callleee Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Hej! den 24e november ska jag spela en live turnering med 500 kr inköp, 40 spelande. Jag undrar lite hur jag ska lägga upp spelet... Motståndet kommer i stor allmänhet vara väldigt dåligt troligen synstationer de flesta, borden kommer vara troligen 6-7 handed. Blinds osv har jag ingen info om, men skulle gissa på 30-40 min mellan ökning. Det är min fars arbetsplats som anordnar turneringen och innan så kommer det vara middag med snaps/öl drickande osv. Det jag är lite skraj för är om korten inte kommer ens väg(eftersom man inte får spela så många händer per blinds period, säg 10? proffesionella dealers iaf.), och man troligen inte kommer kunna bluffa ur sig potter då de kommer syna allting. Hur ska jag lägga upp det? tack på förhand! Citera
vetgirig Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 LAG. Om de inte är aggressiva - limpa mycket. När du floppar nötterna så betta hårt så får du bra betalt av synstationerna. Citera
kilsmo Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Skulle ge exakt motsatt råd. Spela tight före floppen. Stjäl i de händer det finns mycket synare. Slå upp hårt, men inte stenhårt, du vill inte commita dig alltför mycket, får du en syn så är det troligen den största fisken som är kvar och då vinner ett bet på floppen potten. Ta god tid på dig att se vilka som eventuellt kan spela, det är enklast att göra om du håller dig från potterna. Citera
fl0w Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Jag håller snarare med vetgirig. Om de verkligen är okunniga nybörjare så synar de ner med vad som helst. Träffar du nåt fint, så betta på. Citera
hansolo Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 håller med vetgirig och fl0w! raisa bra händer +några till för att inte bli sönderläst och tänk på positionen! utnyttja möjligheten att se billiga floppar med SC-PP till exempel och floppa stål, sen betalar fisken av med botten par J kicker Citera
Djens Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Spela som vanligt, om det e jobbturnering samt efter öl: Spela löst och smart och hoppas få en jättestack. Blindsen lär bli lotto. Citera
Recommended Posts