Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Total number of players : 10

Seat 3: EMD69 ( $35.88 )

Seat 5: brier2007 ( $45.73 )

Seat 7: ek789 ( $28.25 )

Seat 10: Baracuda_SWE ( $22.5 )

Seat 9: kapua544 ( $29 )

Seat 2: redhd1955 ( $20.38 )

Seat 4: GW77038 ( $19.75 ), knappen.

Seat 8: BPL210360 ( $18.25 )

Seat 6: MissusMac ( $19.37 )

Seat 1: neugenio ( $30.5 )

brier2007 posts small blind [$0.25].

MissusMac posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Baracuda_SWE [ Ks Qd ]

ek789 folds.

BPL210360 folds.

kapua544 folds.

Baracuda_SWE calls [$0.5].

neugenio folds.

redhd1955 calls [$0.5].

EMD69 folds.

GW77038 folds.

brier2007 calls [$0.25].

MissusMac checks.

** Dealing Flop ** [ Qc, Kh, Kc ]

brier2007 checks.

MissusMac checks.

Baracuda_SWE checks.

redhd1955 bets [$0.5].

brier2007 calls [$0.5].

MissusMac calls [$0.5].

Baracuda_SWE calls [$0.5].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

brier2007 checks.

MissusMac bets [$1].

Baracuda_SWE raises [$2].

redhd1955 raises [$3].

brier2007 raises [$4].

MissusMac calls [$3].

Baracuda_SWE calls [$2].

redhd1955 calls [$1].

** Dealing River ** [ Ad ]

brier2007 checks.

MissusMac bets [$1].

Baracuda_SWE calls [$1].

redhd1955 raises [$2].

brier2007 calls [$2].

MissusMac raises [$2].

Baracuda_SWE calls [$2].

redhd1955 raises [$2].

brier2007 calls [$2].

MissusMac calls [$1].

Baracuda_SWE calls [$1].

redhd1955 shows [ Kd, Ah ] a full house, Aces full of kings.

brier2007 doesn't show [ 2c, 4c ] a flush, ace high.

MissusMac shows [ As, 5d ] a full house, Aces full of kings.

Baracuda_SWE doesn't show [ Ks, Qd ] a full house, Kings full of aces.

redhd1955 wins $17.5 from the main pot with a full house, Aces full of kings.

MissusMac wins $17.5 from the main pot with a full house, Aces full of kings.

Kommentar:

Satt coh spelade och fick högsta kåken på flopp. Eftersom bordet haft egenheten att lägga sig när jag höjde försökte jag maska med min kåk. Då kom esset och jag såg möjlig flush/st. flush. Då började folk att betta som galningar. Borde jag lagt mig när ess nummer två kom?, många går vidare med ess men det här är spelare som kan gå vidare till showdown med 49o utan något på bordet, tror de försöker bluffa i FL-poker eller nåt.

Frågor:

1. Borde jag höjt mer före floppen?

2. Borde jag höjt mer efter floppen?

3. Borde jag lagt mig när esset kom på rivern?

(RP - Kubo)

Postad
1. Borde jag höjt mer före floppen?

Frågan är om du alls ska spela handen. KQo i tidig position är ingen hit och risken är stor att du får med dig händer som dominerar dig - vilket precis var fallet denna gång.

2. Borde jag höjt mer efter floppen?

Om du menar direkt på floppen så skulle jag nog låta bli. Du har ett riktigt monster - det känns klokt att maskera det, och samtidigt låta motståndarna dra till sämre händer.

3. Borde jag lagt mig när esset kom på rivern?

Då turen kommer tillbaka till dig efter alla höjningar ligger drygt 30 dollar i potten vilket ger dig femton gånger pengarna på din syn - men du får naturligtvis räkna med att väldigt ofta vara slagen i det här läget.

Postad

Först in i mellanposition (eller senare) så bör du höja så gott som 100% av alla händer som du ska spela. Tror jag. Att openlimpa är mest en lämplig strategi från tidig position, i alla andra position så vill man ha ett skott på att ta mörkarna direkt. KQo spelar du självklart där.

På floppen så har du väl hittat ett av de där väldigt sällsynta ställena som det är rätt att slöspela i fixlimit. Och andra sidan så kanske dina motståndare är villiga att betala för att dra till färg eller stege på den här brädan och i så fall kan du ju beta ändå.

Turnen är det ju lika bäst att cappa, det gick in både färg och stege samt att det tidigare betandet inte direkt indikerat AK. Finns med andra ord gott om händer som du slår och en hyffsad del av dem drar till och med dött mot dig.

Rivern så är det ju dags att svära våldsamt och jag tror tyvärr inte att du kan syna mer än ett bet. När någon höjer en tvåparad bräda efter en massa action på turn så är nog det bästa du kan hoppas på en splitt, och dessutom är ess inte särskilt ovanliga kort så ofta kommer du ju att torska hela potten.

Postad
Preflop : Nja, inte sååååå dålig hand, visst kan du testa med att höja preflop (för att ev. får bort marginella händer efter dig).

Man höjer inte preflopp för att få bort marginella händer efteråt. De marginella händerna är ju sånt som KTs eller QJ, alltså händer man hjärtligt gärna vill ha syn av. Man höjer för att få in värde av sämre händer som synar, maskera sin hand (om man höjer alla händer man spelar härifrån läcker man ju så lite information som möjligt om dem), ta ett skott på mörkarna och bygga initiativ i handen.

Postad
Nu tänker jag mera på händer som T8o, 97o, m.m. KTs eller QJ synar en extra höjning lätt på dessa nivåer. I övrigt håller jag med.

Ok, jag gick i tankarna på att det krävs en rätt optimistisk läggning för att se T8o som marginell och därför sådana händer inte åsyftades.