Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag har inte spelat poker särskilt länge men har utvecklats väldigt mycket under den 5 månaders period som jag spelat. Jag spelar enbart SnG's och MTT's eftersom det är det jag är bra på, cashgame är verkligen inte min grej. Jag tycker själv att jag är väldigt bra på att läsa folk och vad de har för händer och att jag spelar de kort jag borde spela. Men väldigt ofta den senaste tiden så har jag haft en sjuk otur med korten, kan sitta och folda mig igenom en hel turnering. Spelade en turnering igår där den bästa handen jag fick var A T, och det var första handen och jag fick den på tidig position och kör med strategin att köra tight till en början, löst ITM och all-in på finalbordet så för mig var det en solklar fold. Men efter den handen så fick jag bara händer som Q 2, K 3 och liknande. Jag antar att detta inte händer mig och att det går att spela en turnering med skithänder bättre än vad jag gjorde då jag foldade fram tills min stack var omkring en fjärdedel av startstacken. Så min fråga är... när detta händer, hur spelar ni?

MVH Robin

Postad

Så ni föreslår att jag ska spela skitkorten istället för att vänta på att det hela ska vända och de bra korten börjar komma? Sen om jag prickar högsta paret på brädan så ska jag oavsett kicker spela den handen hårt?

Postad
Du måste agera medans du ff är ett hot!

true true... chansa lite fan! 8-)

27off kan fortfarande pricka kåken liksom ;)

Jaja 72o är ju stålet ffs, skämt och sido så går det inte att vänta på bra kort utan man måste spela mer marginella händer.

Postad

Spelar man en MTT som tar 2 timmar att spela så kommer man i genomsnitt att få AA eller KK endast EN ENDA gång. Har du otur så blir det den gången du sitter i BB och får en walk...

Spelar man en SnG som tar en halvtimme så kommer man i genomsnitt att få ett par högre än 6 en enda gång.

I början av en MTT/STT så finns det ändå inga blinds och stjäla så då gör det inget om man inte får några bra kort. Ofta kan det räcka att spela 1 eller 2 händer under första timmen i en MTT - givet att man vinner dessa händerna. Men om man spelar de 15% bästa starthänderna så bör man i genomsnitt få ca 8 spelbara händer per timme.

Men ovanstående gäller bara i genomsnitt; ibland så får man korttorka och ibland så hittar man hand på hand på hand. När man får korttorka så får man helt enkelt släppa på kortkraven och spela lite mera spekulativa händer och försöka stjäla blindsen från sen position för att överleva.

Händer som Q8s Kxs och alla SC samt högre connectors som 98o, 9To, TJo kan användas för att stjäla blinds med. Har du haft en mycket lång korttorka så kan även any-2 andvändas för att stjäla blinds med - de andra borde ha sett att du inte spelat en hand på länge och därmed ge dig respekt för att du nu har en bra hand.

Postad

lirar mycket mtts på ftp 69+6 buy ins även 24+2. ofta jävligt tighta bord där. Jag Spelar i princip vilket skit som helst. Om situtionen tillåter. Välldigt agresivt pre flop och ofta chekrais på flop. Hänsynslös slakt på limpers. Och gärna reraises pre flop med skräp för att sno på floppen.