Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tilt, nya HHconv1.7 ger en masa errors när den försöker autokonvertera och producerar inga HH filer...

Du bör ha en fil som heter HHC_Exceptions.txt som du kan kika i för att lista ut vad som är fel. Posta valda stycken ur den om det inte löser sig.

Kanske glömde du trycka reset last converted HH efter att du ställt in archive.xml?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står ju att man ska ställa in en massa saker i autoconvert options.. men alltså då ajg startar programmet enda som finns är file -> start autoconvert. och under de convert file(s) o trycker ja där o väljer historyn o sen väljer output directory (som jag antar ska vara history_move?) så funkar de då inte heller. jag har options o more options oxå men där finns inte mkt information.. saknar jag nå knappar eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kollat nu på bilden där ja tankar hem de o fått en kompis o testa. o för honom fungerar det bra. han har autoconvert options. jag har den däremot inte. det är bara grått. jag har installerat alla .net frameworks än en gång o fungerar inte. vad kan de då vara för nå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kollat nu på bilden där ja tankar hem de o fått en kompis o testa. o för honom fungerar det bra. han har autoconvert options. jag har den däremot inte. det är bara grått. jag har installerat alla .net frameworks än en gång o fungerar inte. vad kan de då vara för nå?

 

Om du kollar bakåt lite i den här tråden så tror jag att det var ngn annan som hade samma problem...det var ngt med inställning på upplösningen eller stora teckensnitt eller ngt sådant.

 

Här är svaret:

http://pokerforum.nu/forum/708394-post406.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har gjort precis enligt guiden men när jag klickar på Ring game player statistics så finns inget. Kollade i svs_historik mappen och där fanns massor av textdokument men svs_historik_moved_from_pt mappen var tom.

 

Skulle vara tacksam om någon kudne hjälpa.

 

//Jenki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får inte gametime+ att fungera

eller visst funkar det men det står alltid samma stats och bara på några få spelare som inte spelar just då

går inte ändra database heller ? står typ my first database

Du autokonverterar och autoimporterar samtidigt till PT? Man behöver spela några händer och få in dem i PT innan det funkar.

Ang. databas, om du inte har skapat någon ny databas i PT så är allt som det skall vara.

 

Hej!

 

Har gjort precis enligt guiden men när jag klickar på Ring game player statistics så finns inget. Kollade i svs_historik mappen och där fanns massor av textdokument men svs_historik_moved_from_pt mappen var tom.

 

Skulle vara tacksam om någon kudne hjälpa.

 

//Jenki

Ja, det låter väl som att du inte importerat något.. Läs stycket "Då man spelar" i guiden. Läs även PT's hälp och lär dig hur det fungerar. Kolla in PT-tråden.

Om du ändå skulle ha importerat händer så har du missat steg 6 i guiden, samt kanske inte valt ditt alias i listan i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du autokonverterar och autoimporterar samtidigt till PT? Man behöver spela några händer och få in dem i PT innan det funkar.

Ang. databas, om du inte har skapat någon ny databas i PT så är allt som det skall vara.

 

 

Ja, det låter väl som att du inte importerat något.. Läs stycket "Då man spelar" i guiden. Läs även PT's hälp och lär dig hur det fungerar. Kolla in PT-tråden.

Om du ändå skulle ha importerat händer så har du missat steg 6 i guiden, samt kanske inte valt ditt alias i listan i PT.

 

 

jo allt funkar med HH osv

jag kör vista och pt som admin

skapapde 2 mappar en som hh convererar till från svs historik orginal mappen sen en som pt konverterar till från hh mappen.

funkar klockrent

verkar dock bara ha ca 100händer av 21k när jag startar gametime + :( nått e fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo allt funkar med HH osv

jag kör vista och pt som admin

skapapde 2 mappar en som hh convererar till från svs historik orginal mappen sen en som pt konverterar till från hh mappen.

funkar klockrent

verkar dock bara ha ca 100händer av 21k när jag startar gametime + :( nått e fel

Okej, då vet jag inte. Har ej testat GT+ i Vista, kanske kan vara nått strul med det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho igen!

 

Nu har jag lärt mig lite PT, mycket interresanta observationer om mitt spel har jag gjort =). Det var en till sak, vad är GT+ som alla pratar om och hur gör man en speciell databas för svenskaspel, har nämligen tänkt och börja lira på ultimatebet också.

 

//JENKI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GameTime+ is an add-on for PokerTracker, a commercial program for tracking online poker statistics on your opponents. GameTime+ takes these statistics, and displays them in a "heads-up" display on your poker client software.
GT+

 

Ny databas skapar du under "File:Maintain database names"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänker lite

hh och pt fungerar utmärkt men har ju gjort 2st nya mappar som det stod(om jag inte läst fel).

 

Men det står ju kryssa i "move processed files" till mapp2 i hh guiden

 

så mina hh´s blir flyttade till den mappen medans gt+ letar i standardmappen vad den nu hette typ "my first poker tracker database" borde vara tom då eller ?

 

hoppas ni förstår och har någon aning om vad som är fel ?

har spelat 22k händer men verkar som gt+ bara hittar ca 100 i my first poker tracker database.

 

eftersom dom ligger i 2 mappen eller ?

 

vill få gt+ att funka :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

protte:

Du blandar ihop begreppen mapp och databas. När du importerat händerna till PT ligger de i en databas - det spelar inte längre någon roll var du har text- eller xml-filerna. GT+ läser av PT's databas, som du väljer i listan.

Vad som är fel vet jag tyvärr inte. Om någon annan fått GT+ att funka bra i Vista kunde denne gärna hjälpa till. Själv avvaktar jag med att byta.

 

Fetto:

Ja, det är det. Har inte testat programmet själv, men kommer att göra det nått tag.

 

-LuckyFred-:

Nån gång kring version 1.3 eller liknande så funkade det hyfsat bra med PO. Sedan dess har jag inte testat något med PO eftersom jag bara använder PT.

Då jag tror att PT är det mest använda av programmen väljer jag att i första hand fixa stöd där.

 

Hint:

Om det kom in donationer i en strid ström kanske utvecklingen kunde gå snabbare.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...