Snaso Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Tjena! Mitt namn är Jonas, en 18 årig kille från Skellefteå. Går sista året på gymnasiet, samhälls ekonomi är inriktningen jag valde men förrutom skolan och pokern så försöker jag gymma. Det har blivit lite mindre än vad jag hoppas på men det ska skärpas! (vilken klassiker på PF va? ) Poker har jag spelat i ungefär 1år, och vilket tungt år det var! t.ex. under juli där jag förlorade 20 inköp, visst jag hade otur menvisst fanns det läckor i mitt spel men jag jobbar på att täppa igen fler och fler(creds till Pokeroffice). Men är det nånting jag har så är det disciplin. De senaste veckorna har jag hittat spelet och det har gått bra. Kan även nämna att jag är hyfsad ny till sitngo och Mtt, har inte alls spenderat mycket tid eller $ till dessa. Tänkte skriva några rader om hur jag byggt om min rulle: För ung 1 år sedan bestämmde jag mig inte för testa poker; utan spela poker och vinna. Kommer ihåg tiden där jag satte in 49$ och lyckades grinda upp dem till 93$. FYFAN vad bra jag är men så började jag och förlora. Tror rullen slank ner till 8$ och därifrån har jag byggt upp min rulle. Tror det var på 8$ jag bestämmde mig för att spela super tight, spelade i princip inget sämre än AK bluffa? fanns inte! Men efter där lyckades jag sakta bygga upp mig med olika bonusar spel tills i Juli där jag förlorade halva min rulle, men forsatte gneta och via bonusar och rakeback lyckades bygga vidare för att sedan hitta ett vinnande spel och kommit ur badstreaken. Har just bytt sida även! Fick vänta 4 långa dagar innan jag fick ut pengarna till NetEller. Satte in pengar idag på Fulltilt och Pokerstars. Planen är att lira Mtt å sitngo på Stars främst medans jag håller cashgamet på Fulltilt. Jag hoppas att ni kommer att förklara hur ni tänker när ni svarar på en HH och jag kommer självklart göra likaså. Måste även ge creds till min bror för all inspiration inom pokern och Jocke som peppade mig till att starta dagboken Mål inom pokern Etablera mig på nl200 innan 2007 Kvala in till EPT inom 2 år Just nu spelar jag: Cashgame: nl 100 sitngo: 20+2 Mtt: mest kring $20 13 november 2006 Rulle: $4529 Shuffle up and deal! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvisero Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Heja Jonas!!! Visste att det fanns en anledning till att du stannade hemma från skolan! Nu är det våran tur Gl hf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Kommer följas, GL!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killsson Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 lycka till för faaan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Kan slänga ut en några dagars gammal HH medans jag spelar. Killen som går all in är helt maniac och bluffade bort en inköp nyss emot killen som är efter mig. Killen som är efter mig är relativt lös och riktigt aggressiv. ** Game ID 1024827723 starting - 2006-11-07 22:27:00 ** Damned Ladies [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Snaso sitting in seat 1 with $197.00 - wrIen sitting in seat 2 with $184.00 - Dustinz sitting in seat 3 with $359.70 - maqzz sitting in seat 4 with $287.35 - HornyDwarf sitting in seat 5 with $214.10 - moe84 sitting in seat 6 with $192.15 [Dealer] Snaso posted the small blind - $1.00 wrIen posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Snaso: , Dustinz folded maqzz called - $2.00 HornyDwarf folded moe84 called - $2.00 Snaso raised - $13.00 wrIen folded maqzz called - $13.00 moe84 called - $13.00 ** Dealing the flop: , , Snaso bet - $30.00 maqzz called - $30.00 moe84 went all-in - $179.15 ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Kan slänga ut en några dagars gammal HH medans jag spelar. Killen som går all in är helt maniac och bluffade bort en inköp nyss emot killen som är efter mig. Killen som är efter mig är relativt lös och riktigt aggressiv. ** Game ID 1024827723 starting - 2006-11-07 22:27:00 ** Damned Ladies [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Snaso sitting in seat 1 with $197.00 - wrIen sitting in seat 2 with $184.00 - Dustinz sitting in seat 3 with $359.70 - maqzz sitting in seat 4 with $287.35 - HornyDwarf sitting in seat 5 with $214.10 - moe84 sitting in seat 6 with $192.15 [Dealer] Snaso posted the small blind - $1.00 wrIen posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Snaso: , Dustinz folded maqzz called - $2.00 HornyDwarf folded moe84 called - $2.00 Snaso raised - $13.00 wrIen folded maqzz called - $13.00 moe84 called - $13.00 ** Dealing the flop: , , Snaso bet - $30.00 maqzz called - $30.00 moe84 went all-in - $179.15 ?? Har inte tänk kommentera så mycket eftersom jag redan vet vad som hände men jag kan väl säga att det är väldigt readberoende och med en kille som synat bakanför så hittar jag folden 9/10 gånger där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anton1080 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Kul som fan grilla hårt nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Börjar minus på Fulltilt -134 Det är väl okej, brukar alltid börja minus när jag byter sajt. Måste säga att Fulltilt inte varit vad jag förväntade mig än sålänge. Motståndet är lite svårare än vad jag trodde och det har varit noll action, därför vare lite svårt att hitta nån bra HH. Men jag tror att jag inte riktigt hittat flytet och stilen på fulltilt + jag gnetat prima i 2-3 månader där det är ganska tight weak. Kan slänga upp nån HH Okej killen är inte märkvärdig på nåt sätt, inte särskilt aggressiv, inte tight inte så lös. Har inga reads på han. Full Tilt Poker Game #1240366615: Table Easement (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 13:17:50 ET - 2006/11/13 Seat 1: bulldog527 ($91.70) Seat 2: WhskyRivr ($86.65) Seat 3: emmalou1 ($34.75) Seat 4: ICheatToWin ($100.95) Seat 5: Guliker ($34.05) Seat 6: mooky1078 ($50.90) mooky1078 posts the small blind of $0.50 bulldog527 posts the big blind of $1 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to ICheatToWin [Js Th] WhskyRivr folds emmalou1 calls $1 ICheatToWin raises to $4 Guliker folds mooky1078 folds bulldog527 calls $3 emmalou1 folds *** FLOP *** [2h Jd Kh] bulldog527 checks ICheatToWin bets $6 bulldog527 calls $6 *** TURN *** [2h Jd Kh] [9h] bulldog527 checks ICheatToWin checks *** RIVER *** [2h Jd Kh 9h] [3d] bulldog527 bets $9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Intressant DB.. Va nickar du på FTP? Spelar samma nivå där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 ICheatToWin nickar jag på FTP Men jag måste säga att FTP än sålänge inte har varit så fiskigt eller gett mycket action hur mkt man än raisar Är det verkligen så? vad tycker ni andra som lirar på ftp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 ICheatToWin nickar jag på FTP Men jag måste säga att FTP än sålänge inte har varit så fiskigt eller gett mycket action hur mkt man än raisar Är det verkligen så? vad tycker ni andra som lirar på ftp? Då vet jag vem jag ska akta mej för då=) Tycker FTP är en av de fiskigaste sidorna just nu, vissa tider kan de va dåligt med action med för de mesta så brukar de va rätt bra spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Lycka till! Förresten kommer nog jag och Lövstedt starta en gemensam dagbok... Men det blir nog inte före nyår i alla fall. /Erik A. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 ICheatToWin nickar jag på FTP Men jag måste säga att FTP än sålänge inte har varit så fiskigt eller gett mycket action hur mkt man än raisar Är det verkligen så? vad tycker ni andra som lirar på ftp? Då vet jag vem jag ska akta mej för då=) Tycker FTP är en av de fiskigaste sidorna just nu, vissa tider kan de va dåligt med action med för de mesta så brukar de va rätt bra spel! Haha okej:P Vad nickar du? Mmmm har ju inte lirat så länge men första intrycket stod inte emot vad jag förväntade mig. Men hoppas det förändrar sig! Börjar bli bättre så här på kvällskvisten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Lycka till! Förresten kommer nog jag och Lövstedt starta en gemensam dagbok... Men det blir nog inte före nyår i alla fall. /Erik A. Det kommer att bli intressant! kan knappt vänta! Lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Heter LastChance2play.. Lär nog mötas framöver, spelar rätt mycke å många bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Okej slutar -84 Idag kände jag mig mer för, inte så mycket action men lite tråkiga händer och så var man minus. Men brukar som sagt gå minus ibörjan när jag byter sida. Testade även en 22$ sng på stars, bubblade med AJ mot Q10 men men. Undrar över om man kan få stats på spelarna på stars med PO? nån som vet? för övrigt så buggade sig lite PO idag när jag lirade på Fulltilt, vissa händer som jag skulle vilja visa registrerades inte men men det är ju bara en beta så... Killen är relativt lös, inte särskilt aggr. Är dock väldigt osäker på hur stark han är? Full Tilt Poker Game #1240042507: Table Highland (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Holdem - 11:21:35 ET - 2006/11/13 Seat 1: ICheatToWin ($107.95) Seat 2: Joeik ($121.45) Seat 4: switch617 ($43.60) Seat 5: fareast69 ($83.15) Seat 6: wallywojo ($98.50) wallywojo posts the small blind of $0.50 ICheatToWin posts the big blind of $1 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to ICheatToWin [6s 6d] Joeik raises to $4 switch617 folds fareast69 calls $4 wallywojo folds ICheatToWin calls $3 *** FLOP *** [6h As Kc] ICheatToWin checks Joeik checks fareast69 bets $5 Hur Gör ni i detta läget hur får man ut bäst värde osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag hade betat flop, synat eventuell raise, sedan checkraisat turn.. det tror jag genererar mest värde. En checkraise på flop skriker ju styrka, eftersom det inte finns något rimligt drar du kan semibluffa med. nämen, led flop med en bet på ~9-10 tror jag vore bästa alternativet =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2006 En liten rolig grej som min klasskompis berättade. Vi stod och disskuterade och skröt olika pokergrejer, disskuterar om hur tur vissa har osv när han utbrister "Det sjukaste var ändå när jag åkte ut ur en turnering mot en kille som var sitting out!" Alla börjar skratta! "Hur fan kan man vara så dålig!" " jo han var väldigt shortstackad, som jag så han var automatiskt all in via blindsen, jag synade och han dubblade, sen var det samma sak igen så var jag ute " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 beta floppen som erik skriver, checkraise luktar set lång väg.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2006 Jag hade betat flop, synat eventuell raise, sedan checkraisat turn.. det tror jag genererar mest värde. En checkraise på flop skriker ju styrka, eftersom det inte finns något rimligt drar du kan semibluffa med. nämen, led flop med en bet på ~9-10 tror jag vore bästa alternativet =) Är detta verkligen bättre än checkraisea mot Lösa killar på nl100? Tighta eller aggressiva killar förstår jag att man betar ut floppen, men om killen är lös??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Spelar också på Fulltilt(NL50, NL100) just nu och jag tycker det är bra med fisk men det skiljer mycket vilka tider man spelar. Verkar som alla fisk jänkare där gått någon check/gayraise skola sjukt tiltande just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ZizziRoger Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Tja, killen är passiv säger du... Då har han förmodligen inte stegdrag, åtminstone inte JQ, TJ eller TQ... Därför kan du ju kosta på dig att bara syna hans bet på flop eftersom den är regnbåge också... Om det inte kommer något dumt scarecard på turn kan du ju checka och låta han höja igen och då reraisa över honom ganska stabbigt... Nu viste du ju dock inte att han skulle höja här och jag tycker det är bäst att beta ut på en sån här flop som förmodligen hjälpte honom med ess eller kung... De bästa som kan hända är att han istället höjer din bet med en gång och det är de du vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Jag hade betat flop, synat eventuell raise, sedan checkraisat turn.. det tror jag genererar mest värde. En checkraise på flop skriker ju styrka, eftersom det inte finns något rimligt drar du kan semibluffa med. nämen, led flop med en bet på ~9-10 tror jag vore bästa alternativet =) Är detta verkligen bättre än checkraisea mot Lösa killar på nl100? Tighta eller aggressiva killar förstår jag att man betar ut floppen, men om killen är lös??? Jag tror absolut att leda floppen är bäst alternativ, om han är lös som du säger så släpper han nog inte en hyffsad träff.. om han bara synar hade jag nog betat turn också, om han raisat flop hade jag nog checkraisat turn. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snaso Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2006 Ingen action, inga händer, inge PokerOffice -144 Lirade 2 stngo bubblade ena när jag ställde med QJ i SB BB plockar upp AQ. Den andra slutade jag typ 5a när jag bluffade ut mig Lirade 7,5k garantin gick bra låg över avg tills jag fick slut pengar och prickade inget, gled ner till 2k när jag höjer till 400 med blinds 50/100 i CO med K8 i hopp om att sno blinds. knappen synar en shortstack ställer ur sb. jag ställer och knappen synar med AJ och jag e ute. Ajja har spelat dåligt idag... änsålänge Får se om det händer nåt mer ikväll, var bättre action på kvällen igår Måste in på PF å tilta lite i PokerOffice tråden, får inga stats eller nåt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killsson Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 börja spela på tain i stället, grinda lite på eurlinx bonusen ffs!! nämen se till å hitta pluset Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts