Aeis Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Place: N/ASeat 1: HERO ( 650 ) Seat 5: Jaktkanot ( 5,187.50 ) Seat 8: pepe33 ( 162.50 ) HERO posts Small Blind 100 Jaktkanot posts Big Blind 200 Dealing cards Your cards Jh 7c [HERO] pepe33 goes All-in 162.50 HERO calls 100 Jaktkanot goes All-in 4987.50 HERO goes All-in 450 Dessa händer vet jag inte riktigt hur jag ska spela. Har ju ingen superhand men samtidigt behöver endast en av oss slå "pepe33". Hur ska jag spela händer som denna? Citera
Cyntax Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Japp, lätt fold. Du ska nog inte ens syna med AK. Synen hittar du bara med AA och KK. Citera
eurythmech Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Det lär vara jättepush med AK Ska försöka utveckla någon form av generellt resonemang strax. Citera
Cyntax Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Det lär vara jättepush med AK Ska försöka utveckla någon form av generellt resonemang strax. Jo, om vi är först att agera, men inte syna när storstack + lillen redan är all-in. Citera
eurythmech Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Vi agerar före storstacken. Och även om vi inte gör det så står sig AKo förträffligt i det läget. Citera
MacDaddy Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Folda här o hoppas han blir utslagen. Du kommer ändå ha mer än han om han vinner. Citera
bossbaver Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 intressant läge faktiskt med en meeeega chippi o två meeeega shorties... foldar du, så ökar chanserna för att shortie tar potten... men samtidigt behöver du inte va den som riskerar att åka ut vinner shortie här om du synar däremot är han om dig i stackstorlek och du är marginell shortie... jag hade foldat och låtit bigtime chippi försökt slå ut shortie ett par gånger... fold preflop, det är ju inte något jättemonster du sitter på direkt J7off. -Shortie LÄR ju leda över dig! (marginellt men ändock) men hmm, oddsen talar nog dock för en syn... EDIT finns det något värre än när chippi gör såhär??? och inte hjälps åt att slå ut shortien...??? eller ännu värre, 3pers i potten där shortie är all in preflop, och storstacken betar ut dig på floppen när du träffat mellanparet, och showdown visar att shortien vinner på lägsta paret och chippin visar upp typ ak utan träff.... Citera
Recommended Posts