Gå till innehåll

Avvärja tilt, hur?


Mr GZON

Recommended Posts

Trots att jag har spelat poker en relativt längre tid (ungefär ett och ett halvt år) så har jag problem med bad beats. Jag är en dålig förlorare (man kan vända på det och säga att jag har en vinnarskalle, haha), det är inget snack om saken. Avskyr i synnerhet att förlora mot runner runner och 1-4 outers. Mina tilts artar sig inte i att jag blir ”wild and crazy”, jag blir mer en callinstation än en maniac vid bordet. Lite fånigt är det, men jag spammar gärna chatten vid tilt – inget vidare eftersom det skriker till alla att jag är i tilt (som om det inte redan gjorde det ;)). Jag har dock vid flera tillfällen lyckats med bedriften att få andra spelare i tilt med mitt spammande, EV+, min tilt brukar avta då. Blev nylig för första gången chatt banned, det på en site jag nyligen reggade mig på – har blivit rapporterad vid flera tillfällen på andra siter utan något har hänt. Hur som haver, jag vill kunna kontrollera min tilt innan den helt slår ut. Någon som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Multitabla - du hinner inte tilta på samma sätt alt. tilt infinner sig mest när det blir prallella bad beats vilket är mindre sannolikt

2. Gå ifrån en stund eller byt bord

3. Ta lagom med morfin - man blir lite lagom likgiltig men ändå nöjd på något sätt

4. Terapi

5. Börja med ett rent skicklighetsspel med minimal slumpmässig variation som schack

6. Ha sex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Multitabla - du hinner inte tilta på samma sätt alt. tilt infinner sig mest när det blir prallella bad beats vilket är mindre sannolikt

2. Gå ifrån en stund eller byt bord

3. Ta lagom med morfin - man blir lite lagom likgiltig men ändå nöjd på något sätt

4. Terapi

5. Börja med ett rent skicklighetsspel med minimal slumpmässig variation som schack

6. Ha sex

 

1. Check!

2. Check!

3. Check!

4. Check!

5. Check!

6. DOH! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Dessvärre så är den lilla siten (ingår ej i något nätverk) jag spelar på är så liten att det inte finns mer än ett bord vanligtvis. Jag kommer att lämna denna site. Jag har multi-tablat några gånger tidigare. Min begränsade erfarenhet från det är, tilten blir inte lika allvarlig – slår den ut ordentligt så tiltar jag dock på alla bord och sedan slutar det med att jag spammar och spelar på endast ett bord då jag inte hinner med de övriga.

 

2) Har inte vad jag kan minnas gjort det för än här om dagen. Höll mig dock bara borta cirka två timmar. Efter några få suckouts så blev jag sne igen – är lite långsint av mig. Får i fortsättningen hålla mig borta en längre tid än två timmar :). Att byta bord ska jag absolut testa, när jag har bytt site, tror det kan fungera riktigt bra - om man gör det då man börjar känna sig irriterad – irritationen brukar ju rikta sig mot vissa spelare så det kan vara trevligt att slippa dom.

 

3) Det avstår jag ifrån

 

4) Så allvarligt är det inte. Är inget psykbryt.

 

5) Det är nog det som skulle passa mig bäst. Det finns väll dock inget sådant som man kan göra någon direkt ekonomisk vinst på som glad amatör.

 

6) Tror inte det kommer att bli så lyckat om man spelar samtidigt - dock i kombination med tips 2 :)

 

 

Mer förslag är välkomna. Ska ta och införskaffa en skumgummiboll, tror att den kan vara en bra kombination till förslag till 1 och 2

 

BTW, var det inte The Kid som sa, ”show me a good loser and i will show you a loser”? Vet inte vilken typ av person han var. Han anses väl som värdens bästa pokerspelare ?

 

Jag försvarar inte att vara otrevlig i chatten. Att bli chatt bannad stör mig dock inte direkt. Däremot mitt dåliga spel när jag tiltar, samt att dom som bara spelar för nöjets skull väljer att lämna bordet eller skärpa sitt dåliga spel efter bästa förmåga (vilket inte är högt) - EV minus - vill nästan det då jag blir trött på dom som har mycket tur för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Multitabla - du hinner inte tilta på samma sätt alt. tilt infinner sig mest när det blir prallella bad beats vilket är mindre sannolikt

2. Gå ifrån en stund eller byt bord

3. Ta lagom med morfin - man blir lite lagom likgiltig men ändå nöjd på något sätt

4. Terapi

5. Börja med ett rent skicklighetsspel med minimal slumpmässig variation som schack

6. Ha sex

 

hmm varför spela poker om det finns möjlighet till sex? det känns ju lite EV- ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Multitabla - du hinner inte tilta på samma sätt alt. tilt infinner sig mest när det blir prallella bad beats vilket är mindre sannolikt

 

Tycker det oftast er tvertom, ner man vel blir bad beatad so ryker ju fan hela stacken po helften av borden samtidigt, bara for att fo en att bryta ihop. Spelar man bara 1 eller 2 bord so gor det inte att oka po lika monga bad beats ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...