Gå till innehåll

NLT - Slowplayade trips, syna all-in?

Recommended Posts

Postad

Bordsstämning

Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med då jag precis börjat lira NL "på riktigt", de bord jag valde att spela på hade när jag satte mig ner ingen eller max en spelare lite över inköp och oftast var det jag som fick vara kapten de händer jag spelade aggressivt. De spelare som är inblandande i potten hade jag inga notes på, antingen för att jag inte hunnit se något som skulle kunna ge mig en edge eller så hade dom helt enkelt inte gjort något "speciellt". Viktigt ska dock tilläggas att ingen av spelarna har utmärkt sig för att vara bra (men för det antar jag inte att dom är kassa).

Spelet

Party Poker NL $25 (9 handed)

Button ($23.75)

SB ($37.7)

BB ($36.48)

UTG ($20.3)

eroz ($37.65)

MP1 ($31.05)

MP2 ($34.35)

MP3 ($15)

CO ($21.4)

eroz was dealt A:heart:, Q:heart: 5 otb

OpeningBetRound

SB posts small blind [$0.25].

BB posts big blind [$0.5].

UTG folds.

eroz raises [$2].

MP1 folds.

MP2 calls [$2].

MP3 folds.

CO folds.

Button folds.

SB folds.

BB calls [$1.5].

Flop

Dealing Flop: [Q:spade:, Q:club:, 6:heart: ]

(Pot = $6.25)

BB checks.

eroz checks.

MP2 bets [$2].

BB calls [$2].

eroz calls [$2].

Har några händer innan varit tvungen att lägga några preflopraisade händer när jag bettat ut lite under pott och fått omslag så jag väljer att checka för att calla. Är det sen någon hand jag kan slowplaya så är det ju denna.

Turn

Dealing Turn: [2:club: ]

(Pot = $12.25)

BB checks.

eroz checks.

MP2 checks.

Här hade jag som plan att låta flopbettaren betta igen för att slå om men det gick ju som ni ser inget vidare.

River

Dealing River: [K:club:]

(Pot = $12.25)

BB bets $32.48 and is all-In.

Ok, what now? Jag täcker BB.

Postad

Att check-syna floppen vet jag inte om det är rätt eller fel, jag hade nog spelat precis som du.

Där emot så hade jag bettat ut, kanske 2/3 pott, när nästa klöver kommer ut på turn.

När han sen ställer in på river så hade jag nog inte synat om jag inte haft bra read på honom. Du har inte lagt in så mycket pengar i potten, så jag tycker inte det är värt att riskera så mycket. Visst är det tråkigt att lägga ner din hand, men det är värre att syna och inse att du lät han sätta runner-runner färgen gratis.

Postad

Måste nog folda den handen på river om man inte har notes på motståndaren. Helt rätt at slowplaya handen på flop tycker jag, med ett sånt ofarligt bräde, på turn tycker jag nog att du ska beta ut dock med 70-100% av pott. Måste försvara trips mot färgdraget, och kan ju aldrig riskera ett freecard i det läget.

Postad

Frågan om att slowplaya har jag ställt i en annan tråd här på forumet och har man läst den så vet man vad jag hade gjort.

Jag hade höjt pott. Det låg 12bb i potten före floppen och med motspelarnas $2 så var den uppe i 20bb. Det tycker jag räcker, så jag hade synat deras $2 och höjt med $10.

När MP2 bettar $2 i en $6-pott efter att samtliga två motspelare checkat tycker jag att det betyder att han inte har något. Precis likadant tycker BB verkar det som. Eventuellt har han en dam och slowplayar den. Om han har en dam så får du svar på din höjning och jag hade nog inte haft något emot att knuffa in alla mina pengar på den floppen mot honom. Det är egentligen bara en 66 (Q6 är inte troligt) som är farlig eftersom det då är du som måste dra ut honom. Men det är smällar man får ta...

Och som ades_va sa så måste det bettas (pott tycker jag) på turn när det ligger en tvåfärg på bordet.

Min gissning är att han som tar hem handen osynad slowplayade en dam. Fast jag hade inte velat slå vad om det.