Gå till innehåll

FL rush vs downswing resultat


zxcvbn

Recommended Posts

Blir inte klok på svängningarna jag har i fixed limit full ring. Jag började en ny omgång igen för en månad sedan. Det går stadigt bra i 2300 händer, där toppar det på resultat 205 bb (big bets), sedan kommer fritt fall på -125 bb under 900 händer så nu finns 80 bb kvar. Senaste 20 bb kanske kan hänföras till tilt men annars tight spel. Det fria fallet verkar dock ha stannat upp just nu med en rush session upp på 40 bb, hoppas jag:)

 

Det är inte första gången jag upplever det här mönstret efter att ha gjort insättning på en ny site, rush följt av fritt fall. Undrar om det är normalt att det ska svänga så här tokigt i fixed limit? Eller har det med min spelstil att göra, vilket jag inte tycker det borde för jag spelar råtight med premium händer och slowplayar bra träffar en del. Otroligt frustrerande även om det är marginellt vinnande spel totalt för när de där 100 bb minus kommer känns det att man är på gränsen att ge upp och tiltar ibland sönder hela bankrullen. Man kan väl stå ut med en 100 bb downswing någon gång, men ska det verkligen behöva komma en period efter varje 2000'e hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte klok på svängningarna jag har i fixed limit full ring. Jag började en ny omgång igen för en månad sedan. Det går stadigt bra i 2300 händer, där toppar det på resultat 205 bb (big bets), sedan kommer fritt fall på -125 bb under 900 händer så nu finns 80 bb kvar. Senaste 20 bb kanske kan hänföras till tilt men annars tight spel. Det fria fallet verkar dock ha stannat upp just nu med en rush session upp på 40 bb, hoppas jag:)

 

Det är inte första gången jag upplever det här mönstret efter att ha gjort insättning på en ny site, rush följt av fritt fall. Undrar om det är normalt att det ska svänga så här tokigt i fixed limit? Eller har det med min spelstil att göra, vilket jag inte tycker det borde för jag spelar råtight med premium händer och slowplayar bra träffar en del. Otroligt frustrerande även om det är marginellt vinnande spel totalt för när de där 100 bb minus kommer känns det att man är på gränsen att ge upp och tiltar ibland sönder hela bankrullen. Man kan väl stå ut med en 100 bb downswing någon gång, men ska det verkligen behöva komma en period efter varje 2000'e hand?

 

Väldigt bra (och oftast onödig) variansmaximerare det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte klok på svängningarna jag har i fixed limit full ring. Jag började en ny omgång igen för en månad sedan. Det går stadigt bra i 2300 händer, där toppar det på resultat 205 bb (big bets), sedan kommer fritt fall på -125 bb under 900 händer så nu finns 80 bb kvar. Senaste 20 bb kanske kan hänföras till tilt men annars tight spel. Det fria fallet verkar dock ha stannat upp just nu med en rush session upp på 40 bb, hoppas jag:)

 

Det är inte första gången jag upplever det här mönstret efter att ha gjort insättning på en ny site, rush följt av fritt fall. Undrar om det är normalt att det ska svänga så här tokigt i fixed limit? Eller har det med min spelstil att göra, vilket jag inte tycker det borde för jag spelar råtight med premium händer och slowplayar bra träffar en del. Otroligt frustrerande även om det är marginellt vinnande spel totalt för när de där 100 bb minus kommer känns det att man är på gränsen att ge upp och tiltar ibland sönder hela bankrullen. Man kan väl stå ut med en 100 bb downswing någon gång, men ska det verkligen behöva komma en period efter varje 2000'e hand?

 

Väldigt bra (och oftast onödig) variansmaximerare det där.

 

Du menar väl att man minskar variansen på det sättet? Rent spontant så känns det spelet som ett förlorande spel utan speciellt stora svängningar.

 

Såg att det var FR nu men känns ändå som ett dåligt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Väldigt bra (och oftast onödig) variansmaximerare det där.

 

Kan nog stämma att det i motgångar ökar varians. Tycker däremot, för min spelstil, att stor del av vinsterna kommer från när det pumpas in på de dyra gatorna när man är stor favorit. Lika gärna som man själv bettar ut och får calls kan man ju låta andra ovetande sköta bettandet i stället för att kanske inte ens få calls på floppen. Kan tänka mig att detta funkar bäst på något tightare bord med några få som ofta försöker stjäla potter osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte gillar variansen i fullring, börja spela shorthanded istället. 8-)

 

Jag vet egentligen inte hur svängigt fullring är men i SH kommer 100 BB downswings rätt ofta, och 50 BB's är nästan normal daglig varians (beror väl iofs på hur mycket man spelar).

 

Är väl effektivare vinster där om man behärskar sh? Har prövat det också ibland, och en 50 bb sväng verkade ganska vanligt ja:) Inte så bekväm med sh, känns mycket mer riskabelt och man måste hänga med till rivern ofta i stora potter för att inte blinda bort sig, vilket nog ökar variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du menar väl att man minskar variansen på det sättet? Rent spontant så känns det spelet som ett förlorande spel utan speciellt stora svängningar.

 

Såg att det var FR nu men känns ändå som ett dåligt spel...

 

Om det är ett någorlunda tight aggresivt bord så tänker jag så här med mitt slowspelande. Exempel man möter en spelare som höjer sina pocket tior emot mig när jag själv har AQ eller bättre, om man träffar floppen själv måste det ju vara lönsamt att låta tiorna betta ner sig till rivern mot sina två outs i stället för att skrämma iväg han med raise på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag menar att du Maximerar din varians genom att ge folk billiga kort på tidiga gator för att eventuellt vinna mer på de sena gatorna när de har fått sina drömkort och han förlorar jättepotter (och ibland vinner extra stora potter, målet med slowplay).

 

Så du menar en som pangar på alla floppar har mindre varians än en som slowspelar? Jag vet att det är ett dåligt exempel men ändå...

 

Om det är ett någorlunda tight aggresivt bord så tänker jag så här med mitt slowspelande. Exempel man möter en spelare som höjer sina pocket tior emot mig när jag själv har AQ eller bättre, om man träffar floppen själv måste det ju vara lönsamt att låta tiorna betta ner sig till rivern mot sina två outs i stället för att skrämma iväg han med raise på floppen.

 

Jagtror inte tight aggro betar med TT där hela vägen...

Nu vet jag inte vilken nivå du spelar på men om du möter någon som inte är komplett hjärndöd så komerm han ju aldrig betala av någon som slowspelar sina monster och bara höjer flop med händer som man vill ha "information" om. Jg anser att slowspel är ett bra sätt att minimera vinster på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...