Gå till innehåll

NickLeeson's dagbok - The End.

NickLeeson

Recommended Posts

3Lendil verkar ha en bra period nu? Kan du säga Vilka är enligt dig dom bästa 5 10 spelarna ?

Tycker Mattzon verkar ärtt ok

Det finns redan trådar på forumet om man vill läsa vilka folk tycker är de bästa på nivån. Själv ser jag inte riktigt poängen i att lista de bästa respektive de sämsta spelarna. Jag har en ganska bra hum om vilka som är vinnande respektive förlorande på nivån. De hyfsade vinnande spelarna vet själva vilka de är.

Det finns ingen spelare på nivån som jag undviker. Jag ser det mer som att jag hellre sitter vid ett bord med fler fiskar än hyfsade regulars, om möjligt.

Jag väljer hellre ett bord med två regulars + två fiskar än ett bord med tre regulars + en fisk. Undantaget är förstås om den ensamma fisken är en megafisk, då kan det uppväga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 760
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi spelar över 25/15/1.4.

Låg postflopaggression, men jag har sett han/hon försöka bluffa ett par gånger tidigare under passet.

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

SB ($1819.51)

BB ($2280)

UTG ($470.18)

MP ($1102.54)

Hero ($2721.27)

Preflop: Hero is Button with 6diamond.gif, 8diamond.gif.

2 folds, Hero raises to $40, 1 fold, BB calls $30.

Flop: ($85) 7club.gif, 5spade.gif, Qdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB raises to $150, Hero calls $90.

Turn: ($385) 3club.gif(2 players)

BB bets $180, Hero calls $180.

River: ($745) 5diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero ?

Länk till kommentar

Hur stort skulle ett bet vara, och vad reppar du för hand genom ett bet här? Vad sätter du honom på?

Hans troligaste händer är AQ/KQ/QJ. Jag skulle kunna ha AA/KK, triss, kåk, stege samt de händer jag sätter honom på.

Floppen är så gott som snustorr. Det finns ett mindre troligt stegedrag på brädan.

Jag har betat preflop och på floppen samt även synat hans trebet på floppen. Jag synar även hans turnbet. Jag är ingen jättespewtomte, så han borde ju fatta att jag har nånting, men frågan är vad?

Tänk Er in i hans situation och låtsas att Ni inte kände till min hand. Är det inte lite scary att jag synat hans bet hela vägen på en väldigt torr bräda?

Grejen är den att det är EXTREMT sällan här som jag kommer att sitta på ett missat drag, oftast om jag betar river här så har jag en bra hand.

Låt säga att han har KQ här. Om jag betar river och han synar så kommer han torska potten mot mig de flesta gångerna.

Som jag ser det så har han antingen ett monster som han planerar att checkraisa rivern med, eller så har han en dam. I sällsynta fall kanske han sitter på ett mellanpar eller försöker sig på en bluff. Thats it.

De flesta betar river med ett monster ur position, vissa tricky trappy spelare kan testa en checkraise, men majoriteten betar nog som sagt river med en stark hand ur position.

Länk till kommentar

Hade du inte höjt ett set på flopp eller turn? Stege på turn?

Enda chansen att lyckas med bluffen är ju att han också bluffat, eller tror att du aldrig skulle bluffa här känns det som. För mig känns det som att det borde finnas bättre tillfällen att bluffa.

Har förresten tagit mina första stapplande steg på 5/10 nu, men lovar att hålla mig borta från dina bord... ;-)

Länk till kommentar

Ska avnjuta en sen lunch efter träningen nu.

Igår kväll när vi handlade så vete fanken vad som hände, men jag blev så himla sugen på rökt böckling. Jag har inte ätit böckling sedan jag var nere i Smygehuk för typ 7-8 år sedan.

I förra veckan blev jag supersugen på pannkakor och det hade jag inte ätit på nåt år. Det var riktigt gott med pannkakor, mmm. Får hoppas att jag inte blir besviken på mina böcklingar nu. ;-)

Länk till kommentar

Vilka är egentligen de perfekta statsen för shorthanded NL?

Finns det överhuvudtaget något som kan kallas för idealiska stats?

Enligt min personliga åsikt så spelade jag kvällens korta pass på närmast perfekta stats.

nov21.png

När jag är oinspirerad, trött, kollar på TV eller så, brukar mina stats hamna på typ 21/17-23/18. När jag är taggad och inte har några störmoment så lirar jag lite lösare, typ statsen ovan.

Problemet är att jag inte är så taggad numera, spelet går tyvärr lite för mycket på autopilot. Spela på 21/17-23/18 kan jag göra i sömnen känns det som, fast ska jag spela lite lösare så måste jag koncentrera mig mer. Inte för att det är nåt egentligt fel på att lira med mina tightare stats, fast jag har fått för mig att jag kan öka vinstmarginalen något om jag blir något lösare. Priset är förstås att jag måste koncentrera mig mer.

Alla spelare har ju sin syn på vad som känns bra att lira på för stats, det är ju väldigt individuellt. Att lira över t ex 24/21 kan betyda att man på hälften av borden kanske ligger på 26/21-30/25 och de andra ligger på 21/17.

Lite meningslöst svammel som vanligt...

Kvällspasset blev ganska kort, fyra av fem bord tömdes ganska fort på folk. Till slut satt jag själv på fyra av borden och då såg jag det som ett tecken på att jag kanske skulle kolla på fotbollsmatchen istället. ;-)

Det verkade som alla andra gjorde det eller nåt...

För övrigt kan jag meddela att böcklingarna var goda, men nu kommer det nog dröja ett bra tag innan jag äter det igen.

Heja Sverige!

Länk till kommentar

Blir förvånad över att alla sågar bet turn i JJ-handen. Mot en löspassiv fisk (32/5/1 var han väl?) vill vi ju få ut värde här. Dessutom skjuter vi antagligen ganska ofta med AJ/AK på den turnen. Mot en mer trixig kompetent spelare som är mer benägen att bluffa river checkar vi mycket hellre. Just my two cents.

Länk till kommentar

Blir förvånad över att alla sågar bet turn i JJ-handen. Mot en löspassiv fisk (32/5/1 var han väl?) vill vi ju få ut värde här. Dessutom skjuter vi antagligen ganska ofta med AJ/AK på den turnen. Mot en mer trixig kompetent spelare som är mer benägen att bluffa river checkar vi mycket hellre. Just my two cents.

Jag vidhåller fortfarande det är solklar bet mot synfisk på turn för värde och check mot mer kompententa spelare. Oavsett vad besser-visser rooney påstår så missar man ett bet om man checkar turn här i min värld. (Mot denna typ av fi)

Länk till kommentar

räcker för att se att han är synfisk, mm

Jag kommenterade att mina stats från gårdagens kvällspass bara var över 300 händer, inte att jag hade 300 händer på min Fi från gårdagens hand.

Problemet för de flesta spelarna är snarare att de spelar för många händer ur position än för få.

I min nya databas (59000 händer) har jag: Folded SB to Steal 88.5, samt Folded BB to Steal 81.4.

Länk till kommentar

Hur mycket ligger du plus totalt?

Jag ligger strax under budget i år. Det är inte så konstigt med tanke på att jag baserade +500 k på att jag skulle spela 3-4 timmar per dag. Jag har tyvärr bara snittat 2.5 timmar per dag under året.

Jag är i stort sett nöjd med resultatet, dock inte nöjd med att jag varit för lat och inte spelat fler timmar.

Jag har tagit ut cirka 300 k hittills i år, samtidigt som rullen växt så jag kan egentligen inte klaga. På pluskontot kan läggas till att jag har spelat ett oräkneligt antal golfrundor oxå. 8-)

Länk till kommentar