Gå till innehåll

NLT - Hur ofta är det bra att checksyna?


mgps

Recommended Posts

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00

 

Players:

Hero (EUR 227,70 in seat 1)

44556677 (EUR 239,64 in seat 2)

ovfre (EUR 124,50 in seat 3)

M@tador (EUR 116,30 in seat 4)

nfl44 (EUR 217,64 in seat 5)

PTL_Puma35 (EUR 181,30 in seat 6)

 

Dealer: PTL_Puma35

Small Blind: Hero (1,00)

Big Blind: 44556677 (2,00)

 

bhunji was dealt: 9d - Qd

 

ovfre Call (2,00)

M@tador Fold

nfl44 Fold

PTL_Puma35 Fold

Hero Call (1,00)

44556677 Raise (5,00)

ovfre Fold

Hero Call (5,00)

 

Flop 3d - Kc - 9h

 

Hero Check

44556677 Bet (11,00)

Hero Call (11,00)

 

Turn 3d - Kc - 9h - 8d

 

Hero Check

44556677 Bet (21,00)

Hero Call (21,00)

 

River 3d - Kc - 9h - 8d - 7h

 

Hero Check

44556677 Bet (55,00)

Hero Call (55,00)

 

 

 

kommentarer? fi är kass och lättläst så är ganska säker på att han är tom pga att han inte bettar pott på flopp(han bettar 70% ca). finns iofs inget drag han kan semibluffa men han pottar träffar.

på turn plcokar jag upp bakdörrsdraget så om jag inte skulle leda har jag många outs och skulle jag ha jättefel och han faktiskt har en riktigt bra hand kan jag få väldigt bra betalt.

på river steker han väldigt länge innan han bettar sådär är jag väldigt säker på att han är tom.

 

vad jag vill diskutera är väl egentligen hur ofta det fiskförklarade checksyn-spelet kan löna sig mot aggressivt motstånd...

mot kompetentare fi som ser detta lär man ju bi värdebettad in i döden när de har något men för att variera sig ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kommentarer? fi är kass och lättläst så är ganska säker på att han är tom pga att han inte bettar pott på flopp(han bettar 70% ca).

 

Om det är som du säger måste fienden vara världens mest lättläste fiende. Suck.

 

Du synar alltså ner andraparet till river för att fienden inte bettar ut fullt på floppen? Du är fortfarande slagen av 1010/jj/qq/9med bättre kicker.

 

Om du är säker på att fienden är tom, varför raisar du då inte?

 

Nu låter du ju dessutom fienden få chansen att dra ut dig. Jag menar, din hand är ju inte direkt säker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kommentarer? fi är kass och lättläst så är ganska säker på att han är tom pga att han inte bettar pott på flopp(han bettar 70% ca).

 

Om det är som du säger måste fienden vara världens mest lättläste fiende. Suck.

 

Du synar alltså ner andraparet till river för att fienden inte bettar ut fullt på floppen? Du är fortfarande slagen av 1010/jj/qq/9med bättre kicker.

 

Om du är säker på att fienden är tom, varför raisar du då inte?

 

Nu låter du ju dessutom fienden få chansen att dra ut dig. Jag menar, din hand är ju inte direkt säker....

 

 

det är ju det som är frågan. jag gör väl en sk rope-a-dope(eller? är inte säker på termen.).

man får ju väga risken att han drar ut mot att kunna plocka upp bluffvärde.

 

höjer jag turn lägger han eller ställer antagligen så inget bra semibluffläge tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise e ju naturligtvis uselt. Annars gillar jag fiskar som synar ner mig med andra paret bara för dom tror jag 3-barrel bluffar pga av att jag ändrat mitt standardspel/bettingmönster lite.. Tror man ska akta sig för att lita till 100% på sånna här reads. EV- säger jag.

Jag håller med, hade lagt river här utan en betydligt bättre read.

 

Varför skulle han betta river här med en hand du slår?

Det finns inga rimliga drag på floppen som du kan ha, så att han själv bettar skit för att få dig att kasta ett "högre" missat drag finns inte. Så när du synar turn innebär det att du ofta har en hand du vill se SD med, och är han inte helt mongo borde han kunna fatta det.

 

Spelat fram till river är ok. Hade dock funderat på att folda mot höjningen preflopp, en hyffsat dålig draghand ur position är ingen höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise e ju naturligtvis uselt. Annars gillar jag fiskar som synar ner mig med andra paret bara för dom tror jag 3-barrel bluffar pga av att jag ändrat mitt standardspel/bettingmönster lite.. Tror man ska akta sig för att lita till 100% på sånna här reads. EV- säger jag.

 

jo det är ju sant.

 

men jag fick draget på turn och river steket han sååå länge.

 

men sant att en del värdebettar också i situationer där de inte fattar att de egentligen bluffar(sen kan ju vissa göra väldigt tunna värdebet också men inte denna killen) och det lär ju hända mot en kompetent fi som observerat att man gör så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker din hand är för svag för din line. Jag tror att det är viktigt att bed hur du ligger till jmf med fis HD på floppen. I det här fallet kanske det rör sig om att du leder ca 50%. Om nu fi spelar tight aggro och fortsätter att pumpa med de flesta händer som slår dig så kan han unna sig att skjuta hela vägen i mål väldigt väldigt ofta(detta är ju i och för sig fel just mot dig) men ändå gå+.

Så i det här fallet säg att fi pumpar på oavsett vilken hand han har från floppen och frammåt så kommer EV=0. Sannolikt lite EV- tom för dig eftersom showdownvärdet i din hand inte förbättrades men fi kan ha gått om.

Med den här typen av spel är det ofta rätt att lägga bäst hand tidigt. Sedan när du får en hygglig hand så kommer du att vinna en stor pott.

Edit: ex är väl något extremt men det illustrerar mekanismen tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...