Jessica Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 PokerStars 15/30 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with 4, Q. 3 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) 4, 6, 3(2 players) Hero bets, BB calls. Turn: (3 BB) 5(2 players) Hero checks, BB bets, Hero calls. River: (5 BB) 4(2 players) Hero bets Final Pot: 7 BB Fi är en dålig lag (uppskattat efter att ej ha spelat mot honom så mkt) Hit me! Citera
Miami Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Om han är lag känns det som en fold pre för mig. Kanske är normaltight i blindsen? Ändå tveksam iof. Turn är väl ok om han kommer beta den åt dig med några missade överkort, han låter inte sig själv dra gratis, är du redan rökt är c/c ok oxå. River....ja.....hehe...vad har han inte raisat på vägen som callar här som du slår? Citera
Jessica Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Om han är lag känns det som en fold pre för mig. Kanske är normaltight i blindsen? Ändå tveksam iof. Turn är väl ok om han kommer beta den åt dig med några missade överkort, han låter inte sig själv dra gratis, är du redan rökt är c/c ok oxå. River....ja.....hehe...vad har han inte raisat på vägen som callar här som du slår? Jag checksynar turn. Jag har massa egna tankar om den här handen men vill helst ha lite mer respond först Citera
KungXerxes Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Checksyn på river. Känns som att han råkat pricka in en stege eller tvåpar men är rädd för färgen. Då går det inte att skrämma honom med ett riverbet. Samtidigt har du för bra hand för att ge upp. Citera
Bjorn_ Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Lite synd att inte mörkstrukturen framgår. Då det är 15/30 gissar jag att mörkarna mycket väl kan vara antingen 5-15 eller 10-15 och det har ju rätt stor betydelse här. Är det 5-15 struktur bör man nog folda här. I vanlig struktur (här sb = 7½) skulle jag spelat handen i en blandad öppningsstrategi (för limp) men ej i en ren höjningstrategi. Är mörkarna 10-15 lär man ju spela oavsett strategi, hade dock fortfarande föredragit en limp framför raise. Postflop känns spelet helt rätt mot en inte allt för bra LAG, svårt beslut på river om han höjer bara men men... Hade du för avsikt att folda mot riverraise? /Bjorn Citera
omduvoresomjag Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Handen fram till river är inte mycket att orda om imo. Vilka händer slår du som han synar riverdonken med? Färre kombinationer än som har dig slagen förmodligen. Är du beredd att vika för raisen på river så, why not, då funkar din linje. Problemet är att det är en ganska trevlig bräda för en bluffriverraise också, och jag vill gärna ta det till SD när rivern väl faller. Citera
Jessica Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 10/15 struktur. Jag sätter honom inte direkt på stege lr färg då han ofta semibluffar floppen då. Turn check synar jag och check foldar river UI. Jag betfoldar rivern här. Citera
Bjorn_ Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 10/15 struktur. Jag sätter honom inte direkt på stege lr färg då han ofta semibluffar floppen då. Turn check synar jag och check foldar river UI. Jag betfoldar rivern här. Är skeptisk mot om det är rätt att checksyna turn om du tänker checkfolda river UI. Du har ju bara fem outs till tvåpar/triss och en av dessa ger fyra spader på bordet. Mot en LAG lär du heller sällan eller alldrig få visa korten gratis mot en hand du slår UI. I så fall tror jag det är en bättre linje att bet-folda turn... /Bjorn Citera
Hjort Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Lite synd att inte mörkstrukturen framgår. Då det är 15/30 gissar jag att mörkarna mycket väl kan vara antingen 5-15 eller 10-15 och det har ju rätt stor betydelse här. Jag har aldrig hört talas om att 5-15 förekommer. Citera
Jessica Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 10/15 struktur. Jag sätter honom inte direkt på stege lr färg då han ofta semibluffar floppen då. Turn check synar jag och check foldar river UI. Jag betfoldar rivern här. Är skeptisk mot om det är rätt att checksyna turn om du tänker checkfolda river UI. Du har ju bara fem outs till tvåpar/triss och en av dessa ger fyra spader på bordet. Mot en LAG lär du heller sällan eller alldrig få visa korten gratis mot en hand du slår UI. I så fall tror jag det är en bättre linje att bet-folda turn... /Bjorn Han checkar efter med alla händer < 2 par inklusive massa händer jag slår. Jag synar ej turn för att försöka förbättra min hand utan för att jag kan ha bäst hand. Rivern gjorde så att jag slår allt utom kåk/stege/färg och jag betar därför för värde (men foldar mot raise dåjag inte ser honom bluffraise där med tanke på hur stor chans att jag har något kanonbra) Citera
Recommended Posts