Gå till innehåll

Anton och Erik pumpar NL400 -NL1000 :)


ea_0707

Recommended Posts

Grindat ett tag nu, gått jävligt trögt ! Set mot set, set mot flushdraw... u name it, allt möjligt torskat :P Ligger plus $400 iaf men är fan nästan missnöjd med tanke på hur utdragen jag blivit=) hinner kanske lira lite mer sen :)

 

förresten har vår fisk-vän åkt ur båda turneringarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 346
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som jag sa tidigare så undrar jag om det finns nån här på forumet som lirar omaha :? Detta fiskiga spel är ju det roligaste som finns, så alla Omaha lirare joina denna tråd.

 

Bygg gärna på denna lista :

 

1 : SayWhat720 ( Prima )

 

Vad menar du med "fiskiga spel"? NL Hold 'em är fiskarnas spel.

Jag lirar Omaha men ser ingen fördel med att ge ut mina nick.

 

See you på Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

´´ Vad menar du med "fiskiga spel"? NL Hold 'em är fiskarnas spel. ´´

 

När jag menar fiskigt spel menar jag faktisk att spelet är fiskigare.

 

Jag har spelat NL texas hela mitt liv men det senaste halvåret har PLO 200 tagit över. Varje dag ser jag hur folk synar ner pott betar hela tiden på drag som aldrig har odds. Folk tiltar mer på omaha för att man blir utdragen så fruktansvärt mycket mer än i holdem, borden blir lösare och det är sämre spelare generellt.

 

vilket beror på brist av kunskap om spelet, i dagens läg finns inte så mycket information om Omaha såsom i holdem. Prima har 6 stycken riktigt bra lirare av 50 vad jag har sett, 6 lirare som följer oddsen och och är bra på att läsa spelare, så ja det finns fiskar. :D

 

 

´´Jag lirar Omaha men ser ingen fördel med att ge ut mina nick. ´´

 

 

Tycker bara det skulle vara kul att veta vem man möter, disskutera efter mm, och jag ser ingen nackdel med att ge ut min nick.

 

 

FeelingThis vad lirar du för blind på prima.

 

dagens spel vart 200+, spelade inte så mycket men fick lite gratis pengar när en kille synar ner min nöt färg :P kan det ha vart FeelingThis (Maybe)

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beslutet på turn behöver inte vara så svårt vid checksyn, är han spelaren som skjuter två gator tom/med överkort? gör han det tillräckligt ofta för att du ska syna? "leda flop för information" som du gör nu är hur som helst sämst linje

 

Jo check-call på flop är absolut standard spel, men ville testa en annan linje denna gång.

 

Tyvärr hade jag ingen vidare read på killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- MsDeal sitting in seat 1 with $299.71

- emerson8 sitting in seat 2 with $0.00 [Dealer]

- qngeen sitting in seat 3 with $104.08

- SayWhat720 sitting in seat 4 with $344.40

- TockeTias sitting in seat 6 with $188.52

 

qngeen posted the small blind - $1.00

SayWhat720 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to SayWhat720: King of Diamonds, 3 of Clubs, Jack of Spades, 6 of Diamonds

TockeTias folded

MsDeal called - $2.00

qngeen called - $2.00

SayWhat720 checked

 

** Dealing the flop: King of Spades, 8 of Diamonds, King of Clubs

qngeen bet - $2.85

SayWhat720 called - $2.85

MsDeal folded

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs ( nöt )

qngeen bet - $11.15

SayWhat720 called - $11.15

 

** Dealing the river: 6 of Spades

qngeen bet - $16.15

SayWhat720 raised - $82.45

 

Här frågar han mig om jag har fullhouse.

 

qngeen called - $82.45

SayWhat720 shows: King of Diamonds, 3 of Clubs, Jack of Spades, 6 of Diamonds

qngeen mucks:

SayWhat720 wins $196.90 from the main pot

 

Här är en hand jag har lite frågor om, kommer ofta i sådana lägen( med killar med stora stackar oftast). Här vill jag maxa vinsten och är redo att ge honom ett grattis kort. Tycker ni det är rätt eller borde jag ha maxat potten på turn. Fick precis som jag önskade och killen synar ner på triss i kungar eller 88, ville att det skulle se ut som en bluff, och att han ska syna med tex 88 vilket jag sätter honom på. Om jag reraisade turn hade han aldrig dragit syn med 88 i detta läge.

 

Men är spelet rätt?

 

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här vill jag maxa vinsten och är redo att ge honom ett grattis kort.

 

Fyllde han år?

 

Tycker ni det är rätt eller borde jag ha maxat potten på turn. fick precis som jag önskade och killen synar ner på bara triss i kungar, men är spelet rätt?

 

Jag brukar inte slöspela, men här sitter du i position HU och killen fortsätter beta in i dig när du har nöten. Jag hade också synat turn, det finns ju inte heller många läskiga kort som kan komma på river. Sen är det bara att hoppas att han får/har ett sämre hus och försöka få value på river.

 

ville att det skulle se ut som en bluff

 

Det finns ju inga realistiska drag du skulle kunnat jaga från början så att få det till bluff tror jag är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när det gäller cashgame spelar jag i princip bara PLO just nu, på SvS bara dock. Kan dock tänka mig att byta, är det fiskigt PLO på Everest säger du?

 

Spelade också PLO på SvS för ett tag sedan gick mycket bra och kunde dega ut med ett :lol:

 

Jag tycker att prima är det fiskigaste nätverket, bra med trafik på Omaha borden, upp till 8 stycken ibland. Everest har för nuläget inga omaha bord, vilket suger hårt. tror att det skulle spåra där inne med snitt pottar på 800 dollar på PLO 200 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när det gäller cashgame spelar jag i princip bara PLO just nu, på SvS bara dock. Kan dock tänka mig att byta, är det fiskigt PLO på Everest säger du?

 

Spelade också PLO på SvS för ett tag sedan gick mycket bra och kunde dega ut med ett :lol:

 

Jag tycker att prima är det fiskigaste nätverket, bra med trafik på Omaha borden, upp till 8 stycken ibland. Everest har för nuläget inga omaha bord, vilket suger hårt. tror att det skulle spåra där inne med snitt pottar på 800 dollar på PLO 200 ;)

 

 

Everestpoker med omaha skulle ju va tidernas enklaste pengar tror jag. Kan bara tänka mig hur sjukt slaskigt det skulle vara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tidigare så undrar jag om det finns nån här på forumet som lirar omaha :? Detta fiskiga spel är ju det roligaste som finns, så alla Omaha lirare joina denna tråd.

 

Bygg gärna på denna lista :

 

1 : SayWhat720 ( Prima )

2 : jackbalsam (Prima)

 

FYP

 

Så du är SayWhat alltså. Har sett dig med ganska stora stackar.

 

Fick lite fel bild av dig efter att SirFred (som jag insett är en idiot) skrev att du var den som låg mest back i hans PT-databas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

´´ FYP

 

Så du är SayWhat alltså. Har sett dig med ganska stora stackar.

 

Fick lite fel bild av dig efter att SirFred (som jag insett är en idiot) skrev att du var den som låg mest back i hans PT-databas. ´´

 

Hahhaha Sirfred tror jag är plus 600 dollar mot han, verkligen en fisk har dock respekt mot dig. Kan gissa att Sirfred skrev det efter att jag drog av honom 2 inköp på rad :P tror faktisk han är gul nu :( vilket jag inte gillar ( Gratis pengar )

 

Fortsätt lira på ser fram imot att se dig på borden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller anus ? (onekligen bra med tanke på resultatet men ni fattar..)

 

** Game ID 1039587149 starting - 2006-11-17 01:07:12

** Junk Yard [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- fosen1 sitting in seat 1 with $33.33

- stariusz sitting in seat 2 with $35.45

- tdtt80 sitting in seat 3 with $161.69

- LordTiberius sitting in seat 4 with $213.85 [Dealer]

- jenka45 sitting in seat 5 with $118.72

- ea_0707 sitting in seat 6 with $183.20

 

jenka45 posted the small blind - $1.00

ea_0707 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to ea_0707: 9 of Diamonds, 9 of Clubs

fosen1 folded

stariusz folded

tdtt80 raised - $8.00

LordTiberius folded

jenka45 folded

ea_0707 called - $8.00

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 3 of Diamonds, 8 of Spades

ea_0707 checked

tdtt80 bet - $8.07

ea_0707 called - $8.07

 

** Dealing the turn: 5 of Hearts

ea_0707 checked

tdtt80 bet - $31.49

ea_0707 called - $31.49

 

** Dealing the river: King of Diamonds

ea_0707 checked

tdtt80 went all-in - $114.13

ea_0707 called - $114.13

tdtt80 shows: Ace of Clubs, 4 of Clubs

ea_0707 shows: 9 of Diamonds, 9 of Clubs

ea_0707 wins $321.38 from the main pot

 

Mina tankar runt handen: Hade sett Fi cont. betta flera gator förut, och när river kom upp, kom jag fram till att det inte finns någon realistisk hand som han kan pusha med (möjligtvis KK). Valde standard linjen på flop som ni ser (tänker på 88 handen från tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...