Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

CO har fått sin stack av en spelare som tiltade bort tre inköp på 5 händer. Två av dessa inköp var all in preflop mot CO:s AAxx. CO har varit hyffsat aggressiv och det är mot honom som jag har fått en stor del av min stack. Jag har spelat relativt tight och visat mest bra händer men har även blivit uppkollad med någon bluff. Det var min sista hand för dagen och jag tänkte lägga mig preflop men lillhjärnan sa spela, detta fick mig tydligen att gå in i passivemode. Om man inte vill minimera värde som jag tydligen ville, vilken linje ska man ta?

Cryptologic

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2.50/$5

9 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $230.37

Hero: $1299.25

MP1: $262.50

MP2: $462.50

MP3: $144.92

CO: $2042.84

Button: $90.81

SB: $612.11

BB: $1023.50

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with J:spade: K:club: 8:diamond: T:club:

UTG folds, Hero calls, MP1 calls, 2 folds, CO raises to $27.5, 2 folds, BB calls, Hero calls, MP1 calls.

Flop: 4:club: J:club: 9:diamond: ($112.5, 4 players)

BB checks, Hero checks, MP1 checks, CO bets $112.5, BB folds, Hero calls, MP1 folds.

Turn: T:heart: ($337.5, 2 players)

Hero checks, CO checks.

River: 8:club: ($337.5, 2 players)

Hero checks, CO checks.

Results:

Final pot: $337.5

Postad

Postflop tycker jag ändå spelet verkar helt okej. Du har träffat skapligt med en halvdålig hand, och risken känns ju överhängade att du ligger rätt dåligt till om du lyckas få in all keramik i mitten. Vad ska han betala av turn/riverdonkar med liksom? Det är ju uppenbart att du minst har stege.

Alternativet vore väl att c/r potta floppen och jamma any turn. Då kan du ju få loss alla händer du leder marginellt mot samt en del händer som är marignellt bättre än din, och direkt vinna en hyffsad pott. Skulle du mot förmodan få syn så är det väl bara att dra ut :).

Några andra spel som verkar vettiga hittar jag inte. Mediokra händer ur poss ärsvårspelat i PLO.

Postad

ser okej ut. Floppen är förstås en CR om stackarna vore kortare men inte med 260BB då gillar man inte en syn/allin efter en checkraise, det har förstås hänt att man checkraisat den här handen när man trott att FI var på en svag CB men det är mycket pengar att investera ur pos.. du träffar hyffsat och checkfold finns ju inte förstås med så här pass bra hand så det måste nog bli check syn eller möjligen bet och hoppas han inte höjer och helst att han lägger sig.

turn är okej med, check för han kan ha träffat stegen och har han set så finns det stor risk att han synar ett potbett där medans han hade checkat bakom och låtit oss dra fritt annars. checkar vi och han bettar så vet jag inte om vi viker eller synar beror vad vi kan sätta FI på för HD och om vi tror han betalar av. vi har inte många nötouts kvar så jag lutar åt fold.

River vet jag ej,I stora drag tre val har vi, antingen bet för att få syn av sämre hand , check/ fold för vi tror han har esshög färg eller så check/syn för att få värde från hans bluffar, måste nog va inne i spelet för att veta vilken linje som verkar bäst.