Gå till innehåll

Grymme, NL100-200 grind - 22 som dealer?


Grymme

Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SorkenK: hahaha....Cry me a river.... Jag vill att rubrikerna skall säga något om vad som händer i dagboken för tillfället. Blir det massiva klagomål så får jag väl omvärdera läget.

 

Djens Jag spelar NL100 och NL200. Håller med om att jag spelar väldigt försiktigt, men jag gillar att vara oversafe. Rädd att gula kanske. Sedan så tjänar jag ganska bra på min nivå, så det är ingen brådska. Men tanken är att jag skall gå helt till NL200 med skott på NL200£/NL500 när jag når 11000$. Håller med om att NL100$ är lite mesigt, men jag är väl ängslig av mig.

 

Några idéer om hur man kan spela sista handen på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några idéer om hur man kan spela sista handen på river?

 

Check-syn.

 

Anledning, han limpade in och väljer att fortsätta ändå, alltså antagligen något bra. Hade någon raisat pre och sedan hängt på då man har stege är det ju värdebet som gäller antar jag men nu skulle jag ta den sejfa vägen...lite väl konservativt kanske men man vill ju inte få rejält omslag efter att ha betat ut även på rivern. Bättre att syna en ½pots bet från fi om han har dig slagen. Alt. så lockar du fram ett köpförsök honom så summa summarum, check-syn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några idéer om hur man kan spela sista handen på river?

 

Lite preflop-stats hade ju underlättat. Har svårt att se att han skulle syna flop och turn med set och ett tvåpar typ J5, 95 kan vi väl utesluta om han är kompetent. Skulle han verkligen bara syna med QT på turn?

Problemet med att checka rivern är att han antagligen bara kommer att betta händer som slår dig, men checka händer som han kan tänkas syna med. Jag tror att han oftare har KJ, QJ eller JT där än QT. Betta ~$20 och folda mot omslag.

Betta full pot mot 3 spelare med en inside oop känns inte så hett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade i Pokertracker, men hade mindre aen 20 haender pa honom. Sa det kaendes inte sa meningsfullt att laegga upp statistiken/

 

Haller med om att checksyn nog aer raett. Sa spelade jag ocksa och synade ner en potstor bet fran honom. Han hade tvapar (T8). Kanske en lite for sjaelvklar hand att laegga upp och diskutera. Men det vore intressant om ngn ansag att man skulle beta ut pa river eller checkraisa.

 

Angaende min flopbet. Sa gor jag ibland. Jag kan ha precis vad som helst naer jag bettar. Om jag sedan forlorar 4bb pa det ibland hit och dit sa gor det inte sa mkt.

 

Skiver pa flickvannens dator med kyrilliskt tangentbord daerav avsaknaden av civiliserade bokstaever :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att checka rivern är att han antagligen bara kommer att betta händer som slår dig, men checka händer som han kan tänkas syna med.

 

Tycker även check/syn inte är helt felaktigt men inte för att han enbart kommer betta "händer som slår dig" utan man får ju aldrig glömma bord bluffvärdet.

 

Nu i efterhand så ser man ju att check var ett bra alt. då han inte gillade de parade femmorna heller och försökte plocka hem händerna ifall du hade haft missat drag, svag hand, svagt J eller whatever.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det är väl bara att konstatera att den onda aningen besannades. Fastnade i en session i måndags som kom att vara 22h!!!. Ett tag låg jag back 1600$, men lyckades efter riktigt bra spel att kämpa mig tillbaka. Började spela 18:00 på måndagen och slutade spela 16:00 på tisdagen, med resultatet -370$. Med 145$ i bonus inkasserat (och ca 260$ i bananer inspelade som kommer såsmåningom) så ökade bankrullen marginellt. Egot skakades dock rejält.

 

Några - och + och lärdomar.

 

- Att inte spela 22 timmar i sträck, naturlichweiss. Så här efterhand är jag mest förbannad på all slösad tid. Normalt sett så kan jag spela in 100-200$ på kanske två timmars spel. Att vinna tillbaka förlorade pengar kostar för mkt i tid som jag kunde spelat vinnande.

- NL200$ är mkt! tuffare. Förlorade majoriteten av pengar därifrån, vann tillbaka dem på NL100£ och NL100$. Det känns jobbigt att tvingas inse att man inte är den bästa spelaren, på flera av borden.

- Träffade på den kanske värsta psykopaten hittills "Notagain" på Cryptologic. Svensk är han också, så han kanske dyker upp här på PF.nu. Riktigt jävla obehaglig kille som gav sig in på att försöka bryta ner mig med elaka kommentarer. Det roliga är att det inte fungerade alls. Tvärtom spelade jag mkt bättre pga honom. Sedan hamnade jag all in preflop gentemot honom med QQ mot hans A9o. Att han drog ut gör inte så mkt, känslan av att ha spelat ut honom fanns där ändå.

- Blev kallad fisk en hel del. Det roliga är att det oftast är fisken som kallar en fisk. Kanske nätverkets vekaste spelare postflop retade sig på mig. Efter att ha betat bort honom i ett 20-tal händer så synade han ner mig i en liten pot och insåg att jag inte hade något. Han blev rätt sur.

 

I en så lång session så spelar man naturligvis en massa bra poker och en hel del dålig poker också. Skämdes lite när jag vann en 600$ pot med en 2 outare. Det kan kanske å andra sidan vägas upp av mina 5-6 st 100$ potter som jag förlorade med 52/48-or all in preflop. Överkort drar fanimig alltid ut. Ska posta en intressant hand också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte importera hhsen till pt så jag tar en situation ur minnet istället.

 

Säg att du har något i stil med. KTo. Du sitter i tidig position och limpar in. Effektiva stackar är runt 90-140bb (beroende på vem du får med dig). Ingen höjer men får två limpare, sb lägger sig och bb är checkar.

 

 

Floppen kommer...

 

AJ7 ookordinerade i färg.

 

I det läget så händer det ibland att jag betar ut 4bb (potbet). Tanken är att man träffar nötstegen ca 9%. Oftast får man bara syn och det finns en helt schysst chans att mer eller mindre stacka FI då han ofta träffar tvåpar i och med kortet som kommer. Dessutom är det få FI som gissar att man har nöten eftersom det är galet att spela som jag gör. Får man en raise på sig så känns det ju jobbigt, men det händer inte så ofta.

 

Visst, jag kissar bort lite småpengar ibland. Men belöningen är rätt stor. Dessutom förvirrar det FI en del. Ibland får man ju rundfold också, vilket ju inte är fel. Sedan så kan man ju alltid argumentera för att det är lite metaspel också.

 

Well, vad sägs. Galet eller rätt? Ngn mer som spelar så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet eller rätt? Ngn mer som spelar så?

Vad som är galet är att du limpar med KTo i tidig position.

 

Du vet att jag spelar shorthanded, right?

 

Well, jag openlimpar en del. Det står jag för. Visa mig en spelare vars PFraise är lika stor som hans vpip. Eller menar du att man skall folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet eller rätt? Ngn mer som spelar så?

Vad som är galet är att du limpar med KTo i tidig position.

 

Du vet att jag spelar shorthanded, right?

 

Well, jag openlimpar en del. Det står jag för. Visa mig en spelare vars PFraise är lika stor som hans vpip. Eller menar du att man skall folda?

Fold >>>> raise > syn

 

Jag spelar nog fan nästan aldrig KTo UTG sex- eller fem-handat, och gör jag det (förutsätter tight-passiva bord), så höjer jag.

 

På vissa bord är det inte fel att open-limpa, men då med händer som ger bra implicita odds, typ små pockets. Jag höjer oftast med dem först in även UTG, men om bordet är ganska vilt, så föredrar jag syn för att slippa bli omhöjd och vara tvungen att lägga.

 

KTo är väl egentligen den sämsta typen av hand att limpa UTG, eftersom du oftast snarare kommer ha omvända implicita odds på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du har en poäng i resonemanget om kassa implicita odds på KTo. Samtidigt så kan jag inte se hur man kan lägga KTo sexhandat. Då spelar man supertight, det gör inte jag. Jag har ca 26% vp$ip (PF raise 8,6%). Det fungerar bra för mig. En god anledning till att openlimpa är ju just de implicita oddsen. Om du kan betala 1bb för att vinna 100bb och dessutom har en andra chans för 4bb så ger det ju betydligt bättre odds än att betala 4bb för samma chans och samma vinst och att sedan behöva betala upp till en 12-15bb för en andra chans på potten. Och om du raisar preflop och får en återraise så måste du ju lägga (vilket du även påpekar)

 

Visst, man kan spela betydligt mer aggressivt, men det pallar jag helt enkelt inte. Behövs inte på NL100 heller, kanske får förändra spelet inför NL200 dock. Jag gillar att slaska en massa skräp i tidig pos, men det fungerar.

 

Givet situationen dock. Vad göra på floppen? Checkfold, checkcall, checkraise eller bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, efter 22-timmars debaclet så har jag med råge gjort slut på mina 30 pokertimmar för november. Men bara för att jag inte kan spela innebär ju inte att jag inte kan tänka på poker.

 

Jag tänkte resonera lite kring mitt preflopspel och min statistik i Pokertracker. För närvarande är jag 27/8,8/1. Jag skulle karaktärisera mig själv som Tight-normal-passive preflop och Loose-aggressive-normal postflop. Spelet fungerar rätt bra på NL100. Har en PtBB/100 på 4,82 även efter debaclet för en vecka sen. Detta är dock på en ganska begränsad databas om 38k händer. I min gamla databas med 120k händer hade jag PtBB/100 på ca 1,1, marginellt vinnande med andra ord.

 

Problemet är att jag känner att det kanske inte räcker riktigt till NL200. Jag skulle vilja satsa på att spela tight-aggressive-agressive preflop. Postflop är jag nöjd med mitt spel överlag. Tänkte sikta på PT-stats om 26/11/1,5.

 

Tanken är att jag såsmåningom skall genomföra följande. Tighta upp mig i tidig position, mindre okordinerade höga kort (KTo), mindre 1/2 gap SC (85s), och låga SC. Höja mer med SC, PP och höga okordinerade kort i middle och late position, öka min trebetrange med ett antal händer, särskilt mot LAG-spelare. tighta till mig i SB med flera limpers, höja mer med en eller ingen limper (möjligen alla Axo). Syna mindre preflopraises med Axs och SC i tidig position HU. Hmmm...vad mer kan man göra tro,..

 

Enda problemet är hur fan man skall fixa det här. Feg är man ju som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, pokermässigt har december börjat jävligt drygt. Två pass hittils som bägge har dragit ut i all evinnerlighet. Sammanlagt 10 timmars grind som resulterat i miniplussen 87$ respektive 97$. Egentligen skall jag väl vara glad att jag går pluss, men det känns långt ifrån slutet på oktober början på november när jag plussade 200-300$ på en timmes spel fem sex gånger i rad.

 

Med lite bonusar och grejer, men minus lite löneuttag ligger rullen nu på ca 10,300$. Har dessutom en ganska saftig RB på väg (cirkus 500$) som lär få bli månadens lön om det fortsätter såhär.

 

En del spännande händer i kvällens spel. Bla. den här. (FI är 22/15/1,8 efter ca 80 händer).

 

Game #2666472693: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2006/12/02 - 20:13:14 (GMT)

Table "Ludwig" Seat 2 is the button.

Seat 1: W (£113.19 in chips)

Seat 2: lok123 (£116.50 in chips)

Seat 3: rahvin (£108.25 in chips)

Seat 5: The_b_fox sits out

Seat 6: Frank0606 sits out

rahvin: posts small blind £0.50

W: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to W [7c Ac]

lok123: raises to £4

rahvin: folds

W: calls £3

----- FLOP ----- [Ah Jc 6c]

W: checks

lok123: bets £6

W: calls £6

----- TURN ----- [Ah Jc 6c][2s]

 

Hur spela turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Problemet är att jag känner att det kanske inte räcker riktigt till NL200. Jag skulle vilja satsa på att spela tight-aggressive-agressive preflop. Postflop är jag nöjd med mitt spel överlag. Tänkte sikta på PT-stats om 26/11/1,5.

 

...

 

Jag har nästan de statsen du strävar efter på runt 4000 spelade händer.

(26,5/13,5/1,7). Min bb/100 ligger på typ 15,x.

 

De killar jag möter som spelar mkt tightare och passivt, sätter sig ofta i besvärliga situationer.

Du borde alltså tjäna bra mycket mer på att spela mer aggro och framför allt preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #2666472693: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2006/12/02 - 20:13:14 (GMT)

Table "Ludwig" Seat 2 is the button.

Seat 1: W (£113.19 in chips)

Seat 2: lok123 (£116.50 in chips)

Seat 3: rahvin (£108.25 in chips)

Seat 5: The_b_fox sits out

Seat 6: Frank0606 sits out

rahvin: posts small blind £0.50

W: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to W [7c Ac]

lok123: raises to £4

rahvin: folds

W: calls £3

----- FLOP ----- [Ah Jc 6c]

W: checks

lok123: bets £6

W: calls £6

----- TURN ----- [Ah Jc 6c][2s]

 

Hur spela turn?

 

Jag hade checkraisat den floppen och är beredd att spela om stacken, om jag får pusha (så jag får lite FE) gillar inte att syna med hela stacken...förhoppningsvis tar jag potten direkt med min CR. Synar han (mot förmodan) så betar jag ut en så pass stor bet på turn att jag inte viker mot omslag.

 

Mina stats är 27/12/1.2, fast bara på ~35k händer. Ligger på ca 3.5BB/100. Lirar NL $200 SH. Jag är hyffsat nöjd men skulle nog öka på min PFR och TAF om jag inte lirade på Tribeca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har inte skrivit på ett tag nu. Men nu börjar det bli dags igen. De onda aningarna besannades ganska omgående och jag lyckades slå till med en downswing på en sisådär 3600$ under december. Bland annat hade jag glädjen att hamna all in på två bord samtidigt med KK, ett på floppen ett preflop. Bägge med 400-450$ stackar, bägge mot AA, bägge förlorade. Så kan man förlora 800$ på en minut. Förlorade även en 1000$ pot, minns dock inte riktigt hur. Summa sumarum -ca 3600$ på fyra sessioner. Nu har jag emellertid börjat hämta mig i januari. Gick till och med ner och spelade 50£-bord ett tag. Hellre vinna lite och få tillbaka självförtroendet än att spela högt och förlora mycket. Well, bankrullen håller sakta på att återhämta sig och ligger för tillfället på ca 8 300$ (sedan så har jag RB på ca 400$ som kommer i dagarna) sammanlagt 8 700 $ alltså.

 

Har lagt om spelet ganska mycket och bl.a. fått upp PF-raise till strax under 10, från tidigare 8. Vilket jag är ganska nöjd med.

 

 

Målet för 2006 var +100k SEK det gick ju åt helvete med downswingen i december men jag slutade ändå + ca 80k SEK.

 

Målet för 2007 får bli + 160k SEK, att etablera mig stadigt på NL200 och att känna på NL400 ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske kan beskrivas som ett move. Jag vet vad han har, simulerar att ha en annan hand än den jag har för att sedan låtsas att jag har en annan hand som jag inte heller har. Bra eller Anus?

 

 

Game #2982027033: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/01/04 - 18:44:02 (UK)

Table "Random" Seat 4 is the button.

Seat 1: mkors01 ($109.50 in chips)

Seat 2: Staani001 ($129.50 in chips)

Seat 3: HERO ($102.55 in chips)

Seat 4: Torsten ($100.25 in chips)

Seat 5: ydnew8 ($23.25 in chips)

Seat 6: Giorgios ($103.63 in chips)

ydnew8: posts small blind $0.50

Giorgios: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [7h 7c]

mkors01: folds

Staani001: calls $1

HERO: raises to $5

Torsten: folds

ydnew8: folds

Giorgios: folds

Staani001: calls $4

----- FLOP ----- [Th Td Ts]

Staani001: checks

HERO: bets $3

Staani001: raises to $9

HERO: raises to $17

Staani001: calls $8

----- TURN ----- [Th Td Ts][Qd]

Staani001: checks

HERO: bets $31

Staani001: folds

Returned uncalled bets $31 to Winston_4

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows [7h 7c] (A Full House, Tens full of Sevens)

HERO collected $43.25 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $45.50 Main pot $43.25 Rake $2.25

Board [Th Td Ts Qd]

Seat 1: mkors01 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Staani001 folded on the Turn

Seat 3: HERO showed [7h 7c] and won ($43.25) with A Full House, Tens full of Sevens

Seat 4: Torsten (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: ydnew8 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Giorgios (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som stör mig när det gäller poker, både hos mig själv och andra, är den otroliga girighet som framskymtar så fort man läser/pratar om ämnet. Det är väldigt lätt att fullständigt tappa koncept som pengars värde, glädje i arbete, värdet av att ha en fritid osv. Många tycks se spelet som någonslags TV-spel där det gäller att ta sig till sista leveln (high stakes poker). Under färden dit, som misslyckas för de flesta, så förstör de sitt sociala liv och mår skitdåligt rent psykiskt på grund av svängningarna. Samtididigt så får de ingen glädje av de vunna pengarna eftersom de bara ses som ett medel att vinna ännu mer.

 

Jag är på intet sätt opåverkad av fenomenet själv. Det är lätt att förläsa sig på kids på forumet som gått från NL50 till NL1000 på tre månader medan man själv är kvar och harvar i träsket. Några medel har jag i vart fall gjort för att försöka motverka ovanstående.

- dels så försöker jag begränsa mitt spel, både till antalet dagar jag spelar och dels till timmarna jag spelar. Försöker ju som bekant hålla mig till 30 timmar/mån. Denna månaden har jag spelat 1, 2, 4, 7 och 12 januari.

- dels försöker jag faktiskt att ta ut en lön regelbundet. Både för att jag vill spendera lite pengar och för att jag vill känna att jag faktiskt fått något om jag någon dag skulle torska rullen.

 

Ändå kryper det i fingrarna nästan varje kväll och man vill så gärna spela, men håller emot... snacka om beroendeframkallande.

 

Well tillbaka till girigheten. Det folk inte fattar är att även om man bara tjänar en cirkus 1500$/månad på 30 h spel så innebär det ändå ca 350kr/h skattefritt. Det att jämföra med min vanliga knegarlön som för närvarande drar in cirka 90kr/h efter skatt. Om folk, och jag med för den delen, bara kunde stilla sig lite så skulle de inse att man inte måste spela NL1000 för att tjäna rätt bra med pengar. och man slipper svängningarna på de högre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, till spelet då. Spelade ca 3 h 45 m idag. Gick 250$ och kände att jag hade kontroll på spelet nästan hela tiden. Tiltade lite i 5 minuter bara. Rullen, som nu är på god väg att återhämta sig från decemberdebaclet ligger för närvarande på ca 9 020$.

 

En ganska rolig hand idag.

 

Handen innan så har jag UTG limpreraisat (efter miniraise) tre spelare preflop och tagit hem potten utan motstånd.

Samma spelare som miniraisade handen innan miniraisar igen och tre spelare synar. Jag får AcAs (på BB)...roligt roligt. Jag återhöjer rätt kraftigt (till 13 $) i hopp om att lura någon, Får syn av en kille i MP med ca 50$.

 

Floppen 9s5d3d. Effektivt stackdjup ca 40$. Potten ligger på 20$. Jag talar först. Hur agera?

 

 

 

 

F ö så blev jag erbjuden att skriva en pokerblogg åt en tidning för ett tag sen. Nappade inte dock eftersom de inte ville betala något,... kan de stava till "gratisarbetare". Vet inte om de skickade mejl till 150 dagboksskrivare eller bara mig, men lite smickrande var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #2672374813: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/12/03 - 08:08:37 (DST)

Table "Lopez" Seat 5 is the button.

Seat 2: oslokula ($526.25 in chips)

Seat 3: cotupac ($37 in chips)

Seat 4: Grymme ($481.35 in chips)

Seat 5: BillyCo ($205.25 in chips)

Seat 6: Spooked ($153 in chips)

Spooked: posts small blind $1

oslokula: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Grymme [Kh Kc]

cotupac: folds

Grymme: raises to $8

BillyCo: folds

Spooked: folds

oslokula: raises to $30

Grymme: calls $22

----- FLOP ----- [Qd 4c 2h]

oslokula: bets $42

Grymme: calls $42

----- TURN ----- [Qd 4c 2h][8h]

oslokula: bets $154

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, dagens grind gav cirkus 170$+. Rullen ligger för närvarande på 9040$+ 500SEK . Känns som om jag spelade i stort sett utan misstag utom en gång när jag fick toppset. Handen slutade med att jag blev översettad, men pga mitt slöspel så förlorade jag bara 54$, det ironiska är att jag förmodligen blivit stackad om jag spelat handen optimalt.

 

Här kommer iallafall gårdagens hand som jag inte la upp och en ganska intressant hand från idag.

 

Readen på Sir Robin är att han är rätt aggressiv preflop. Ligger på 34/18. Dock inte lika aggro postflop. har bara han på 40 händer dock.

 

Game #4166946884: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/01/14 - 12:56:47 (ET)

Table "Brazilianborn" Seat 6 is the button.

Seat 1: sir_robin ($201.75 in chips)

Seat 2: J_archer ($92 in chips)

Seat 3: Winston_s ($259 in chips)

Seat 4: Strudel ($209.75 in chips)

Seat 5: clockend ($157 in chips)

Seat 6: Puffen ($219.75 in chips)

sir_robin: posts small blind $1

J_archer: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_s [9c 9s]

Winston_s: raises to $8

Strudel: folds

clockend: calls $8

Puffen: folds

sir_robin: calls $7

J_archer: calls $6

----- FLOP ----- [Kh 6s 4s]

sir_robin: checks

J_archer: checks

Winston_s: bets $16

clockend: folds

sir_robin: calls $16

J_archer: folds

----- TURN ----- [Kh 6s 4s][Kc]

sir_robin: checks

Vad göra?

 

och så handen från iförrgår..... (läs gärna vad som hänt handen innan, se tidigare inlägg.

 

Game #4148681754: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/01/12 - 16:38:46 (ET)

Table "Abbottabad" Seat 1 is the button.

Seat 1: 0HARVEY00 ($48.75 in chips)

Seat 2: Klaske ($92.25 in chips)

Seat 3: Winston_s ($171.25 in chips)

Seat 4: Dim110213 ($47 in chips)

Seat 5: rippon77 ($86.30 in chips)

Seat 6: Bobo_fly ($48.15 in chips)

Klaske: posts small blind $0.50

Winston_s: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_s [As Ac]

Dim110213: raises to $2

rippon77: folds

Bobo_fly: folds

0HARVEY00: calls $2

Klaske: calls $1.50

Winston_s: raises to $13

Dim110213: folds

0HARVEY00: calls $11

Klaske: folds

----- FLOP ----- [9h 2c 5d]

Vad göra?

 

Har f ö noterat att inte så många svarar på inläggen i dagboken. Skriver iofs mest för min egen skull. Men det finns kanske något jag kan förbättra. All kritik, även icke konstruktiv :-P välkomnas....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedbacken...alltid trevligt.

 

 

Well. Här kommer resultatet från 99 handen ovan. Nu är det kanske lite resultatstyrt, han hade lika gärna kunnat sitta på KQ-KT, men jag är rätt nöjd med readen. Anledningen till att jag bettade igen på turn var att jag trodde att han skulle ha betat ut på floppen med en kung eller ett set. På turn så skulle han definitivt betat ut för att få bort eventuella drag eller lura med färgdraget. Alltså satte jag honom på A) ett drag, mest sannolikt B) en hand liknande min eller C) ett monster, dock väldigt osannolikt. Problemet med att checka på turn är att du nästan får en autopotbet på dig mot en hyperaggro spelare.

 

well...här kom handen

----- TURN ----- [Kh 6s 4s][Kc]

sir_robin: checks

Winston_s: bets $32

sir_robin: calls $32

----- RIVER ----- [Kh 6s 4s Kc][Th]

sir_robin: checks

Winston_s: checks

----- SHOW DOWN -----

sir_robin: shows [7d 5d] (A Pair of Kings, Ten high)

Winston_s: shows [9c 9s] (Two Pairs, Kings and Nines, Ten high)

Winston_s collected $125 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $128 Main pot $125 Rake $3

Board [Kh 6s 4s Kc Th]

Seat 1: sir_robin (small blind) showed [7d 5d] and lost with A Pair of Kings, Ten high

Seat 2: J_archer (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Winston_s showed [9c 9s] and won ($125) with Two Pairs, Kings and Nines, Ten high

Seat 4: Strudel folded before Flop (didn't bet)

_____________

I den andra handen (med AA) undrar jag hur man ska ställa sig till en check med intentionen att checkraisa all in. Tanken är att min reraise preflop ser ut som en ren steal (se förhistorien) och att det ser ut som att jag ger upp på floppen utan träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...