gnurfen Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 En Omahahand från igår, där jag är väldigt osäker på hur jag ska spela. Har som vanligt ingen handkoverterare som funkar, så jag kör den ur minnet. Omaha PL 0,25/0,50 shorthanded. Ladbrokes. 6 spelare runt bordet Jag sitter på BB, har ungefär 53 dollar. Har spelat kanske en halvtimme på bordet, och Fi 1 är mycket aggressiv, och höjer mycket, slår också om på farliga brädor. Ofta pot. Eftersom jag bara lirat en halvtimme har jag ju ingen aning om det bara beror på lycka med korten, eller om han bluffar mycket. Han spel har ju varit lyckosamt, och han har runt 90 i stacken. Fi 2 har inte gjort mycket väsen av sig, och sitter med knappt 50 dollar. Angående min egen image så borde den vara tight, har inte varit inblandad i speciellt många potter hittills, inte en enda riktigt stor, och det är väl bara en av mina händer som gått till showdown. Då vann jag måttliga 10 dollar på en stege. har även lagt mig kanske 2-3 gånger mot Fi 1:s omslag. Den handen jag vann, där synade jag Fi1:s bet på river med nästnötstegen. Utg call Utg +1 Fold Fi 1 call Fi 2 call SB fold Jag (Q 8 8 2), med två hjärter, check. En skithand egentligen, men floppen gör den klart intressant. Vi är fyra spelare till floppen, pott 2,25 Flopp Q 8 4, två spader (och ett ruter tror jag) Floppar alltså mellanset, med en blocker för topset. Jag agerar först, och väljer att beta pot Jag bet 2,25 Utg fold Fi 1 call Fi 2 call 3 spelare till Turn, pot 9 dollar Turn 5, i klöver Q 8 4 5, med två spader på bordet. Jag: Bet 9 Fi 1: Syn Fi 2: Raise 27 Jag? Okej, en (kanske lite otrolig) hålstege fylldes, men det kom inget spader. Samtidigt har jag bara mellanset, dock med en blocker för topset. Hur bör jag agera här? Synar jag, då lirar jag ju om stacken, frågan är om jag klarar att lägga ens med ett spader på river. Dessutom vet jag ju inte hur den aggressiva Fi 1 kommer att agera efter mig. Hur påverkar det mitt agerande att jag kan vara uppe mot två Fi på river? Jag inbillar mig att det förbättrar mina odds, eftersom jag anser att chansen är ganska bra att jag har högsta set, och således har kåkouts. Det kanske är optimistiskt, men jag sitter ju på en Q (som samtidigt blockar mina egna kåkouts). Citera
LiftWaffe Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Otrolig hålstege?!? Om Fi har exempelvis 5679 som starthand så hade han ju en massa vägar att få stegen så den är inte alls otrolig. Det vore otroligt om ingen av de två som synar drog efter stegen. Om vi antar att ingen har QQ så har du max 10 outs, gillar du varians så gå all-in på turn. Om bordet parar sig på rivern så dör nog all action. EDIT: tänkte inte på att det var den tidigare passiva som höjde, då är väl stegen ännu mer uppenbar eller? Citera
Recommended Posts