Gå till innehåll

WhaLaLas Assyriska QUIZ


WhaLaLa

Recommended Posts

Okej, det finns inget party alls med den här quizzen.

Jag tror den är ganska svår.

5p kanske är en bra score?

 

Inspirerad av eurythmech (stavning?) så ska jag försöka göra ett så svårt quiz som möjligt.

 

Halvpoäng och andra småpoäng delas ut godtyckligt. Felstavningar hånas fritt.

 

Såklart ingen google eller dylikt.

 

En poäng delas ut på alla frågor, oavsett antalet svar som krävs. T.ex. Ger varje rätt svar på fråga 15 0,25p medan varje rätt svar på fråga 10 ger 0,5p.

 

 

 

1. I år fullföljde Assyriska bedriften att åka rakt igenom seriesystemet från allsvenskan ned till div1 (För icke sportintreserade, Sveriges tredje högsta division). Vilket är det ända laget som tidigare lyckats med samma sak?

 

2. Hur många av Assyriskas 28 spelare har ett svenskt namn, enligt mig? (Både för och efternamn)

 

3.Assyriskas bästa placering i Allsvenskan? Vilket år?

 

4.Assyriskas bästa placering i Svenska Cupen? Vilket år?

 

5. Vilka var de två stora skrällmatcherna när de placerade sig som bäst i Svenska Cupen?

 

6. Vems fel var det enligt Assyriskas säkerhetsansvarige att publiken stormade planer och att matchen fick pausas i deras senaste match? Vad hade personen ifråga gjort för fel?

 

7. Vad heter Assyriskas säkerhetsansvarige?

 

8. Vilket lag förlorade man mot i kvalet för att få stanna i superettan?

 

9. Resultat i båda kvalmatcherna, ordning samt hemma/borta?

 

10. Vem var den stora stjärnan som tog upp Assyriska i Allsvenskan? Vilken är hans moderklubb?

 

11. Vilka tre areonor har Assyriska genom tiderna spelat hemmamatcher på, och vid vilka tillfällen har man använt de 3 olika?

 

12. Vilket år skapades Assyriska föreningen?

 

13. Vilket år var det första året man åkte ur en serie? Vilken serie åkte man ur?

 

Här följer ett par av Assyriskas hejaramsor, fyll i luckorna och inkassera poäng. Ta er tid och kom på fyndiga svar, många bonuspoäng utlovas på hejarklacksramsorna, speciellt nr 16!

 

14. Klackledaren Först,

Hela Klacken efter.

Ahna Hwore Smokena

Mé Bethnahrin Asojena

Ahna Othoroyena

ord1 ord2

 

15. Assyriska Biljab

Jooo Jooo

Mih Ähsän Uäb

Jooo Jooo

ord1 ord2 ord3 ord4

Jooo Jooo

 

16. Delad Klack

Kooooom Igeen FF

ord1 ord2

Kooooom Igeen FF

 

17. Tihe AFF

Tihe AFF

ord1 ord2 ord3

Tihe Tihe AFF

 

18. När sjunger Assyriskas fans följande ramsa?

"Aaaaaaaaaaaaaaaaaaakhol Tiza!!!"

 

19. Vad heter Assyriskas suporter förening?

 

20. Hur såg resultaten ut i Assyriskas tre första matcher i Superettan i år? Räcker med Vinst/Oavgjort/Förlust x3, rätt ordning ska det vara!

 

Utslagsfråga: Vid hur många hemmamatcher har jag varit närvarande vid Bårsta IP?

 

Ni får tom Söndag på er!

 

 

LEADERBOARD

 

Ziddax 15p**

Thestonk 10p

snerki 8,5p

tomtetomte 7,6p

Chris 5,5p

Loveless 5p

eurythmech 4,3p

Waggho 2,5p

Loka2 1,5p

Wiznakh 0p

Devalantriel 0p

 

**=Bästa gissning hitills på utslagsfrågan (Ära och berömelse)

* = Ligger före någon på samma poäng tack vare utslagsfrågan[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fan omöjligt.. ;)

 

Neish, jag orkade inte gnugga geniknölarna och ta fram svåra frågor så det blev alldelles för lätt. Bara G frågor liksom.

 

Jag skulle antagligen få minuspoäng så jag struntar i att svara

FYP

 

Mitt problem är att jag är ointresserad av sport, därför blev jag oerhört stolt över mitt förra sportquizresultat. AFF och AEK, däremot, det är folkrörelser, inte sport. Nu blev jag peppad, jag ska fasen testa foltbollsspelarquizzet också.

 

Ja, AFF är inte sport, det är ett liv! Egentligen hade jag gärna gjort ett sportquiz istället men det blir så tråkigt eftersom att ingen vågar svara då.

 

De som svarat är: devalantriel 0p, Wiznakh 0p och thestonk 10p. Om man har 0p får man komplettera med svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade, men det var onödigt många om sångerna, är ju totalt omöjligt att veta om man inte går på matcherna.

 

 

Någon annan som tycker att det är roligt att Örebro går upp och Assyriska går ner? Poetisk rättvisa

 

14,15 är svåra, då måste man gå på matcherna, helt riktigt. Jag måste ju stötta alla trogna fans!

 

16 har man typ 50% chans att få en bonuspoäng om man är lite fyndig

 

17 Är man dum i huvudet om man inte lyckas få åtminstone 0,5p på. Lite logik bör man klara av

 

18 hade du rätt på så sluta klaga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som tycker att det är roligt att Örebro går upp och Assyriska går ner? Poetisk rättvisa

 

Örebro borde aldrig åkt ur allsvenskan. Laget som borde ha åkt ut är ÖIS. Ofta en domare missar två solklara utvisningar i en kvalmatch...nu åkte ju ÖIS ut det här året istället. :D

Eller IFK - avd. ekonomiska problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. I år fullföljde Assyriska bedriften att åka rakt igenom seriesystemet från allsvenskan ned till div1 (För icke sportintreserade, Sveriges tredje högsta division). Vilket är det ända laget som tidigare lyckats med samma sak?

Det är väl mer än ett enda lag som har gjort detta. Enköping och Gais är jag rätt säker på att de har gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. I år fullföljde Assyriska bedriften att åka rakt igenom seriesystemet från allsvenskan ned till div1 (För icke sportintreserade, Sveriges tredje högsta division). Vilket är det ända laget som tidigare lyckats med samma sak?

Det är väl mer än ett enda lag som har gjort detta. Enköping och Gais är jag rätt säker på att de har gjort det?

 

korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur ingen har haft rätt på följande hitills? Endast massa bonuspoäng.

 

16. Delad Klack

Kooooom Igeen FF

ord1 ord2

Kooooom Igeen FF

 

Klacken är delad, ena delen skriker "Kooooom Igeen FF" ord1 ord2 varpå andra delen svarar "Kooooom Igeen FF". Är det inte ganska självklart vad svaret är? Varför får den andra delen för sig att ropa just då?

 

17. Tihe AFF

Tihe AFF

ord1 ord2 ord3

Tihe Tihe AFF

 

aaxb, chansning, x1=a v x2=b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...