Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

Ah, vad nice! Finns det något liknande ace hud till Omaha?
Inte vad jag känner till.

 

Funkar HH Converter till PT 2.17.01g ?

Jodå, det lär funka med de flesta versioner som har kommit efter att HHC släpptes.

Varför undrar du just om den versionen? :roll:;-)

Min AppData va gömd så jag sökte upp den och drog ut "Boss Media"-mappen till skrivbordet, blir det några problem då?

Inte för HHC's del, men det låter ganska onödigt. Pokerklienten kommer ju inte att spara några händer till din mapp på skrivbordet. Dvs någon autoconvert/import funkar ju inte (mer än för dina redan sparade händer), däremot kan du ju konvertera filerna manuellt om du vill.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte vad jag känner till.

 

 

Jodå, det lär funka med de flesta versioner som har kommit efter att HHC släpptes.

Varför undrar du just om den versionen? :roll:;-)

Inte för HHC's del, men det låter ganska onödigt. Pokerklienten kommer ju inte att spara några händer till din mapp på skrivbordet. Dvs någon autoconvert/import funkar ju inte (mer än för dina redan sparade händer), däremot kan du ju konvertera filerna manuellt om du vill.

 

Vart kommer klienten spara händerna då!? :&

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart kommer klienten spara händerna då!? :&

Givetvis till det stället där du drog den från, som står i FAQ! Är du osäker, så testa.

Jag vet ju inte exakt vad du gjorde då du "drog ut den". Om du flyttade eller kopierade.. Du kan ju skapa en genväg nästa gång istället - men vill du att Autoconvert skall funka så måste du välja archive.xml i rätt mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis till det stället där du drog den från, som står i FAQ! Är du osäker, så testa.

Jag vet ju inte exakt vad du gjorde då du "drog ut den". Om du flyttade eller kopierade.. Du kan ju skapa en genväg nästa gång istället - men vill du att Autoconvert skall funka så måste du välja archive.xml i rätt mapp.

 

 

Ok, kanske därför jag inte fick in några händer förra försöket då!? jag DROG ut den :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kanske därför jag inte fick in några händer förra försöket då!? jag DROG ut den :(

 

Du borde ha flyttat den då. Det skall gå alldeles utmärkt att konvertera filerna från skrivbordet. HHC bryr sig inte vart du har dem. Men Svenska Spel gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick det att funka men det är fortf ett problem.

 

När jag ska ange för HHconverter vart historymappen ligger så blir det ju problem eftersom AppData är gömd och man måste söka på den. (söka verkar inte gå att göra när man ska ange location så då måste man gå den vanliga vägen vilket blir väldigt svårt när den inte finns där den borde vara) .

 

Hur gör man???? plz help mei!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt kikade i adressfältet för HHs å det står att den ska ligga under c:/users/christopher/AppData (?)

 

alltså jag går den vägen men väl i mappen christopher så är AppData inte där, gömd!? hur fixar man detta.....panik!

 

verktyg-mappalternativ-visning-visa dolda filer och mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får ett felmedd när jag kör programmet

det började mitt i mitt förra pass då jag hade spelat över 300händer utan problem..

 

 

HH Converter v2.35: Monday, August 4, 21:47:31 2008

Error reading file C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml in autoconvert

System.IO.FileNotFoundException: Det gick inte att hitta filen C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml.

Filnamn: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml

vid System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)

vid System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)

vid System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)

vid ZTgSsgjS4.ZSU8l(BackgroundWorker )

 

 

detta är vad som stod i HHC_Exceptions som jag tydligen skulle kolla i o jag fattar ingenting av sånt här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får ett felmedd när jag kör programmet

det började mitt i mitt förra pass då jag hade spelat över 300händer utan problem..

 

 

HH Converter v2.35: Monday, August 4, 21:47:31 2008

Error reading file C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml in autoconvert

System.IO.FileNotFoundException: Det gick inte att hitta filen C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml.

Filnamn: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml

vid System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)

vid System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)

vid System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)

vid ZTgSsgjS4.ZSU8l(BackgroundWorker )

 

 

detta är vad som stod i HHC_Exceptions som jag tydligen skulle kolla i o jag fattar ingenting av sånt här

 

 

Hade fått i princip samma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får errors i slutet av inläsningen är det något att bry sig om då el? kommer ju iaf in massa händer

 

Försök ge så mycket info du kan.. Läste förut att du frågade om PT2, så jag antar det är det verktyget du importerar till. Svar: Det beror på. Rör det sig om något enstaka fel är det lite konstigt, men inget att bry sig om. Är det ganska många fel har du antagligen missat att ställa om regional settings då du installerade PT - Läs FAQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får ett felmedd när jag kör programmet

det började mitt i mitt förra pass då jag hade spelat över 300händer utan problem..

 

 

HH Converter v2.35: Monday, August 4, 21:47:31 2008

Error reading file C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml in autoconvert

System.IO.FileNotFoundException: Det gick inte att hitta filen C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml.

Filnamn: C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Documents and Settings\Administratör\Skrivbord\poker\klienter\Svenska Spels Poker\history\32661\history_0829.xml

vid System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)

vid System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)

vid System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)

vid ZTgSsgjS4.ZSU8l(BackgroundWorker )

 

 

detta är vad som stod i HHC_Exceptions som jag tydligen skulle kolla i o jag fattar ingenting av sånt här

 

Hade fått i princip samma

 

Programmet hittar inte din history_0829.xml. I detta fallet kan det bero på att den har blivit flyttad, eller att det har smugit sig in ett fel någonstans (i archive.xml). Vet du inte hur man åtgärdar detta gör FAQ#1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade just detta verktyg till S&G, det verkar finnas en bugg. Jag spelade några HU med inköp 31,50, dom registrerades för $315 i PT. Fullbords S&G registrerades korrekt.

 

Se där, maila gärna in en sessionxxxx.xml-fil eller två så går det nog snabbt att fixa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har funkat fint fram tills nu detta pass, både PT å HHc står å tuggar men det kommer inte in några nya händer i PT, problem?

 

i HHc står det "Waiting...10265 new hands converted"

 

i PT står det "no handhistory have been updated since last import"

 

å båda står å tickar :/

 

Skall man tolka det som att du spelat 10265 händer den sessionen?! Ser ju ut som den konverterat alla händer. Ökar inte siffran då du spelar?

 

Se över dina inställningar. Om det blir så att den konverterar alla händer varje gång så är det antagligen något fel i dina filer.

 

Om det fortfarande strular och du är säker på att du ställt allt rätt, gör FAQ#1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...