Gå till innehåll

PLO8 - Nötfärgdrag och nötlågdrag

callen

Recommended Posts

I ett homegame igår plockade jag upp AQ22 med tre ruter i sb. Foldat fram till knappen som limpar, jag callar bb checkar.

Flop: K67 med 67 i ruter. Jag checkar, bb betar pott, knappen raisar pott. Jag antar att han har en bra höghand. Jag callar, bb lägger sig.

Turn: offsuit T. Jag checkar och knapen betar pott. Han är närapå allin. Jag callar.

River: 2. Jag checkar och han går allin, pga att det är så lite i förhållande till potten så synar jag och han visar upp 9876.

Hur skulle jag spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför antar du att knappen har en bra höghand på en bräda med två låga kort? Det känns ju mer som han då faktiskt har ett bra lågdrag och något vettigt för den höga delen av potten.

Och varför checkar du floppen?

Jag skulle dragit till med ett mindre (typ halvpott) värdebet i hopp om att få syn av båda motspelarna och om potten blir höjd så får man väl fundera lite närmare på vad man hittar på då.

Om man tittar närmare på det hela så är det ju svårt att ha problem heads-up, särskilt som du blockar motståndaren från att ha A2. Om han har KKK så har du runt 45% equity och om han har den sortens hand han faktiskt hade så är du uppe 58% equity. Eftersom du dessutom har kass position känns det lika bra att dega in där.

Egentliga problem uppstår bara när du är uppe mot set och ytterligare ett nötlågdrag. Och du förlorar aldrig särskilt stora pengar på att gå all-in här.

Länk till kommentar

Tja, det såg ut som om han hade en bra höghand och ville få bort ev lågdrag. Jag trodde han hade KKK.

Visst vill man gärna vara allin på floppen med en monsterdraghand och dålig position, jag hade gärna sett att bb synade också, det lär ju inte skada min hand om han är med, därför slog jag inte om, troligen dumgirigt.

Länk till kommentar