av giggles45 eventuella händer förutom en ren bluff. Syna eller ligga? Citera
eurythmech Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Vik hellre ATo där. Den spelar inte bra OOP i multipotter. Citera
thefman Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Usch för att 2-tabla $6.5 dåliga vibbar! När jag började bygga rulle så 20-tablade jag dessa Inspirerad av "Rainkhan" som du kan söka efter på google video! Lycka till med spelet! Citera
allt Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Vik hellre ATo där. Den spelar inte bra OOP i multipotter. Vik på ATo där alltså, då ligger det nog något i mina misstankat om att jag är alldeles för liberal med att fylla i sb. Usch för att 2-tabla $6.5 dåliga vibbar! När jag började bygga rulle så 20-tablade jag dessa Inspirerad av "Rainkhan" som du kan söka efter på google video! Lycka till med spelet! 20 tabla Det var inte dåligt får jag säga. Får man fråga vad du hade för ROI under denna period? Jag 4-tablar nu, ska nog göra det i åtminstone ytterligare en vecka för att få kläm på spelet innan jag flyttar upp och 6tablar. Citera
staris Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 JKo är väl bara att kasta PF på den nivån, om inte minst 5-6 spelare synat före dig? Citera
thefman Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Tror jag hade 5%. Dock tycker jag inte att du ska göra misstaget och stirra dig blind på ROI% eller bb/100. Spela så bra du kan och ta rätt beslut så blirdet kanon =) Citera
allt Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 5% ROI blir ju ändå bra timlön om du lirade 20st åt gången Jag har lirat 5st SNG's nu, 1: en gång, 2:a 1 gång, 3:a 2 gånger och OTM 1 gång. Det blir förhoppningsvis inget mer lir idag (förhoppningsvis eftersom jag har betydligt viktigare men mindre lockande saker att ta itu med). Men någon gång vid 19.00 tiden ska jag försöka skriva en sammanfattning av den gångna veckan. Ifall jag inte hinner ikväll kommer sammanfattningen på tisdag. Citera
allt Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Jag spelade 4 SNG's till fast jag inte skulle. Vann en och kom tvåa i en. Jag tänker inte posta några HH's då det finns två obesvarade några inlägg upp. Igen som har lust att kommentera dom? Citera
Recommended Posts